2025-06-10, 02:40
Medlem
mariannejohanssons avatar
Hejhej!
Jag kommer att vara med i ett avsnitt av Fråga Kriminologen som kommer ut nu den här veckan. Så ni får lyssna på de om ni vill.. eller inte.. gör som ni vill ✌️
Citera
2025-06-11, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mariannejohansson
Hejhej!
Jag kommer att vara med i ett avsnitt av Fråga Kriminologen som kommer ut nu den här veckan. Så ni får lyssna på de om ni vill.. eller inte.. gör som ni vill ✌️
Skulle mest vilja veta hur du mår med tanke på att du ströp o stycka din vän.? Ångrar du dig inte? Vem kom o hjälpte dig att få bort kroppen? Var är resterande kroppsdelar?
Citera
2025-06-18, 19:04
Medlem
Mr13cs avatar
Fy fan vad han ser ut,
Måste varit den billigaste varianten av könskorrigering någonsin,
Lyssnade även på fängelsepodden.
Intelligensen är ju inte den bästa. Mest en massa gris svammel,
Citera
2025-08-02, 13:27
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Jag tycker det är en bra och befogad fråga, för det är ett synnerligen avvikande beteende att som ung man först mörda och sedan stycka en ung flicka, för att sedan bege sig hem igen, och där och då - efter ovanstående sinnesjuka dåd - börja massera in sitt rektum med Eldorados flytande margarin och sedan fista sig själv och även köra in duschslangen i arslet.

Sedan väljer denna dömda kvinnomördare att göra om sig själv till en kvinna också, vilket tillsammans med ovanstående brutala och avvikande handlingar leder till vissa frågeställningar som ännu inte besvarats.

Det mesta annat vet vi ju redan, men just dessa beteenden är så vitt jag vet inte till fullo avhandlade ännu.

Hon berättar under rättegången att hon levde på försörjningsstöd på den tiden och att hon hade svårt att få pengarna att räcka. Vid tillfället du beskriver var hon pank, enligt henne själv. Jag drar därför slutsatsen att hon inte hade till pengar till glidmedel och/eller såg det som en onödig lyx.

Att hon tillfredställde sig själv på det sätt hon beskriver är kanske inte jättekonstigt i sig. Eftersom hon identifierar sig som kvinna ville hon kanske inte involvera sin penis eller också fantiserade hon om att ha en vagina och kunna ha samlag på "traditionellt" sätt med en man (till exempel). Det finns kanske kvinnor som tänder på analsex även om det är mindre vanligt, enligt min uppfattning. Osv.

Det jag reagerar på är mer sättet hon uttrycker sig på: "Jo, när jag kom hem så satte jag mig på toa och porrsurfade och sprutade upp vatten i rumpan blablabla..." Hon pratar som en "snuskgubbe" (jag hittar tyvärr inget bättre ord). Jag förstår att det är en otroligt tuff situation att behöva svara på så privata frågor i en rättssal men de ord och uttryck som verkar komma så naturligt för henne gör att jag inte blir särskilkt övertygad om hennes kvinnliga identitet.

Jag reagerar också på hennesa syn på sexualitet och hennes prioriteringar angående sex. Inte för att hon gillar öppna förhållanden för det kan förstås även kvinnor göra. Jag reagerar på hur kliniskt hon beskriver sitt samliv. Det kanske delvis kan förklaras av att hon befinner sig i en rättssal och försöker uttrycka sig sakligt. Men just hur hon berättar om att "Hon satt på golvet och sög av mig, jag drog av hennes byxor och slickade av henne och sen gick vi tillbaka till soffan". Det låter så uppdelat, som ett utbyte av tjänster. Och att hon använder uttryck som "slicka av" till och med i en rättssal låter inte särskilt kvinnligt som jag ser det.

Måste man vara på ett visst sätt för att man är kvinna? Nej, såklart inte. Men de flesta kvinnor har nog åtminstone några typiskt kvinnliga egenskaper eller intressen. Varje detalj är i sig kanske inte så uppseeendeväckande men sammantaget så gör allt detta att jag uppfattar henne som väldigt stereotypt manlig.

Jag förstår att hon kanske försökte passa in för att kunna passera som kille. Men några kvinnliga intressen borde hon rimligen ha haft. Kvinnor kan förstås vara besatta av vapen även om det är ovanligt. Alla kvinnor pratar inte om känslor och relationer med sina vänner. Men Kim Marie säger i en intervju att hon redan som femåring ville leka med flickorna på förskolan och att hon inte trivdes med pojkar och inte tyckte sig ha nåt gemensamt med dem. Det är inte riktigt den uppfattningen jag får av henne. Hon verkar trivas ganska bra i grabbgänget och dela både intressen och värderingar med sina väldigt stereotypt manliga vänner. Att hon blev vän med Vatchereeya berättade hon inte för vännerna och hon bjöd inte in henne till spelkvällar och andra aktiviteter. Inte ens när hon bjöd hem vännerna till sin lägenhet var Vatchereeya inkluderad.

