2025-07-30, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ingen aning. Stämningen du ifrågasätter, har en sådan stämning någonsin ens avslagits i verkligheten?
Jag har inte ifrågasatt någon stämning... var fick du det ifrån?
Citera
2025-07-30, 21:33
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Jag har inte ifrågasatt någon stämning... var fick du det ifrån?

Härifrån. (FB) Transan Brigitte Macron född Jean-Michel Trogneux
Citera
2025-07-30, 21:35
Medlem
Citat:
Härifrån. (FB) Transan Brigitte Macron född Jean-Michel Trogneux
Det är inte att ifrågasätta stämningen. Stämningen "make:ar ju sense" om Brigitte ÄR en transa. 😁
Citera
2025-07-30, 21:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Det är inte att ifrågasätta stämningen. Stämningen "make:ar ju sense" om Brigitte ÄR en transa. 😁

Eller om hon beskylls för att vara det, eller om hon skambelöggs för att vara det, eller om hon utmålas som det - alltihop oavsett om hon är det eller ej.

I USA är det väsentligt om påståendet är korrekt eller ej, i Sverige, Frankrike och Italien är det inte väsentligt - här handlar det om ifall förtal eller svartmålning gör skada oavsett om påståendet är korrekt eller ej.
Citera
2025-07-30, 23:26
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Om nu någon till äventyrs hävdar motsatsen, att förtalet verkligen handlade om att de anklagade kvinnorna falskeligen hade hävdat att 'Brigitte' var född biologisk man, så går det utmärkt att presentera bevisen för det här i tråden.

"A court has ordered two women to pay €8,000 in damages to France’s first lady, Brigitte Macron, after making false claims she was transgender, sparking online rumour-mongering by conspiracy theorists and the far right.

The women had posted a YouTube video in December 2021 alleging the French president’s wife had once been a man named Jean-Michel, an untruth that went viral just weeks before the 2022 presidential election and prompted Macron to file a libel complaint.
"

https://www.theguardian.com/world/2024/sep/12/brigitte-macron-false-trans-claims-damages

- - -

"Two French women who falsely claimed that the country's First Lady, Brigitte Macron, was transgender have been found guilty of slander.

In December 2021, Natacha Rey and Amandine Roy broadcast unsubstantiated rumours online that Brigitte had never existed, and that her brother Jean-Michel Trogneux had changed gender and started using that name.

The defendants were ordered to pay €8,000 (£6,750; $8,859) in damages to Mrs Macron, and €5,000 to her brother.

Mrs Macron had filed a complaint against the women after their claim went viral, sparking conspiracy theories among the far-right.

The pair - Roy an internet fortune-teller, Rey a self-styled independent journalist - discussed at length in a YouTube video the baseless rumour that Brigitte Macron had at some point undergone gender reassignment.

They spoke for four hours on Roy's YouTube channel, where Rey outlined what she termed the "state lie" she claimed to have uncovered
."

https://www.bbc.com/news/articles/cn0l0z1p628o

- - -

A court on Thursday ordered two women to pay 8,000 euros in damages to French First Lady Brigitte Macron after making false claims she was transgender, sparking online rumour-mongering by conspiracy theorists and the far right.

https://www.france24.com/en/live-news/20240912-brigitte-macron-awarded-damages-over-false-trans-claim

- - -

"France's first lady Brigitte Macron has won her defamation suit against two conspiracy theorists who falsely claimed she is transgender.

A French court has ordered Amandine Roy and Natacha Rey to pay Macron €8,000 (about $8,864) over claims they made in a 2021 YouTube video that falsely asserted the first lady is actually her brother, and has secretly transitioned. The two must also pay €5,000 (about $5,540) to her brother, Jean-Michel Trogneux, as well as a suspended fine of €500 (bout $540)."

https://www.advocate.com/world/france-first-lady-brigitte-macron-transgender

- - -

Hur många länkar vill du ha?
Citera
2025-07-30, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
"A court has ordered two women to pay €8,000 in damages to France’s first lady, Brigitte Macron, after making false claims she was transgender, sparking online rumour-mongering by conspiracy theorists and the far right.

The women had posted a YouTube video in December 2021 alleging the French president’s wife had once been a man named Jean-Michel, an untruth that went viral just weeks before the 2022 presidential election and prompted Macron to file a libel complaint.
"

https://www.theguardian.com/world/2024/sep/12/brigitte-macron-false-trans-claims-damages

- - -

"Two French women who falsely claimed that the country's First Lady, Brigitte Macron, was transgender have been found guilty of slander.

In December 2021, Natacha Rey and Amandine Roy broadcast unsubstantiated rumours online that Brigitte had never existed, and that her brother Jean-Michel Trogneux had changed gender and started using that name.

