2025-08-19, 16:16
Medlem
Har Marianne vapenlicens?
Citera
2025-08-19, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toweroflondon
Har Marianne vapenlicens?
Yes men får endast laddas med plastkulor eller ärtor.
Citera
2025-08-20, 00:36
Medlem
Tack för infon! Säger inte mer än så då mod inte godkänner allt längre folk vill egentligen säga. Sista frågan, fick hon barn också? Som sagt tack. Mvh tidigare bodensare

Citat:
Ursprungligen postat av RuttenAlm
Yes men får endast laddas med plastkulor eller ärtor.
Citera
2025-08-20, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toweroflondon
Tack för infon! Säger inte mer än så då mod inte godkänner allt längre folk vill egentligen säga. Sista frågan, fick hon barn också? Som sagt tack. Mvh tidigare bodensare
Hon har blivit pappa ja. Dock får hon inte träffa barnet som tur är.
Citera
2025-09-02, 21:58
Medlem
mariannejohanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Var de imponerade av att du skämtade om att du hotade dina kvinnliga kriminalvårdare till livet (och blev polisanmäld för det) och kallade dem för fittor som skällsord? Du vet, de flesta av oss kvinnor har en fitta, vilket jag antar att du är glad över eftersom det var tack vare en fittbärare som du fick ditt barn?

https://www.expressen.se/nyheter/krim/raseri-i-kvinnofangelset-hotade-honom-till-livet/

Sluta förakta andra kvinnor och våra könsorgan. Vi har inte gjort dig nåt och vi är inte dina fienden bara för att vi är kvinnor precis som du.

Aa jag tror att du måste läsa artikeln igen för enligt den är de ju faktiskt en man jag hotade och blev anmäld för. Hur mycket sanning som det är i den polisanmälan kan dock vara intressant att debattera med tanke på att den las ner ganska omgående vilket är extremt ovanligt när det kommer till just hot från intagna mot kriminalvårdare.
Jag är dock glad att dem valde att göra en polisanmälan av det eftersom en pågående polisanmälan inte kan användas till den intagnes nackdel när det kommer till uppskjutande av villkorlig frigivning ☝️👍

Och jag har inte något förakt mot alla kvinnor eller män eller ickebinära, bara mot vissa och de är av exakt samma anledning ✌️
Senast redigerad av mariannejohansson 2025-09-02 kl. 22:03.
Citera
2025-09-05, 06:39
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mariannejohansson
Aa jag tror att du måste läsa artikeln igen för enligt den är de ju faktiskt en man jag hotade och blev anmäld för. Hur mycket sanning som det är i den polisanmälan kan dock vara intressant att debattera med tanke på att den las ner ganska omgående vilket är extremt ovanligt när det kommer till just hot från intagna mot kriminalvårdare.
Jag är dock glad att dem valde att göra en polisanmälan av det eftersom en pågående polisanmälan inte kan användas till den intagnes nackdel när det kommer till uppskjutande av villkorlig frigivning ☝️👍

Och jag har inte något förakt mot alla kvinnor eller män eller ickebinära, bara mot vissa och de är av exakt samma anledning ✌️

Skulle det vara bättre att hota en man, eller hur menar du?

Du vill debattera sanningshalt i polisanmälan mot dig. Intressant. Du anser dig vara oskyldigt dömd för mord, varför skulle folk hitta på så mycket hemskt om oskyldiga lilla dig?

Av vilken anledning föraktar du "vissa" personer?
Citera
2025-09-05, 12:19
Medlem
Citat:
Skulle det vara bättre att hota en man, eller hur menar du?

Generellt Ja, män har ju oftast lite tjockare skinn på näsan och kan ta sånt bättre enligt min erfarenhet, men jag kommer ju också från norra Sverige😅🤣
Citera
2025-09-05, 13:44
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Generellt Ja, män har ju oftast lite tjockare skinn på näsan och kan ta sånt bättre enligt min erfarenhet, men jag kommer ju också från norra Sverige😅🤣

Det är alltså mer "okej" att hota en man, enligt dig? Hur tänker du nu? Man ska väl inte hota nån? Inte ens en kanin?

Män kan "ta sånt bättre" - alltså vad menar du ens? Man ska väl inte behöva bli hotad?

Enligt din erfarenhet? Du har alltså hotat kvinnor också? Brukar du hota folk eller hur har du skaffat dig den erfarenheten?

Det hör väl inte till vanligheterna att bli anmäld eller få varningar kopplat till uppförande/bemötande så många gånger som du har fått under din tid som intagen på kriminalvårdsanstalt? Hur ser du på att ta ansvar för sina handlingar och att känna empati med andra människor? Det är väldigt mycket "jag jag jag" så fort du uttalar dig...

