Citat:
Ursprungligen postat av
mariannejohansson
Generellt Ja, män har ju oftast lite tjockare skinn på näsan och kan ta sånt bättre enligt min erfarenhet, men jag kommer ju också från norra Sverige😅🤣
Det är alltså mer "okej" att hota en man, enligt dig? Hur tänker du nu? Man ska väl inte hota nån? Inte ens en kanin?
Män kan "ta sånt bättre" - alltså vad menar du ens? Man ska väl inte behöva bli hotad?
Enligt din erfarenhet? Du har alltså hotat kvinnor också? Brukar du hota folk eller hur har du skaffat dig den erfarenheten?
Det hör väl inte till vanligheterna att bli anmäld eller få varningar kopplat till uppförande/bemötande så många gånger som du har fått under din tid som intagen på kriminalvårdsanstalt? Hur ser du på att ta ansvar för sina handlingar och att känna empati med andra människor? Det är väldigt mycket "jag jag jag" så fort du uttalar dig...
Och vadå "tjockare skinn på näsan" - det låter väldigt fördomsfullt? Du är ju kvinna men inte precis nån som sitter hemma och pysslar utan en händig kvinna som kan hantera skjutvapen, som sysslar med jakt och fiske, som umgås med män i stora gäng och gärna i skogen, som är gängets chaufför osv. Du verkar ha en lite märklig syn på kvinnor och män...?
Du är ju KVINNA från norra Sverige? Du har väl också "skinn på näsan" eller vad menar du?
Jag förstår verkligen inte humorn du ser i detta? Du skämtar om norra Sverige och lägger till flera skrattande smileys? Själv ser jag inte nånting roligt alls i detta utan jag blir otroligt ledsen och illa till mods när jag läser dina kommentarer. Det du skriver är så fruktansvärt obehagligt.
Det här handlar inte om att ha fördomar om män och kvinnor eller om hbtqia+-begreppet. Jag har själv haft ett förhållande med en fantastisk transkvinna från en liten by utanför Kiruna. Var man kommer ifrån eller vilken kropp man råkat födas med är inte det väsentliga i mötet med en annan människa, som jag ser det.