Kvinnor med funktionsvariationer kan förstås också behöva hjälp med städning. Alla kvinnor har det inte "gulligt" hemma med gardiner och blommor. Kim Marie ville kanske smälta in bland andra killar (jag fattar ju varför hon inte hade rosa gardiner). Men NÅNTING kvinnlligt borde ha synts på bilderna av hennes hem. Även om en kvinna har det smutsigt och rörigt hemma så brukar det synas tydligt att det är en kvinna som bor i lägenheten. Det kan vara detaljer som sakerna på hennes nattduksbord, sättet att bädda sängen, saker i badrumsskåpet. Även betteenden som att hon inte frågade om Vatchereeya var hungrig eller hade en tanke på det trots att hon kom vid 16-tiden och stannade till 22. Man måste inte vara en "bullmamma" för att man är kvinna men om vi ser till helhetsintrycket så får jag inte en bild av en kvinnas hem framför mina ögon.

Sen har vi öldrickandet. Trots att det ej fanns pengar till mat, enligt Kim Marie, påstår sig grannen ha sett Kim Marie komma hem med en påse från Systembolaget. Nu vet vi inte om grannen kommer ihåg fel eller hittar på. Och om grannens uppgifter stämmer så vet vi inte vad det var i påsen. Men Kim Marie berättar själv att hon drack sig berusad trots att hon var pank och hade tomt kylskåp och skafferi. Det kan förstås förklaras av alkoholproblem. Men hon valde ändå att bjuda hem en vän (som inte drack alkohol) den kvällen. Jag har aldrig blivit hembjuden till en kvinna utan att bli erbjuden nåt att äta mellan 16 och 22 på kvällen, samtidigt som kvinnan själv suttit och druckit starköl bredvid mig utan att ens fråga om jag ville ha nåt att äta eller dricka. Att män har betett sig så har jag däremot varit med om. Att Kim Marie vill umgås med tjejer "på tjejers vis", som hon själv påstår, tvivlar jag på...

Kim Marie beskriver själv hur hon avslutade förhållandet med Vatchereeya när de var ihop några månader (enligt Kim Marie) under gymnasietiden. Det kan förstås förklaras av att hon var "ung och omogen". Men flera år senare verkar hon inte tycka att hennes eget beteende var ett dugg märkligt. Hon var full och så var det med det, enligt henne. Möjligen är det så att hon hittar på den historien för att dölja hur det egentligen var. Men hennes resonemang kring detta gör mig inte mer övertygad om hennes kvinnliga identitet.

Alltså om man slår ihop allt detta med hemmet, intressen, sätt att umgås med vänner, analsex, vapen osv. så blir resultatet en väldigt stereotypt manlig person i mina ögon. Och så en rejäl gubbmustasch som få unga killar har (då brukade hon alltså inte sminka sig som en kvinna ens i hemlighet i badrummet på den tiden) och kläder som ser ut att komma från Försvarsmakten. Jag förstår att hon inte hade läppstift och klänning på den tiden men varför inte klä sig och se ut som en vanlig ung, modern kille? Om jag inte visste hennes ålder hade jag trott att hon var 40+ när jag hörde henne i rättegången.
Senast redigerad av lillalilith 2025-08-02 kl. 13:43.
Citera
2025-08-02, 14:12
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ja jag tänker att om ni inte vill sluta skriva fan fiction så kan jag joina.

Jo men att lägga ner tid, energi och har för något som hände för +10år sedan är nog sjukare.

Uppenbarligen tycker inte rättssystemet som du.

Jag är glad att jag kan få dig att spendera tid och pengar på en/flera poddar om mig, hoppas att du fortsätter med det👍✌️

Vill du tro de är det lugnt för mig🙂

Har du funderat på att ta en kurs i grammatik? Enda anledningen till varför jag frågar är för att din skrivstil suger 🤣🤣🤣

Om du INTE är skyldig till mordet så är det ju iNTE på grund av dig som vi lyssnar på poddar och engagerar oss?

Om du har blivit oskyldigt dömd så beklagar jag det. Men i så fall är det på grund av den riktiga mördaren som vi intressar oss - både när det gäller dig och fallet i allmänhet. Att du som person är intressant för allmänheten beror enbart på att nån - vem det nu var - mördade en ung kvinna. Det är alltså inte din förtjänst att vi lyssnar på poddar och liknande - om det nu inte var du som mördade Vatchereeya. Som sagt, har du blivit oskyldigt dömd så är det djupt tragiskt men allmänhetens intresse hänger i så fall inte ihop med nån bedrift från din sida. I så fall är du ett offer. Men det enda du har bidragit med är att försvåra utredningen och ge ett mycket osympatiskt intryck under rättegången.

Att du tror att vi är kåta på dig eller fantiserar om ditt sexliv säger mer om dig än om nån annan.

Att du kommenterar andra användares eventuella språkliga brister är ju bara tramsigt. Sopa rent framför din egen dörr först om du ska kommdentera sånt. Du kan börja med att lära dig skillnaden mellan orden "de" och "det".
Citera
2025-08-02, 14:23
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Jag är en aktiv vänsterpolitiker, ja. Men inte på de tyska sättet eller vad man ska säga.