The defendants were ordered to pay €8,000 (£6,750; $8,859) in damages to Mrs Macron, and €5,000 to her brother.

Mrs Macron had filed a complaint against the women after their claim went viral, sparking conspiracy theories among the far-right.

The pair - Roy an internet fortune-teller, Rey a self-styled independent journalist - discussed at length in a YouTube video the baseless rumour that Brigitte Macron had at some point undergone gender reassignment.

They spoke for four hours on Roy's YouTube channel, where Rey outlined what she termed the "state lie" she claimed to have uncovered
."

- - -

A court on Thursday ordered two women to pay 8,000 euros in damages to French First Lady Brigitte Macron after making false claims she was transgender, sparking online rumour-mongering by conspiracy theorists and the far right.

https://www.france24.com/en/live-news/20240912-brigitte-macron-awarded-damages-over-false-trans-claim

- - -

"France's first lady Brigitte Macron has won her defamation suit against two conspiracy theorists who falsely claimed she is transgender.

A French court has ordered Amandine Roy and Natacha Rey to pay Macron €8,000 (about $8,864) over claims they made in a 2021 YouTube video that falsely asserted the first lady is actually her brother, and has secretly transitioned. The two must also pay €5,000 (about $5,540) to her brother, Jean-Michel Trogneux, as well as a suspended fine of €500 (bout $540)."

- - -

Fattar du inte vad onopono skriver?
Citera
2025-07-31, 00:03
Avstängd
Citat:
Påståendet att Brigitte Macron inte stämmer Xavier Poussard för förtal relaterat till påståendet att hon är född som man. Se inlägget ovanför….
Som sagt, jag går på vad Poussard själv säger här fram till det att stämningsansökan i sin helhet översatt till engelska/svenska publiceras på nätet.

Vad AI "säger" är inte bevis för någonting.
Citera
2025-07-31, 00:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg

"

- - -

."

- - -

- - -

- - -

Det räcker med en länk, som går till det dokument som visar de åtalspunkter som kvinnorna dömdes för.

En.
Citera
2025-07-31, 00:30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Som sagt, jag går på vad Poussard själv säger här fram till det att stämningsansökan i sin helhet översatt till engelska/svenska publiceras på nätet.

Vad AI "säger" är inte bevis för någonting.

Aha - du har lärt dig av ditt eget misstag häromdagen när du försökte använda en ai-skapad sida för att bevisa lagstiftning men inte fattade att din ai skrev om lagstiftningen i Indien istället för usa. Ja du har rätt - det bevisade verkligen ingenting utom att källgranskning är viktigt….
Citera
2025-07-31, 01:00
Avstängd
Citat:
Nej. Igen. Du skrev: DU gör ett påstående = DU presenterar vid uppmaning dina bevis för att påståendet är sanningsenligt. Dvs, varken jag eller någon annan kan/ska göra det åt dig:
Nu får du för fan steppa upp och stå för det du påstår - det minsta man kan begära är väl att du följer dina egna ”regler” som du ställer upp för andra här i forumet??
Eller är du nån jävla VIP som inte får ifrågasättas på samma villkor som du ifrågasätter andra??
Det bittra helvetet. Han jämför äpplen och päron. Igen, jag skriver att jag inte har hittat någon information som tyder på något annat och att jag inte kan prove a negative.

Jag skrev:
….Och det av 'Brigitte' påstådda förtalet handlade INTE om att de anklagade kvinnorna falskeligen hade hävdat att hon var född biologisk man.
Igen, om någon hittar något annat som motsäger det här, be my f****ng guest.

Jämför det med de positiva påståenden från Graavarg som jag bad denne att bevisa:
Inte alls. Under rättegången mot det självutnämnda "mediet" och den självutnämnda "privatdetektiven" bevisades bortom alla tvivel att Brigitte helt enkelt ÄR (den kvinnliga) Brigitte.
Går (om sant) att bevisa genom att citera relevanta avsnitt i relevanta dokument, prove a positive.

Vidare:
Det är grunden för domen, som uttryckligen gällde förtal och spridandet av felaktiga uppgifter.
Samma här.

Vidare:
Helt rätt åt en idiot som plockat upp en korkad internet-meme och medvetet valt att blunda för kristallklara bevis för att det hon påstår i själva verket är lögn och båg.
Samma här.

Vidare:
Owens kunde först inte motstå de smarriga lögnerna,
Samma här.

Vidare:
Det har inget med det här att göra, att först sprida falska rykten och sen försöka utpressa någon att ställa upp på intervju.
Samma här.

Vidare:
För min del får du gärna stanna kvar i din "jag älskar Candace Owens"-bubbla,
En direkt lögn, som sagt.

