2025-06-02, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Poängen är att du ska lockas att köpa PS5 eller PS5 pro genom en av deras kanpjanjer "köp nu för 500 kronor rabatt" och sedan tjänar de pengar på dig via PS+ och provisionen de tjänar på spel sålda digitalt.
Utan tvekan har de och Apple någon sorts tävling.
Min lätt rabatterade iPad hade en Arkadspel med bl a nedskalat NBAspel samt deras musik- och film tjänst med gratis första tre månaderna......
..sedan blev det dyrt X 3.

Det skall bli intressant att se hur Nintendos Switch 2 med ökade sociala interaktioner kommer ge fler sådana betaltjänster där.
Senast redigerad av OnlyHans.Redux 2025-06-02 kl. 09:54. Anledning: Stegfel
Citera
2025-06-24, 02:26
Medlem
ricardo22s avatar
Det är intressant hur varje gång folk börjar tvivla på Ps5 och säger att konsolen inte har några spel så kommer de ut med ett bra spel. Förra året Astro bot, nu Death Stranding 2. Och sen kommer Ghost of Yotei i oktober. Det är ett bra utbud av exklusiva titlar släppta under drygt ett år för en konsol som inte har några spel.
Citera
2025-07-08, 10:40
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/a/4BaAaa/playstationkonsol-sparrades-pa-grund-av-annat-konto

Någon fick hela PS5 totalt spärrad

Jag tänkte köpa ps5 slim.

Men denna artikel får ju en att tvivla
Citera
2025-07-08, 11:29
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sveaswe
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/a/4BaAaa/playstationkonsol-sparrades-pa-grund-av-annat-konto

Någon fick hela PS5 totalt spärrad

Jag tänkte köpa ps5 slim.

Men denna artikel får ju en att tvivla

Tänker du hålla på och kontodela och/eller bryta mot TOS? Annars har du nog inte så mycket att oroa dig för.
Citera
2025-07-08, 12:00
Medlem
Vill.Ha.Den.I.2ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Tänker du hålla på och kontodela och/eller bryta mot TOS? Annars har du nog inte så mycket att oroa dig för.

Vad gjorde ungarna? Loggade in med ett annat konto på psn än vad den var van vid? Fattar inte, framgår inte av artikeln, å lusläsa ett 20 sidigt dokument är inte mitt fredagsnöje.
Citera
2025-07-08, 16:18
Medlem
Citat:

Men får man inte göra det då? Låta någon annan logga in på ens ps?
Citera
2025-07-08, 16:37
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bojo1969
Men får man inte göra det då? Låta någon annan logga in på ens ps?

Verkar väldigt konstigt då måste man sälja sin konsol med sina egna inlogg sen. Tror det är något som inte framgår av artikeln.
Citera
2025-07-08, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Verkar väldigt konstigt då måste man sälja sin konsol med sina egna inlogg sen. Tror det är något som inte framgår av artikeln.

Ja alltså nu lirar jag inte mycket tv spel men så ovanligt var det ju inte att någon loggade in med sin användare och drog hem något spel (tidig ps 4 tid) så man kunde lira det några timmar liksom. Tidigare än det tog man med sig hela konsolen till kompisar för att spela så jag är inte helt med på hur det funkar nuförtiden.
Citera
2025-07-08, 17:53
Medlem
swebarbs avatar
Citat:

Citat:
nligt Anas Al Akkad ska deras Playstation ha stängts efter att ett av barnens kompisar laddat ner sitt konto på familjens konsol.

Bara jag som inte förstår vad dom gjort för fel att dom blev bannade? Man får ju ha flera konton på en och samma konsol sist jag kollade
Citera
2025-07-08, 19:03
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Det är nog en hel del som inte framgår, som ungen inte berättar. Liksom vilken ungar skulle erkänna att de gjort något fel med en konsol för 7000.
Sen skickar Sony alltid ut mail om hur, var och varför. Står nog mycket klart och tydligt varför det spärrats.
Citera
2025-07-09, 06:58
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK
Det är nog en hel del som inte framgår, som ungen inte berättar. Liksom vilken ungar skulle erkänna att de gjort något fel med en konsol för 7000.
Sen skickar Sony alltid ut mail om hur, var och varför. Står nog mycket klart och tydligt varför det spärrats.

Visst är det så, då måste det vara kompisarna som gjorde nåt med deras konton surt med ban då utan access till PSN är konsolen helt värdelös
Citera
2025-07-10, 10:57
Medlem
Parallaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK

Verkar lurt, är det ändå inte kontot som blev spärrat? Att konsolen skulle brickas verkar långsökt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in