2025-08-02, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knowledgehunger
He he, "indokrtinerande effekt", smickrare där 😅 Jag är inte bara stolt över att ha disputerat. Framförallt har jag lärt mig mycket om forskning och hur man samarbetar samt nyttjar existerande resultat i sin egen forskning. Systemet är självsanerande eftersom alla yngre forskare som kommer fram är nyfikna och inget hellre vill än att hitta felaktigheter, brister eller förbättringar av tidigare resultat. Det är inte som ni ofta påpekar, att man bygger vidare på felaktiga grunder, utan reflektion. Detta är en myt som florerar i era kretsar för att ha något att argumentera med.

Nej, det som behöver hända är att du och dina sanningssökarvänner tar er igenom högre utbildning och efter det kan ni själva forska tillsammans med andra och på så vis vara med att föra utvecklingen framåt. Om ni då inte håller med om exempelvis virusteorin har ni möjlighet att påverka inifrån genom diskussioner med kollegor och övriga forskare.

Jag kan inte förstå att ni inte ser detta alternativ själva. Dagens etablerade teorier kan endast diskuteras på detaljnivå om man är överens om den terminologi som används.

Du gnäller om definitionen för isolering av virus. Om det redan finns en vedertagen definition är det den du och andra har att förhålla er till. Anser ni den vara bristfällig kan ni försöka att systematiskt analysera och undersöka varje del. Sedan kan ni kommunicera er syn på saken med andra forskare för varje liten del. Om det är något att ha kommer ni få publicera i vetenskapliga tidskrifter.

Youtube och liknande plattformar är användbara och underhållande men det är knappast där det händer på riktigt. Ni måste samarbeta med forskare och övertyga dem om ni anser er hittat något nytt. Ni kan inte förvänta er att de ska släppa allt och lyssna på er bara för att ni skriker FEL!

Att du pga frustration lägger en massa energi här i tråden är ett typexempel på hur du inte kan påverka på riktigt.

Lycka till!

du presenterar en skönmålad fantasi där systemet 'sanerar' sig självt. man undrar ju hur mycket du själv tror på detta, men med tanke på hur ärligt talat ointelligent du verkar vara så kanske du faktiskt gör det. du ger intrycket av att vara ett litet barn som aldrig fått växa upp, fortfarande med skygglapparna på.

det är sorgligt att se hur obegåvade och ohederliga individer som du tillåts klättra upp i systemet för att sedan försvara det så gott de kan, med eller utan förståelse för vad de gör.

istället för att föra en saklig diskussion så gömmer du dig bakom din position, vilket bara gör det än mer uppenbart vilken tragisk och oförmögen person du är.

jo den vedertagna definitionen av isolation inom virologin är att man lyckas med konststycket att få en cellkultur att sönderfalla. och sedan eventuellt filtrera denna sörja.

ingenstans separerar man alltså ut de förmodade viruspartiklarna från andra liknande partiklar, och ingenstans demonstrerar man att de förmodade virusen orsakar någon sjukdom.

frustrationen är det nog snarare du som står för. jag är innerligt tacksam att jag inte behöver ägna min tid åt att försvara ett ruttet system. men jag förstår att du måste det.
Citera
2025-08-02, 13:46
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
vad virologin behöver göra är att presentera ett vetenskapligt bevis för att den påstått farliga viruspartikeln faktiskt finns i verkligheten.
https://www.biointeractive.org/sites/default/files/media/file/2023-06/ModelVaccinationMeasles-StudentHO-act.pdf
https://www.utmb.edu/pedi/news/news-article-page/2020/02/25/vaccine-smarts-samoan-tragedy
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC10182596/
https://en.wikipedia.org/wiki/2019_Samoa_measles_outbreak

Väl bekomme!

Du får gärna skicka in vilka dina studier som du läst är. De som menar att virus inte finns.
Citera
2025-08-02, 13:47
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
jag har då aldrig påstått något sådant.
Jo, det gjorde du.
Citera
2025-08-02, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Ok. Du medger att du inte kan ge ett alternativt scenario. Jag fattar. Inga problem.

problemet är att du låter dig övertygas om att virus finns trots total avsaknad av vetenskaplig grund för detta.
Citera
2025-08-02, 14:14
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
problemet är att du låter dig övertygas om att virus finns trots total avsaknad av vetenskaplig grund för detta.
Ok. Du medger att du inte kan ge ett alternativt scenario. Jag fattar. Inga problem
Citera
2025-08-02, 14:40
Medlem
Citat:
https://www.biointeractive.org/sites/default/files/media/file/2023-06/ModelVaccinationMeasles-StudentHO-act.pdf
https://www.utmb.edu/pedi/news/news-article-page/2020/02/25/vaccine-smarts-samoan-tragedy
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC10182596/
https://en.wikipedia.org/wiki/2019_Samoa_measles_outbreak

Väl bekomme!