Vidare:
jag har varken nåt emot det eller emot att du går på hennes "smarriga lögner".
Tre direkta lögner i en mening:
8. Jag går inte på vad Candace säger, jag går på de källor som hon och andra rapporterar i diverse media = du ljuger.

9. Du vägrar att presentera bevis för någon av COs '"smarriga lögner"' = du ljuger.

10. Du citerar dig själv med - '"smarriga lögner"' - som om det är någon annan som har ljugit om det = du ljuger.
Samtliga positiva påståenden som därmed går att bevisa om nu sådana bevis finns = prove a positive.

Citat:
Jag är inte intresserad av vad Poussard skriver - jag ifrågasatte vad du påstod. Nu visar du stämningen som stödjer dina påståenden eller kryper till korset och pudlar. Ditt val.
Jag länkade till Poussards uttalande i X:
Braking News: Brigitte Macron sues Xavier Poussard for… cyber harassment!
Cyber harassment är INTE förtal, än mindre förtal som inkluderar påståenden om 'Brigitte's biologiska kön.

Citat:
Ingen har bett om polisrapporten - men jättekul att du länkar den än en gång….
Dvs, var och en som ifrågasätter Poussards påstående om att stämningen handlar om "cyber harassment" och att den istället handlar om förtal och som inkluderar påstådda falska uttalanden om 'Brigitte's biologiska kön, bör naturligtvis kunna identifiera relevant punkt i den polisrapport som Poussard publicerar som bilaga.

Eller i något annat av mig inte känt dokument.

Citat:
Igen - nej. Du hävdade motsatsen - du bevisar det - helt enligt de premisser du själv ställt upp - dvs:

DU gör ett påstående = DU presenterar vid uppmaning dina bevis för att påståendet är sanningsenligt. Dvs, varken jag eller någon annan kan/ska göra det åt dig:
Fel igen. Jag gör ett negativt påstående om att jag inte känner till någon stämning/polisanmälan från paret Macron som inkluderar förtal avseende 'Brigitte's biologiska kön.

Jag kan inte bevisa att någon sådan inte finns (innan stämningen av Candace). Däremot så kan var och en som ifrågasätter det bevisa att en sådan faktiskt finns, OM nu någon sådan faktiskt finns.

Citat:
Sopa! Inget av det där är en lögn från mig.
Allt är en lögn i det här inlägget av signaturen "SnakePlisssken". Allt.

Det står en frän stank av bitter förödmjukelse och hämndlystnad och då går det som det går.

Något man slipper om man konsekvent har ett ärligt uppsåt.
Citera
2025-07-31, 01:09
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Du. Dags att skaffa glasögon, ser jag.

Hoppsan! jaja, italienska inte min starka sida heller. Speciellt när jag är trött.

Sorry , jag tog upp det nu och det är mycket riktig på franska, onopono hävdade att det är en stämning av Xavier Poussard utfärdad av den italienska polisen, men så verkar det inte alls vara. Dessvärre är jag på resande fot så jag har endast mobilen och har svårt att kolla bilagor, ladda ner dem och köra OCR etc, men det får bli efter helgen. Då fixar jag en översättning och tar det vidare.
Citera
2025-07-31, 01:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det bittra helvetet. Han jämför äpplen och päron. Igen, jag skriver att jag inte har hittat någon information som tyder på något annat och att jag inte kan prove a negative.

Jag skrev:
….Och det av 'Brigitte' påstådda förtalet handlade INTE om att de anklagade kvinnorna falskeligen hade hävdat att hon var född biologisk man.
Igen, om någon hittar något annat som motsäger det här, be my f****ng guest.
Du är ju inte riktigt klok. Det där är inte att bevisa ett negativ, det där handlar om att bevisa vad du påstår. Om du påstår att det inte handlar om Brigitte’s medfödda kön så får du bevisa det.

DU gör ett påstående = DU presenterar vid uppmaning dina bevis för att påståendet är sanningsenligt. Dvs, varken jag eller någon annan kan/ska göra det åt dig.

Givetvis kan man bevisa detta - det är bara att du länkar stämningen. Och visar vad den istället handlar om… och om du inte kan det så ska du inte heller påstå att du vet vad den inte handlar om….

Så sätt igång och visa belägg för vad du påstått - du har ju flera gånger själv sagt att du alltid visar källor för dina påståenden när du blir ombedd - men större lögn får man nog leta efter…

Förresten - visste du att JFK blev INTE skjuten av nån annan än Oswald och barnvacciner ger INTE autism.
Nu var de frågorna lösta och be mig inte visa källor eller bevis för det är ju galet att be mig ”prove a negative”…
Senast redigerad av SnakePlisssken 2025-07-31 kl. 01:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in