2025-07-30, 19:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Då följer du väl ditt eget exempel får man förmoda??

Dvs. DU gör ett påstående = DU presenterar vid uppmaning dina bevis för att påståendet är sanningsenligt. Dvs, varken jag eller någon annan kan/ska göra det åt dig:

Du skrev:
….Och det av 'Brigitte' påstådda förtalet handlade INTE om att de anklagade kvinnorna falskeligen hade hävdat att hon var född biologisk man.
Så, antingen så presenterar du dina bevis för det, eller så är du en liten lögnare. Det är bara att välja.
1. Om nu någon till äventyrs hävdar motsatsen, att förtalet verkligen handlade om att de anklagade kvinnorna falskeligen hade hävdat att 'Brigitte' var född biologisk man, så går det utmärkt att presentera bevisen för det här i tråden.

Dvs, jag har verkligen letat efter uppgifter som motsäger det som t.ex. Poussard säger och skriver, men har inte hittat något.

Citat:
Vidare:
Ej heller anklagar paret Macron den nu stämda franske journalisten Xavier Poussard för att falskeligen har hävdat att 'Brigitte' är född biologisk man. Här handlar anklagelsen om "cyber bullying".
Igen, antingen så presenterar du dina bevis för det, eller så är du en liten lögnare. Det är bara att välja.
2. Det är vad Poussard skriver i bl.a. X.

Inklusive bifogad polisanmälan av 'Brigitte'.

Citat:
Vidare:
Det är först nu med stämningen av Candace Owen som de anklagar någon för att falskeligen har påstått att 'Brigitte' är född kvinna. Vilket i sin tur gör det möjligt att kräva bevis för att så är fallet.
Igen, antingen så presenterar du dina bevis för det, eller så är du en liten lögnare. Det är bara att välja.
3. Igen. Om någon till äventyrs hävdar att 'Brigitte'/paret Macron har stämt någon (utöver Candace) för förtal där anklagelsen om att 'Brigitte' är född biologisk man ingår, be my guest.

Men glöm ej att presentera dina bevis för det.

Citat:
Tre direkta lögner så här långt och därav mina uppmaningar till dig om att du bör presentera dina bevis för det du så kaxigt häver ur dig i en strid ström.
Fram till att du gör det så kommer jag att betrakta dig som just, en lögnare.
Korrekt. Tre direkta lögner/stolpskott från "SnakePlisssken". I vanlig ordning.

1 & 3. Det är som sagt svårt att 'prove a negative'...

2. Bevisat.

Citat:
Spännande - men hur i hela friden vet du det? Har du ens läst materialet själv så vet du att det han säger stämmer väldigt väl med vad som står i stämningsansökan - så vad är problemet?
Du… ljuger väl inte nu igen??
Antingen det, eller så ljuger han rakt upp och ner, som sagt.
Citera
2025-07-30, 19:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Polisanmälan.

Vilket är något helt annat än det du skulle visa.
Kommer det snart ?
Citera
2025-07-30, 19:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Ahh, dock så överensstämmer
Kod:
http://Breaking News. Brigitte Macron sues Xavier Poussard for… cyber harassment!
, som onopono försökte länka, med titeln till https://x.com/XavierPoussard/status/1947746287908007953 .

Franska, är dock en av de språken som inte är min starka sida.

Inga problem - utom att onopono fortfarande saknar bevis för det han påstår. Det är dessutom italienska 😄
Citera
2025-07-30, 19:19
Avstängd
Citat:
Vilket är något helt annat än det du skulle visa.
Kommer det snart ?
Trams. Stämning/polisanmälan/whatever den juridiska termen i respektive land. Poängen är den att paret Macron fram till stämningen av Candace Owens aldrig tidigare har stämt/polisanmält någon för förtal där 'Brigitte's kön är inkluderat som punkt.

Och att det givetvis är ett mysterium om nu 'Brigitte' faktiskt ÄR född biologisk kvinna.
Citera
2025-07-30, 19:20
Medlem
Citat:
Det har aldrig slagit dig att det istället kan vara DU som är "idiot" och inte alla i din omgivning?

År ut och år in?
Nej, eftersom jag eftersöker flera källor. Du och andra korkskallar går ju på alla hoaxs som finns. Candace satte sitt bokmärke väldigt tydligt när hon fick en direktintevju från Antarktis, där solen var uppe 24 timmar om dygnet, vilket inte fungerar på en platt jord för de med en tänkande hjärna. Ändå tvivlade hon. Samt att hon förnekar månresorna, likt er idioter. Så det är beklagligt att det finns lättlurade människor som Candace et al.
Citera
2025-07-30, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Trams.

På tal om hennes dotter: https://static.euronews.com/articles/stories/08/28/84/22/808x454_cmsv2_d148ac67-fc58-59c0-b66d-be04f396caec-8288422.jpg

Som bara råkar se ut som "transan", antar att hon klonats fram i ett labb, allt för att lura hela världen att Brigitte är en kvinna 40 år senare

Alla ni konspirstionsmiffon är sååå totalt urblåsta.
Ser ut som en ung James Hetfield.

https://i.pinimg.com/originals/e6/fa/9e/e6fa9eb0e9b930dafd3777ad76ed7c1a.jpg
Citera
2025-07-30, 19:23
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
1. Om nu någon till äventyrs hävdar motsatsen, att förtalet verkligen handlade om att de anklagade kvinnorna falskeligen hade hävdat att 'Brigitte' var född biologisk man, så går det utmärkt att presentera bevisen för det här i tråden.
Nej. Igen. Du skrev: DU gör ett påstående = DU presenterar vid uppmaning dina bevis för att påståendet är sanningsenligt. Dvs, varken jag eller någon annan kan/ska göra det åt dig:
Nu får du för fan steppa upp och stå för det du påstår - det minsta man kan begära är väl att du följer dina egna ”regler” som du ställer upp för andra här i forumet??
Eller är du nån jävla VIP som inte får ifrågasättas på samma villkor som du ifrågasätter andra??