Du får gärna skicka in vilka dina studier som du läst är. De som menar att virus inte finns.

ingen av de länkarna du gav innehöll någon studie som påstår sig isolera virus. de beskriver utbrott av mässlingen, men du måste ha missat att Stefan Lanka klargjorde i tysk domstol att det saknas bevis för att mässlingviruset existerar som verklig partikel?

här har du studien som sars-cov 2 viruset bygger på, och som avslöjar hur man går tillväga för att 'hitta' sitt virus.

"The remaining 56,565,928 reads were assembled de novo using both Megahit and Trinity with default parameter settings. Megahit generated a total of 384,096 assembled contigs (size range of 200–30,474 nt), whereas Trinity generated 1,329,960 contigs with a size range of 201–11,760 nt."

dvs man låter två datorprogram generera miljontals digitala sekvenser, och väljer sedan ut den längsta av dessa, vilken till stor del liknar (den också digitala) mallen för coronavirus. på så sätt anser man sig ha hittat en variant till corona, och kallar denna för sars-cov2.

https://www.nature.com/articles/s41586-020-2008-3#Sec2
Citera
2025-08-02, 14:40
Medlem
Citat:
Jo, det gjorde du.

inte.
Citera
2025-08-02, 14:43
Medlem
Citat:
Ok. Du medger att du inte kan ge ett alternativt scenario. Jag fattar. Inga problem

nej, du förstår inte. man kan inte hävda att det är ett virus som härjar och gör folk sjuka om man aldrig har lyckats hitta det påstådda viruset. om man inte är en falsk bedragare.
Citera
2025-08-02, 16:26
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
nej, du förstår inte. man kan inte hävda att det är ett virus som härjar och gör folk sjuka om man aldrig har lyckats hitta det påstådda viruset. om man inte är en falsk bedragare.
Ok. Du medger att du inte kan ge ett alternativt scenario. Jag fattar. Inga problem.
Citera
2025-08-02, 16:45
Medlem
urverksapelsins avatar
inte?
Citat:
eller är det du som inte är stark nog att vara ensam? det är ok, vi har alla kommit olika långt i vår mognad
Citat:
Ursprungligen postat av knowledgehunger
Säg mig, vad är moget i att vägra lyssna när de som verlligen kan försöker förklara hur saker ligger till? Det kallas snarare omognad

Citat:
Tänk att höra en vuxen människa säga att mod och integritet och "mognad" är att INTE lyssna på andra, att inte ta del av andras erfarenheter, utbildning, kunskap, begåvning.
Citat:
jag har då aldrig påstått något sådant.

Citat:
du ger intrycket av att vara ett litet barn som aldrig fått växa upp, fortfarande med skygglapparna på.
Citat:
inte.
Citera
2025-08-02, 17:08
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
men med tanke på hur ärligt talat ointelligent du verkar vara så kanske du faktiskt gör det. du ger intrycket av att vara ett litet barn som aldrig fått växa upp, fortfarande med skygglapparna på.
det är sorgligt att se hur obegåvade och ohederliga individer ...
istället för att föra en saklig diskussion så gömmer du dig bakom din position, vilket bara gör det än mer uppenbart vilken tragisk och oförmögen person du är.
Själv ser jag honom/henne som ett mirakel av tålamod, tolerans, vänlighet, ödmjukhet. Långt över vad jag själv kan prestera.
Dina påstående är lögner rakt av. Dina fula påhopp skämmer bara ut dig själv. I verklgheten har han/hon givit klara, enkla, raka frågor och hänvisningar. Det du gör är att du "tolkar" det som gömma sig bakom en position. Detta din kommentar är förstås bara retoriska knep för att inte svara på frågor och inte bemöta argument.

