Citat:
He he, "indokrtinerande effekt", smickrare där 😅 Jag är inte bara stolt över att ha disputerat. Framförallt har jag lärt mig mycket om forskning och hur man samarbetar samt nyttjar existerande resultat i sin egen forskning. Systemet är självsanerande eftersom alla yngre forskare som kommer fram är nyfikna och inget hellre vill än att hitta felaktigheter, brister eller förbättringar av tidigare resultat. Det är inte som ni ofta påpekar, att man bygger vidare på felaktiga grunder, utan reflektion. Detta är en myt som florerar i era kretsar för att ha något att argumentera med.
Nej, det som behöver hända är att du och dina sanningssökarvänner tar er igenom högre utbildning och efter det kan ni själva forska tillsammans med andra och på så vis vara med att föra utvecklingen framåt. Om ni då inte håller med om exempelvis virusteorin har ni möjlighet att påverka inifrån genom diskussioner med kollegor och övriga forskare.
Jag kan inte förstå att ni inte ser detta alternativ själva. Dagens etablerade teorier kan endast diskuteras på detaljnivå om man är överens om den terminologi som används.
Du gnäller om definitionen för isolering av virus. Om det redan finns en vedertagen definition är det den du och andra har att förhålla er till. Anser ni den vara bristfällig kan ni försöka att systematiskt analysera och undersöka varje del. Sedan kan ni kommunicera er syn på saken med andra forskare för varje liten del. Om det är något att ha kommer ni få publicera i vetenskapliga tidskrifter.
Youtube och liknande plattformar är användbara och underhållande men det är knappast där det händer på riktigt. Ni måste samarbeta med forskare och övertyga dem om ni anser er hittat något nytt. Ni kan inte förvänta er att de ska släppa allt och lyssna på er bara för att ni skriker FEL!
Att du pga frustration lägger en massa energi här i tråden är ett typexempel på hur du inte kan påverka på riktigt.
Lycka till!
Nej, det som behöver hända är att du och dina sanningssökarvänner tar er igenom högre utbildning och efter det kan ni själva forska tillsammans med andra och på så vis vara med att föra utvecklingen framåt. Om ni då inte håller med om exempelvis virusteorin har ni möjlighet att påverka inifrån genom diskussioner med kollegor och övriga forskare.
Jag kan inte förstå att ni inte ser detta alternativ själva. Dagens etablerade teorier kan endast diskuteras på detaljnivå om man är överens om den terminologi som används.
Du gnäller om definitionen för isolering av virus. Om det redan finns en vedertagen definition är det den du och andra har att förhålla er till. Anser ni den vara bristfällig kan ni försöka att systematiskt analysera och undersöka varje del. Sedan kan ni kommunicera er syn på saken med andra forskare för varje liten del. Om det är något att ha kommer ni få publicera i vetenskapliga tidskrifter.
Youtube och liknande plattformar är användbara och underhållande men det är knappast där det händer på riktigt. Ni måste samarbeta med forskare och övertyga dem om ni anser er hittat något nytt. Ni kan inte förvänta er att de ska släppa allt och lyssna på er bara för att ni skriker FEL!
Att du pga frustration lägger en massa energi här i tråden är ett typexempel på hur du inte kan påverka på riktigt.
Lycka till!
du presenterar en skönmålad fantasi där systemet 'sanerar' sig självt. man undrar ju hur mycket du själv tror på detta, men med tanke på hur ärligt talat ointelligent du verkar vara så kanske du faktiskt gör det. du ger intrycket av att vara ett litet barn som aldrig fått växa upp, fortfarande med skygglapparna på.
det är sorgligt att se hur obegåvade och ohederliga individer som du tillåts klättra upp i systemet för att sedan försvara det så gott de kan, med eller utan förståelse för vad de gör.
istället för att föra en saklig diskussion så gömmer du dig bakom din position, vilket bara gör det än mer uppenbart vilken tragisk och oförmögen person du är.
jo den vedertagna definitionen av isolation inom virologin är att man lyckas med konststycket att få en cellkultur att sönderfalla. och sedan eventuellt filtrera denna sörja.
ingenstans separerar man alltså ut de förmodade viruspartiklarna från andra liknande partiklar, och ingenstans demonstrerar man att de förmodade virusen orsakar någon sjukdom.
frustrationen är det nog snarare du som står för. jag är innerligt tacksam att jag inte behöver ägna min tid åt att försvara ett ruttet system. men jag förstår att du måste det.