Citat:
Dvs, jag har verkligen letat efter uppgifter som motsäger det som t.ex. Poussard säger och skriver, men har inte hittat något.

2. Det är vad Poussard skriver i bl.a. X.

Jag är inte intresserad av vad Poussard skriver - jag ifrågasatte vad du påstod. Nu visar du stämningen som stödjer dina påståenden eller kryper till korset och pudlar. Ditt val.

Citat:
Inklusive bifogad polisanmälan av 'Brigitte'.
Ingen har bett om polisrapporten - men jättekul att du länkar den än en gång….

Citat:
3. Igen. Om någon till äventyrs hävdar att 'Brigitte'/paret Macron har stämt någon (utöver Candace) för förtal där anklagelsen om att 'Brigitte' är född biologisk man ingår, be my guest.

Men glöm ej att presentera dina bevis för det.
Igen - nej. Du hävdade motsatsen - du bevisar det - helt enligt de premisser du själv ställt upp - dvs:

DU gör ett påstående = DU presenterar vid uppmaning dina bevis för att påståendet är sanningsenligt. Dvs, varken jag eller någon annan kan/ska göra det åt dig:

Citat:
Korrekt. Tre direkta lögner/stolpskott från "SnakePlisssken". I vanlig ordning.

1 & 3. Det är som sagt svårt att 'prove a negative'...

2. Bevisat.

Antingen det, eller så ljuger han rakt upp och ner, som sagt.
Sopa! Inget av det där är en lögn från mig.
Citera
2025-07-30, 19:44
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Trams. Stämning/polisanmälan/whatever den juridiska termen i respektive land. Poängen är den att paret Macron fram till stämningen av Candace Owens aldrig tidigare har stämt/polisanmält någon för förtal där 'Brigitte's kön är inkluderat som punkt.

Och att det givetvis är ett mysterium om nu 'Brigitte' faktiskt ÄR född biologisk kvinna.

Du har rätt! Du har fortfarande alla andra punkter att svara på dock.

Och… så här säger chatGPT på frågan vad stämningen handlar om efter att ha analyserat dokumentet:
Brigitte Macron stämmer Xavier Poussard för förtal relaterat till påståendet att hon är född som man. Det hänvisas till att detta påstående spridits i Faits & Documents, där det påstås att hon skulle ha fötts som Jean-Michel Trogneux.
• Syftet med stämningen:
Att få en civil domstol i Italien att:
• Konstatera att detta påstående är falskt och ärekränkande.
• Stoppa vidare spridning av materialet.
• Tilldela Brigitte Macron skadestånd för lidande och skada på anseende.

Så… du hade ändå fel även där… och dessutom
Är det ju närmast magiskt att jag ska behöva bevisa dina felaktiga påståenden i en diskussion som handlar om att du avkräver andra användare bevis för deras påståenden….

Jeeesus. Du har fortfarande en del påståenden att försvara också som du vet - sätt igång eller. Erkänn att du skarvar deluxeZz
Senast redigerad av SnakePlisssken 2025-07-30 kl. 20:04.
Citera
2025-07-30, 20:49
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Nämn EN "hoaxs" som jag har gått på. EN.

Påståendet att Brigitte Macron inte stämmer Xavier Poussard för förtal relaterat till påståendet att hon är född som man. Se inlägget ovanför….
Citera
2025-07-30, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Ser ut som en ung James Hetfield.

https://i.pinimg.com/originals/e6/fa/9e/e6fa9eb0e9b930dafd3777ad76ed7c1a.jpg
Du. Dags att skaffa glasögon, ser jag.

Citat:
Inga problem - utom att onopono fortfarande saknar bevis för det han påstår. Det är dessutom italienska 😄
Hoppsan! jaja, italienska inte min starka sida heller. Speciellt när jag är trött.
Citera
2025-07-30, 21:24
Medlem
Citat:
Hittade äntligen lite mer information om Macron vs Xavier Poussard.
Det är fortfarande tunt med officiella uttalanden och pålitliga källor om den processen, men nu verkar det enligt fransk media som om Macrons faktiskt har anmält Poussard, och inte bara för cyber-harrassment utan även specificerat att det rör sig om hatbrott med transfobiska inslag.
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Kan en vit heterosexuell biologisk kvinna bli utsatt för hatbrott med transfobiska inslag?
Citat:
Ja om hon påstås vara transa så antar jag det, men jag är inte domare i fallet så det får du nog avvakta och se.

Lite som om jag skallar någon på krogen och skriker ”här har du bögdjävel” - jag antar att det kan klassas som hatbrott mot homosexuella även om kille ifråga faktiskt hade varit straight.

Exemplet du hittade på där... har något sådant ens hänt i världshistorien?

Det låter mycket konstigt att en vit heterosexuell biologisk kvinna kan bli utsatt för hatbrott med transfobiska inslag... har aldrig hört talas om nåt liknande förut.

Fast å andra sidan... OM nu Brigitte ÄR en transa så är ju brottsrubriceringen rimligare...
Citera
2025-07-30, 21:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Exemplet du hittade på där... har något sådant ens hänt i världshistorien?

Det låter mycket konstigt att en vit heterosexuell biologisk kvinna kan bli utsatt för hatbrott med transfobiska inslag... har aldrig hört talas om nåt liknande förut.

Fast å andra sidan... OM nu Brigitte ÄR en transa så är ju brottsrubriceringen rimligare...
Ingen aning. Stämningen du ifrågasätter, har en sådan stämning någonsin ens avslagits i verkligheten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in