Apropå smörjan du skickade till mig: en oändlig uppräkning av tekniska termer som jag inte har någon som helst möjlighet att veta vad de betyder! Det vore lättare att fatta vitsen med tredje mosebok. Här':

För att undersöka de möjliga etiologiska
Vet jag inte vad det betyder
agens
associerade med denna sjukdom, samlade vi in bronkoalveolär
lavagevätska (BALF)
och utförde djup metatanskriptomisk
sekvensering. Det kliniska provet hanterades i ett biosafety level 3-laboratorium vid Shanghai Public Health Clinical Center. Totalt RNA extraherades från 200 μl BALF
och ett metatanskriptomiskt
bibliotek konstruerades för parändssekvensering
(150-bp-läsningar) med hjälp av en Illumina MiniSeq som tidigare beskrivits 4 , 6 , 7 , 8. Totalt genererade vi 56 565 928 sekvensläsningar som de novo-assemblerades
och screenades för potentiella etiologiska agens. Av de 384 096 contigs som sattes samman av Megahit 9 hade den längsta (30 474 nukleotider
(nt)) en hög förekomst och var nära besläktad med ett isolat
av SARS-liknande coronavirus (CoV) från fladdermusen – fladdermusen SL-CoVZC45 (GenBank-accessionsnummer MG772933) – som tidigare hade provtagits i Kina, med en nukleotididentitet
på 89,1 % (kompletterande tabeller 1 , 2 ). Genomsekvensen för detta virus, såväl som dess termini,
bestämdes och bekräftades genom omvänd transkriptions-PCR

Det är som om nån bara rabblar teknobabbel ur en scifi serie utan något rim eller reson. Hur farao hade du tänkt jag skulle kunna bedöma detta?
Det skulle krävas månader av arbete för att ens fatta vad alla dessa teknobabbel jargong ens betyder?
Citera
2025-08-02, 19:24
Medlem
Citat:
du presenterar en skönmålad fantasi där systemet 'sanerar' sig självt. man undrar ju hur mycket du själv tror på detta, men med tanke på hur ärligt talat ointelligent du verkar vara så kanske du faktiskt gör det. du ger intrycket av att vara ett litet barn som aldrig fått växa upp, fortfarande med skygglapparna på.

det är sorgligt att se hur obegåvade och ohederliga individer som du tillåts klättra upp i systemet för att sedan försvara det så gott de kan, med eller utan förståelse för vad de gör.

jo den vedertagna definitionen av isolation inom virologin är att man lyckas med konststycket att få en cellkultur att sönderfalla. och sedan eventuellt filtrera denna sörja.

ingenstans separerar man alltså ut de förmodade viruspartiklarna från andra liknande partiklar, och ingenstans demonstrerar man att de förmodade virusen orsakar någon sjukdom.

frustrationen är det nog snarare du som står för. jag är innerligt tacksam att jag inte behöver ägna min tid åt att försvara ett ruttet system. men jag förstår att du måste det.

Tack för ditt vänliga svar och dina påhopp!

Jag orkar inte med den sortens diskussion eftersom den baseras på gissningar, tro och tyckande.

Dock vill jag vara tydlig med att i denna långa tråd har jag varit en av dem som om och om igen hållit mig till sakfrågan. Kanske inte lika strikt när det handlar om virus, för där finns andra med ett gedigen kunnande som vida överglänser mitt. Men fysik kam jag bättre och där har jag ALLTID varit tydlig och saklig, utan att få samma benötande ftån RCB. Inte ens källor och andra referenser har jag fått när jag bett om det.

Du får tycka och tänka vad du vill men det är inte oss aktiva hör i tråden du ska övertyga. Gör som andra, kontakta auktoriteter på universitet, högskolor och institut och be om förklaringar på alla punkter ni inte förstår eller håller med om. Men klampa inte på och börja sabla ner existerande teorier det första ni gör. Det är därför vi hamnat här.

Jag är inte alls frustrerad avseende olika vetenskapsområden och dess forskning. Det enda jag stör mig på är oseriösa sanningssökare som valt en "körringen mot strömmen"-attityd istället för att reda ut tillsammans och erkänna att "vi hade fel".

Du kommer fortsätta hoppa på mig men det kan inte komma mycket nytt i mina svar eftersom jag generellt är nöjd med de förklaringar vi har. Jag har, till skillnad mot er, liksom inte sett några orosmoln eller dold agenda från forskarvärlden.

Jag håller med om Fabian Fjälling i det här fallet. Har lyssnat på 44RCB många gånger 🙂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in