Om jag skulle säga såhär så om jag någonsin sitter igen så kommer jag söka mig till en långtids herr avd eller ROavd framför en kvinnlig anstalt. Avsevärt mycket bättre där i allt från människosyn till sysselsättning.

Ja det finns ju väldigt mycket olika människor på anstalterna så det är ju nog ingen som jag sett på manlig anstalt som har behandlats som en piraja
Man får vl inte välja anstalt själv? Som juridisk kvinna blir man väl placerad på kvinnoanstalt? Om jag förstår dig rätt så har du ett kvinnligt personnummer?
Citera
2025-08-02, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Man får vl inte välja anstalt själv? Som juridisk kvinna blir man väl placerad på kvinnoanstalt? Om jag förstår dig rätt så har du ett kvinnligt personnummer?

Vem mördade VB???
Citera
2025-08-02, 16:07
Medlem
StoreSvartes avatar
Den här tråden kommer man ju ihåg. Men att mördaren blivit transa och sitter och skriver i sin egen mordtråd och gör reklam för något poddavsnitt är ju svårsmält.
Citera
2025-08-02, 16:08
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Vem mördade VB???
Jag vet inte.
Citera
2025-08-03, 22:38
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Har du hört uttrycket att styra in i sladden?
Ju mer tid som ni vill ge mig, ju mer tid kommer jag ta✌️
Kan jag få ut lite komedi över eran irritation ser jag det bara som en rolig bonus 🤣

Komedi? Sen du släpptes ur fängelset har du alltså hunnit bli dömd för att ha hotat en kvinna till livet och åtalad för olaga vapeninnehav samt skaffat barn som du förlorat vårdnaden om. Vad är det som är "en rolig bonus"? Som kvinna och mamma har du mycket märkliga prioriteringar...
Citera
2025-08-03, 23:04
Avslutad
Vad gör Karate-nissen idag?
Citera
2025-08-04, 06:52
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Det är ju faktiskt ANOVA som jag fortfarande tillhör och som jag måste åka till några gånger per år.

Det som jag blev väldigt imponerad av med Norrtälje anstalten var att de aktivt arbetar med att HBTQ certifiera all personal som jobbar där 👍🙂

Var de imponerade av att du skämtade om att du hotade dina kvinnliga kriminalvårdare till livet (och blev polisanmäld för det) och kallade dem för fittor som skällsord? Du vet, de flesta av oss kvinnor har en fitta, vilket jag antar att du är glad över eftersom det var tack vare en fittbärare som du fick ditt barn?

Citat:
Yes en 3:a på 85m2, och anledningen till varför jag få min lägenhet betald tillsammans med övriga utgifter är därför att företagen och de kommunala cheferna hellre vill betala det åt mig än att låta mig arbetspröva för att jag ska kunna komma ut på arbetsmarknaden.

Tack gode gud att du får hjälp med ekonomi och bostad så att vi (förhoppningsvis) slipper bli utsatta för brott av dig. Myndigheterna resonerar mycket klokt tycker jag. Hur du ska ta dig ut på arbetsmarknaden är ditt eget ansvar.

Citat:
Mycket med anledning av mitt belastnings register.

Hela norra och södra industri fälten, hemtjänst och äldrevården, alla butiker i galleriorna, har till och med varit till låssmeden och kollat om man kan arbetspröva där men tyvärr.

Vad cheferna heter har jag inte på minnet.

Det är ju vad man gör det till. Jag målar lite ibland, ser mycket på film och serier, pratar med vänner och sånt.

Jag är ju utbildad finsnickare i bakgrunden så något inom det vore ju drömmen, typ som att renovera och modernisera ett gammalt torp över sommaren hade varit väldigt kul👍

Hoppas verkligen att ingen anställer dig inom vården!! Men en nyfiken fråga: tycker du själv att du skulle passa inom hemtjänsten? Du säger ju att du inte kan städa och sköta ditt eget hem så hur ska du kunna rusa runt och sköta en massa andra personers hem under extrem tidspress och psykisk påfrestning, vilket ett jobb i hemtjänsten innebär?

Som kvinna är jag inte mindre rädd för dig för att du har bytt personnummer. Om du opererar bort kuken (eller opererar/korrigerar den till vagina, klitoris osv. - vet att det finns flera alternativ/metoder och ber om ursäkt om jag uttrycker mig slarvigt) kanske jag resonerar annorlunda.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/raseri-i-kvinnofangelset-hotade-honom-till-livet/

Sluta förakta andra kvinnor och våra könsorgan. Vi har inte gjort dig nåt och vi är inte dina fienden bara för att vi är kvinnor precis som du.

Citat:
Hur tänker du angående det såkallade modet?
Och hur anser du att min könsdysfori gör mig farligare? Och isf; Är alla, både trans män som trans kvinnor, farligare än CIS personer enligt dig?

Nu är det inte jättemånga transkvinnor dom suttit för dråp så det finns begränsat underlag för den forskningen.
Senast redigerad av lillalilith 2025-08-04 kl. 06:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in