SÅLT!!
Jag gav den här #!@!# aktien några veckor till, men i dag fick jag nog. Nån enstaka dag tänds hoppet och aktien stiger ett par procent, bara för att lik förbannat gå ner lika mycket (minst) nästa dag. Den vill verkligen inte ta fart, och att ha en stor stinkande surdeg i portföljen som lyser ilsket rött emot en varje gång man loggar in på kontot gör en alltid lite modfälld. Bättre att bita i det sura äpplet och låta slantarna (de som finns kvar) jobba nånstans där det finns lite framtidshopp i stället.
Novo var mitt klart sämsta innehav med marginal, och jag borde så klart aldrig ha låtit den gå ner 28 % som nu blev fallet. Det var inte första gången jag sålt den med rejäl förlust heller, det hände redan i november, men så gjorde jag ett nytt försök, nån gång måste det ju vända, marknaden har fel, och köpte dessutom på mig mer i omgångar för att snitta ner, och ... Kort sagt, de gamla vanliga nybörjarmisstagen.
Men som så många andra så tänkte jag att detta världsledande företag MÅSTE ju bara uppvärderas igen och aktien med den, allt medan jag blev fattigare och fattigare ... Den verkade också vara på gång när den gick över 500 kr med viss marginal och stannade där i en vecka i början av juni, bara för att falla tillbaka igen (dagens slutkurs 433,60).
Nu tror jag ju inte att allt kretsar kring mig och att aktiekursen mirakulöst kommer att börja stiga igen i morgon bara för att jag sålt, men däremot blir jag inte ett dugg förvånad om så blir fallet eftersom när mitt tålamod tar slut brukar marknaden vara redo för en vändning ... Det har hänt mer än en gång, men troligen inte tillräckligt ofta för att vara statistiskt säkerställt

.
För säkerhets skull valde jag dock att köpa en liten "bevakningspost" till min chansportfölj, så får börsgudarna nåt att tänka på i alla fall innan de straffar mig.