Och vadå "tjockare skinn på näsan" - det låter väldigt fördomsfullt? Du är ju kvinna men inte precis nån som sitter hemma och pysslar utan en händig kvinna som kan hantera skjutvapen, som sysslar med jakt och fiske, som umgås med män i stora gäng och gärna i skogen, som är gängets chaufför osv. Du verkar ha en lite märklig syn på kvinnor och män...?

Du är ju KVINNA från norra Sverige? Du har väl också "skinn på näsan" eller vad menar du?

Jag förstår verkligen inte humorn du ser i detta? Du skämtar om norra Sverige och lägger till flera skrattande smileys? Själv ser jag inte nånting roligt alls i detta utan jag blir otroligt ledsen och illa till mods när jag läser dina kommentarer. Det du skriver är så fruktansvärt obehagligt.

Det här handlar inte om att ha fördomar om män och kvinnor eller om hbtqia+-begreppet. Jag har själv haft ett förhållande med en fantastisk transkvinna från en liten by utanför Kiruna. Var man kommer ifrån eller vilken kropp man råkat födas med är inte det väsentliga i mötet med en annan människa, som jag ser det.
Citera
2025-09-05, 13:48
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuttenAlm
Hon har blivit pappa ja. Dock får hon inte träffa barnet som tur är.

Hon har blivit mamma, enligt svensk lagstiftning.
Citera
2025-09-05, 14:03
Medlem
lillaliliths avatar
Kim Marie varför påstår nästan alla dina kompisar att de inte hade nån aning om vem Vatchareeya var eller ens att du träffade nån, när de vittnar i rätten? En av dina kompisar berättar ju om en fest hemma hos dig då både dina killkompisar och Vatchareeya var inbjudna? Då har dina vänner alltså träffat henne och var mycket väl medvetna om att ni hängde? Kompisen som berättar om festen säger ju att han uppfattade er som ett par med tanke på hur du var mot henne på festen.

Det låter som om dina kompisar ljuger för din skull? De påstår att de aldrig nånsin pratat med dig om nånting annat är tv-spel/dataspel och vapenlekar i skogen. De har aldrig frågat dig hur du mår. De vet inget om varför du ställde in träffen på lördagen trots att du akdrig ställer in nånting och de brydde sig inte heller. De hade aldrig lagt märke till om du var magsjuk eller sjuk på nåt annat sätt för det är inget de bryr sig om. De har aaaldrig öppnat bakluckan på din bil trots att du var gängets chaufför och ni hade vapen med er osv. De spelar dumma och bara "näe alltså jag noterade ju inte ifall han var magsjuk eller inte och jag brydde mig inte om ifall han hade nån tjej för vi spelade ju bara dataspel ihop..." Varenda en.
Senast redigerad av lillalilith 2025-09-05 kl. 14:10.
Citera
2025-09-10, 05:40
Medlem
Citat:
Kim Marie varför påstår nästan alla dina kompisar att de inte hade nån aning om vem Vatchareeya var eller ens att du träffade nån, när de vittnar i rätten? En av dina kompisar berättar ju om en fest hemma hos dig då både dina killkompisar och Vatchareeya var inbjudna? Då har dina vänner alltså träffat henne och var mycket väl medvetna om att ni hängde? Kompisen som berättar om festen säger ju att han uppfattade er som ett par med tanke på hur du var mot henne på festen.

Det låter som om dina kompisar ljuger för din skull? De påstår att de aldrig nånsin pratat med dig om nånting annat är tv-spel/dataspel och vapenlekar i skogen. De har aldrig frågat dig hur du mår. De vet inget om varför du ställde in träffen på lördagen trots att du akdrig ställer in nånting och de brydde sig inte heller. De hade aldrig lagt märke till om du var magsjuk eller sjuk på nåt annat sätt för det är inget de bryr sig om. De har aaaldrig öppnat bakluckan på din bil trots att du var gängets chaufför och ni hade vapen med er osv. De spelar dumma och bara "näe alltså jag noterade ju inte ifall han var magsjuk eller inte och jag brydde mig inte om ifall han hade nån tjej för vi spelade ju bara dataspel ihop..." Varenda en.

Det är en jättebra fråga och om du vill så kan jag DMa dig deras kontaktuppgifter så att du kan du fråga dem?
Citera
2025-09-10, 09:56
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Det är en jättebra fråga och om du vill så kan jag DMa dig deras kontaktuppgifter så att du kan du fråga dem?
Nej, jag förstår att dina vänner ville hjälpa dig. Jag är intresserad av din uppfattning. Hade dina kompisar träffat Watchareeya eller inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in