2025-07-10, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parallax
Verkar lurt, är det ändå inte kontot som blev spärrat? Att konsolen skulle brickas verkar långsökt?

Sony kan bannlysa konsoler från att ansluta till PSN. De skriver att de bara gör så för mer allvarliga överträdelser:

Citat:
När du skapar ett konto för PlayStation™Network (PSN) godkänner du tjänstevillkoren för PlayStation Network och uppförandekoden för mötesplatser.

Om du bryter mot villkoren kan vi stänga av ditt konto tillfälligt eller permanent. Vid allvarligare brott mot villkoren kan vi stänga av din PlayStation-konsols åtkomst till PlayStation Network.
(https://www.playstation.com/sv-se/support/account/suspensions-psn/)
Citera
2025-07-31, 12:21
Medlem
Hej alla,

Jag undrar om någon har positiva erfarenheter av att väggmontera sitt Playstation? Just nu har jag min konsol stående vertikalt utan något vertikalt ställ, och den låter oroväckande högt både när jag startar konsolen och när jag startar spel, oavsett om spelet är digitalt eller på skiva. Ljudet försvinner när man väl har startat upp konsolen och eller spelet som man vill spela.

Jag har försökt placera den horisontellt i en av hyllorna i min IKEA Bestå, men även där låter den mycket och blir varm, trots att jag använder de horisontella delarna som följde med konsolen. Där vågar jag inte ha den även om det hade varit optimalt.

Nu står jag mellan att skaffa ett väggfäste eller ett vertikalt ställ till konsolen. Undrar om det första alternativet, väggfäste, skulle vara bättre för luftflödet och om det skulle minska ljudet från konsolen? Har någon gjort detta och i så fall, vilka är era erfarenheter? Finns det några speciella väggfästen eller vertikala ställ ni kan rekommendera?
Citera
2025-07-31, 19:21
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagtogdittnamn
Hej alla,

Jag undrar om någon har positiva erfarenheter av att väggmontera sitt Playstation? Just nu har jag min konsol stående vertikalt utan något vertikalt ställ, och den låter oroväckande högt både när jag startar konsolen och när jag startar spel, oavsett om spelet är digitalt eller på skiva. Ljudet försvinner när man väl har startat upp konsolen och eller spelet som man vill spela.

Jag har försökt placera den horisontellt i en av hyllorna i min IKEA Bestå, men även där låter den mycket och blir varm, trots att jag använder de horisontella delarna som följde med konsolen. Där vågar jag inte ha den även om det hade varit optimalt.

Nu står jag mellan att skaffa ett väggfäste eller ett vertikalt ställ till konsolen. Undrar om det första alternativet, väggfäste, skulle vara bättre för luftflödet och om det skulle minska ljudet från konsolen? Har någon gjort detta och i så fall, vilka är era erfarenheter? Finns det några speciella väggfästen eller vertikala ställ ni kan rekommendera?

https://www.youtube.com/shorts/8P7sd2Nogzc Denna ser i alla fall tålig ut.
Citera
2025-08-07, 00:15
Medlem
Saandros avatar
Tele2 erbjuder Ps5 om man skriver på 24mån bredband med dem för 629kr. Sitter på Bahnhof nu (som jag gillar) men 100/100 för 489kr i mån. Men fan ändå bra deal av Tele2? Även om jag inte spelar alls mycket längre och har en Ps4 som knappt sätts på så känns lockar det. Vad säger ni?
Citera
2025-08-19, 12:35
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Tele2 erbjuder Ps5 om man skriver på 24mån bredband med dem för 629kr. Sitter på Bahnhof nu (som jag gillar) men 100/100 för 489kr i mån. Men fan ändå bra deal av Tele2? Även om jag inte spelar alls mycket längre och har en Ps4 som knappt sätts på så känns lockar det. Vad säger ni?

Kör på, alla nya spel som släpps nu sen länge kommer ändå inte till ps4 så om du inte vill missa det så tycker jag du ska slå till
Citera
2025-08-26, 09:00
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro

Ingen bra deal. Det är 15K.

Jag fick nyligen tele 2 bredband för 250 kr/ månaden. Omräknat till två år blir det 6K. Så 9K billigare.

Det var en dyr PS5..
Citera
2025-09-08, 06:50
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Bara jag som inte förstår vad dom gjort för fel att dom blev bannade? Man får ju ha flera konton på en och samma konsol sist jag kollade
Nu spekulerar jag bara, men generellt laddar man ju inte ner sitt konto till konsolen. Man loggar bara ut och loggar in med andra kontot. Man laddar ju inte ner någonting. Det var säkert, och nu spekulerar jag, någon fusk pryl typ någon hacking grej. Det kan jag mycket väl tänka mig skulle ge en perma ban. Om inte tidningen skrev fel förstås.

"Enligt Anas Al Akkad ska deras Playstation ha stängts efter att ett av barnens kompisar laddat ner sitt konto på familjens konsol."
Citera
2025-11-10, 07:05
Medlem
nu dags att köpa playstation 5. Vad ska man köpa? playstation 5 vanlig eller pro? Bägge sjukligt dyra men pro väldigt dyr. typ 9000
billigare att köpa från usa?

ska mest ha den till skjutarspel och roblox samt andvända den för att kolla på netflix( har ingen app tv)
Citera
2025-11-10, 07:17
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurango
nu dags att köpa playstation 5. Vad ska man köpa? playstation 5 vanlig eller pro? Bägge sjukligt dyra men pro väldigt dyr. typ 9000
billigare att köpa från usa?

ska mest ha den till skjutarspel och roblox samt andvända den för att kolla på netflix( har ingen app tv)

9.000 kr. billigare att köpa från USA?
En PS5 Pro kostar ca. 9.700 kr. i Sverige.
För övrigt behövs inte en Pro.
Citera
2025-11-10, 10:15
Medlem
swebarbs avatar
Pro är rätt överflödig den vanliga duger gott och väl. Men smart kanske vänta till black friday.
Citera
2025-11-12, 12:07
Medlem
Tavastehuss avatar
Sony i Japan gör en Nintendo och släpper en billigare variant av PS5 (digital edition) med systemspråk på japanska och endast japanskt PSN-konto.

55000 yen = 3350 SEK. 2000 kr billigare än i Sverige.

De börjar känna av konkurrensen från Team Red i Kyoto?
Citera
2025-11-13, 11:58
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Sony i Japan gör en Nintendo och släpper en billigare variant av PS5 (digital edition) med systemspråk på japanska och endast japanskt PSN-konto.

55000 yen = 3350 SEK. 2000 kr billigare än i Sverige.

De börjar känna av konkurrensen från Team Red i Kyoto?

Fast jag förstår inte, sony går väl starkt hem i japan ? Varför behöver dom släppa en billigare först nu ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in