2025-08-02, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Jag tänkte att inläggen kunde vara en pik mot AnalysHasse med anhang - typ, gör din egen DD, lita inte på nån - men det kanske är att hoppas för mycket.
Det är en riktig weird flex att visa upp innehavet sådär tycker jag. Det intressanta är avkastningen i procent men där vågar han nog inte gå

Bra med pengar men förmodligen usel avkastning.
Citera
2025-08-02, 11:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Har den asociale gamnacken plågat ihjäl sin stackars hund än?

Han är hemma mår mycket bättre och lekte i trädgården igår.
Citera
2025-08-02, 11:33
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Han är hemma mår mycket bättre och lekte i trädgården igår.

Då får vi hoppas att hunden får vara frisk och slippa plågas ytterligare en gång.
Citera
2025-08-02, 11:42
Avslutad
Citat:
Då får vi hoppas att hunden får vara frisk och slippa plågas ytterligare en gång.

Plågades gjorde han ju inte för dom tog honom till veterinären omgående och han fick mediciner, veterinären ansåg att man inte behövde avliva honom då hans hjärta mår bra men han behövde hjälp med infektionen.
Den där hunden är en kämpe och vill leva.
Citera
2025-08-02, 13:42
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Plågades gjorde han ju inte för dom tog honom till veterinären omgående och han fick mediciner, veterinären ansåg att man inte behövde avliva honom då hans hjärta mår bra men han behövde hjälp med infektionen.
Den där hunden är en kämpe och vill leva.
Att påstå att hunden vill leva är idiotiskt.
En hund kan få bägge bakbenen brutna och ändå fortsätta att förflytta sig med frambenen, trots smärtan, för att söka mat och vatten. Djur väljer inte att död, de uthärdar lidande och smärta för att överleva, tills de blir för svaga för att röra sig, och då ligger de ner tills de dör. Så att försöka hålla hunden vid liv till varje pris, bara för att den kämpar, är idiotiskt.
Om man låter hunden bestämma när den ska dö, då orsakar man hunden lidande. Men om veterinären påpekar att det finns en möjlighet för hunden att ha ett bra liv efter behandling, då är situationen en annan.

Det jag tror många reagerar på är videorna där hunden ligger på sidan och verkar må dåligt. Några timmar senare tog Jocke hunden till veterinären för att få den inlagd på djursjukhuset. Folk reagerar nog på att Jocke inte åkte dit direkt och Jocke sa saker som "det är okej om du inte orkar längre", vilket kan tolkas som att det är okej om hunden självdör. Tror man det finns minsta risk att ens hund dör åker man direkt till veterinären!

Och jag hoppas verkligen att Jocke fixar tänderna på hunden när hunden mår bättre. Tänderna såg inte bra ut på en bild som Jocke delade.
Citera
2025-08-02, 14:48
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menethil
En hund kan få bägge bakbenen brutna och ändå fortsätta att förflytta sig med frambenen, trots smärtan, för att söka mat och vatten. Djur väljer inte att död, de uthärdar lidande och smärta för att överleva, tills de blir för svaga för att röra sig, och då ligger de ner tills de dör. Så att försöka hålla hunden vid liv till varje pris, bara för att den kämpar, är idiotiskt.
Om man låter hunden bestämma när den ska dö, då orsakar man hunden lidande. Men om veterinären påpekar att det finns en möjlighet för hunden att ha ett bra liv efter behandling, då är situationen en annan.

Det jag tror många reagerar på är videorna där hunden ligger på sidan och verkar må dåligt. Några timmar senare tog Jocke hunden till veterinären för att få den inlagd på djursjukhuset. Folk reagerar nog på att Jocke inte åkte dit direkt och Jocke sa saker som "det är okej om du inte orkar längre", vilket kan tolkas som att det är okej om hunden självdör. Tror man det finns minsta risk att ens hund dör åker man direkt till veterinären!

Och jag hoppas verkligen att Jocke fixar tänderna på hunden när hunden mår bättre. Tänderna såg inte bra ut på en bild som Jocke delade.

De där tänderna är rena rama autobahn för bakterier in i blodomloppet.
Citera
2025-08-02, 14:55
Avslutad
Citat:
De där tänderna är rena rama autobahn för bakterier in i blodomloppet.

Utan att överdriva vad hunden utsätts för, vill jag kalla det för djurmisshandel. Hoppas någon gör en polisanmälan på samma sätt som Jocke skulle ha gjort
Citera
2025-08-02, 14:57
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Utan att överdriva vad hunden utsätts för, vill jag kalla det för djurmisshandel. Hoppas någon gör en polisanmälan på samma sätt som Jocke skulle ha gjort

Håller med.

Borde ju finnas massor med kandidater i Chrippa-tråden när det kommer till att kontakta myndigheter och anmäla.

Vart är dessa riddare nu när en stackars hund tvingas leva i plågor?
Citera
2025-08-02, 15:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie

Varför gör du det inte själv om du anser att det är djurplågeri? det är väl din skyldighet om du anser att ett brott ha begåtts?
Citera
2025-08-02, 15:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Menethil

Dom kommer göra det som behövs göras för att han ska må bra och framförallt lyssnar dom på vad veterinären säger.
Citera
2025-08-02, 16:16
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Dom kommer göra det som behövs göras för att han ska må bra och framförallt lyssnar dom på vad veterinären säger.

Hur vet du det?

Du ser väl att Jocke sätter sig själv före hundens välmående?
Citera
2025-08-02, 16:19
Avslutad
Citat:
Hur vet du det?

Du ser väl att Jocke sätter sig själv före hundens välmående?

Nix det gör han inte han lyssnar på vad veterinären säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in