2024-04-28, 16:12
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Vi skall nog vara försiktiga med att påstå att DNA försvinner i kontakt med vatten!
Det finns ett antal exempel där NFC lyckats hitta DNA även där kroppen har legat flera veckor under vatten.
Det går nog och säga att processen försvåras men blir därmed ingen omöjlighet.

Det har du säkert rätt i. Det gör det bara mer troligt att Kristoffer är mördaren då inga DNA fanns av någon annan. :-)
Citera
2024-04-28, 19:23
Medlem
Har snubben nått jobb eller säljer han röven via darknet ? Hur lever denna avart ? Vad lever han av ?
Sjukt att han bor kvar i Boden, och sjukt att han fick ett sånt löjligt straff, han borde ruttna på rättspsyk
Citera
2024-05-03, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adamtensta12
Har snubben nått jobb eller säljer han röven via darknet ? Hur lever denna avart ? Vad lever han av ?
Sjukt att han bor kvar i Boden, och sjukt att han fick ett sånt löjligt straff, han borde ruttna på rättspsyk

Men vilken oerhört äcklig snubbe. Han borde def. aldrig blivit frigiven!

Denna ska man ju ha koll på för han kommer nog att skada mer människor och djur tyvärr. Sjukt att mördare får ändra namn och leva anonymt. Vem fan vill ha detta missfoster som granne.
Citera
2024-05-17, 21:30
Avslutad
Han är en hen nu K*m Mar*
Citera
2024-05-18, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adamtensta12

Han bor i Boden i nedre stadsdelen nära prästholmen. Han har en stor lägenhet i något typ av gruppboende som staten betalar åt honom. Helt sjukt. Tror han får en hel del pengar utbetalt av FK varje månad också som han köper leksakspistoler och alkohol för. Han har för övrigt börjat hänga med något gäng afrikaner, hade inte förvånats om någon av dem försvinner strax. Kristoffer har ju en förkärlek för att mörda utlänningar.
Citera
2024-05-19, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Vi skall nog vara försiktiga med att påstå att DNA försvinner i kontakt med vatten!
Det finns ett antal exempel där NFC lyckats hitta DNA även där kroppen har legat flera veckor under vatten.
Det går nog och säga att processen försvåras men blir därmed ingen omöjlighet.
Varför skulle vatten förstöra DNA? Vatten är livets förutsättning. Däremot kan fukt och värme ge ökande förutsättningar för förruttnelse, jämfört med torrare och kyligare miljö. Vatten enbart är inte nedbrytande.
Citera
2024-05-20, 10:44
Medlem
mariannejohanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodenpojke
Han bor i Boden i nedre stadsdelen nära prästholmen. Han har en stor lägenhet i något typ av gruppboende som staten betalar åt honom. Helt sjukt. Tror han får en hel del pengar utbetalt av FK varje månad

Yes en 3:a på 85m2, och anledningen till varför jag få min lägenhet betald tillsammans med övriga utgifter är därför att företagen och de kommunala cheferna hellre vill betala det åt mig än att låta mig arbetspröva för att jag ska kunna komma ut på arbetsmarknaden.
Citera
2024-05-20, 11:53
Medlem
MrInks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mariannejohansson
Yes en 3:a på 85m2, och anledningen till varför jag få min lägenhet betald tillsammans med övriga utgifter är därför att företagen och de kommunala cheferna hellre vill betala det åt mig än att låta mig arbetspröva för att jag ska kunna komma ut på arbetsmarknaden.
Varför vill de det?
Hur motiverar dem det?
Vilka är företagen?
Vilka är cheferna?
Blir det inte tråkigt att "bara dega och göra ingenting"?
Om du fick bestämma, vad skulle du vilja göra?
Citera
2024-05-20, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrInk
Varför vill de det?
Hur motiverar dem det?
Vilka är företagen?
Vilka är cheferna?
Blir det inte tråkigt att "bara dega och göra ingenting"?
Om du fick bestämma, vad skulle du vilja göra?

Mycket med anledning av mitt belastnings register.

Hela norra och södra industri fälten, hemtjänst och äldrevården, alla butiker i galleriorna, har till och med varit till låssmeden och kollat om man kan arbetspröva där men tyvärr.

Vad cheferna heter har jag inte på minnet.

Det är ju vad man gör det till. Jag målar lite ibland, ser mycket på film och serier, pratar med vänner och sånt.

Jag är ju utbildad finsnickare i bakgrunden så något inom det vore ju drömmen, typ som att renovera och modernisera ett gammalt torp över sommaren hade varit väldigt kul👍
Senast redigerad av mariannejohansson 2024-05-20 kl. 15:36.
Citera
2024-05-20, 15:50
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Klart att jag skulle vilja arbeta och vara en mindre belastning för samhället jag bor i, men först måste jag ju få genomföra en arbetsprövning så att jag får reda på vilken arbetskapacitet jag har.

Ärligt talat tänker jag inte så mycket på det.
Det är vad det är 👍

Nä jag känner mig ju inte mer otrygg än någon annan. Trivs okej under omständigheterna 👍
Det råder ju omställning hemma hos dig, angående omständigheterna.
Tänker du mycket på att någon saknar sin dotter ?

Att du är någon som skulle kunna ställa allt till rätta, om du bara visste var, när och hur.
Problematiken har du sannolikt sökt för.. du fick nog en liten notis om det under polisförhöret.
De brukar vara duktiga på att klämma
F: Ja, men jag menar, du måste väl än…du har väl funderat, Kristoffer? Vad hände med…
H: Nej, jag…nä, jag håller mitt…min hjärna borta därifrån. Jag vill inte fundera på hur mina
kompisar blir styckmördade. Vill du det?
F: Men är det inte svårt att alltså…
H: Ja, det är svårt och…
F: …hålla bort de här tankarna?
H: Ja, men…
F: Hur bär du dig åt?
Citera
2024-05-20, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Det råder ju omställning hemma hos dig, angående omständigheterna.
Tänker du mycket på att någon saknar sin dotter ?

Att du är någon som skulle kunna ställa allt till rätta, om du bara visste var, när och hur.
Problematiken har du sannolikt sökt för.. du fick nog en liten notis om det under polisförhöret.
De brukar vara duktiga på att klämma
F: Ja, men jag menar, du måste väl än…du har väl funderat, Kristoffer? Vad hände med…
H: Nej, jag…nä, jag håller mitt…min hjärna borta därifrån. Jag vill inte fundera på hur mina
kompisar blir styckmördade. Vill du det?
F: Men är det inte svårt att alltså…
H: Ja, det är svårt och…
F: …hålla bort de här tankarna?
H: Ja, men…
F: Hur bär du dig åt?

Inget jag direkt alls tänker på längre.
Vad får dig att tro att jag vill ställa något till rätta? Är faktiskt lite nyfiken
Citera
2024-05-20, 19:54
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Inget jag direkt alls tänker på längre.
Vad får dig att tro att jag vill ställa något till rätta? Är faktiskt lite nyfiken
Så.. sedan nu av, nådde du din kulm av din optimala rikedom ?
Finns du inte längre ?

Jag tror på dig, om du vill
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in