Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
Det enda vittne som påstår att mördaren sneddade är IM i TKs bok. Men det sneddandet sker flera minuter före mordet enligt IMs uppgift i boken. Det är dessutom en sen uppgift IM berättar för TK när denna arbetar med boken.
Några andra vittnen som säger att GM sneddade känner i alla fall inte jag till.
Edit: Trots detta vävs sneddandet skamlöst in i de nebulösa fantasierna om att SE mördade OP och speglade sig själv.
Slog mig igår kväll att det var Anders Delsborn jag tänkte på. Har han sagt något om en sådan man någonsin? För IM tycker jag har en del iakttagelser som inte riktigt klaffar med andras
Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Hela diskussion började med att jag sa att Häggström hade noterat att Engström blev insläppt kl 21 ...
Då undrade jag om det var möjligt så kan han hunnit se LOP och gått med raska steg tillbaka till Skandia...
Ja om Engström är vid Grand vid ca 23 så har han använt en annan dörr...
Japp jag tror att han bytte till "fin rocken" och tog av sig glasögonen när han gav upp det misslyckande försöket !
Jag tror att en av väktarna har nämnt att han hade en blåaktig och en finare rock som han använde...om han hade båda på jobb är inget konstigt väl ?
Vem släppte in SE vid 21:00?
Och dörrar har diskuterats tidigare i tråden
Du ska inte tro, du ska ha belägg och bevis
Och ingen har noterat dessa klädbyten den aktuella kvällen?
Och då menar du att han har den finare rocken på sig när han skjuter? AB säger ju blå jacka och är närmst. Bara en sån sak
Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Sen får du inte glömma om Engström vill skjuta utanför Grand så är det en planerad handling !
Då är ju en annan dörr in och ut ett självklart alternativ
Även om han har två plagg att byta plagg emellan och sen kliva ut utan glasögon och annan rock
Dessutom får ju Engström ett alibi med sin utstämplingstid
Jo, men det måste i så fall styrkas. Annars hävdar jag att han under kvällen hade på sig en röd kappa också vid ett kort tillfälle - det är inget jag kan styrka på något vis alls men jag
tror att det var så (

). Det jag menar är att du inte kan resonera så
Citat:
Ursprungligen postat av
MrBarnaby
Larsson skriver att när Engström sneddar in till skyltfönstret, stannar upp och kollar klockan så har han 120 meter till tunnelbanenedgången så det verkar som han faktiskt hade koll på att den närmaste var stängd. Till den var det väl bara 20 meter från skyltfönstret, typ.
Ska kika på exakt vad jag tänkte på när jag orkar
Citat:
Ursprungligen postat av
Knattarna
Hovrätten såg i alla fall inga större problem med samtalet. Man hänvisade till att Lisbeth kan ha känt större förtroende för en nästan jämnårig herre.
Grejen är ju att ingen har sett dessa två personer konfererat. Har svårt att tro att ingen har gjort det
Så vi måste helt enkelt reda ut följande för att utesluta SE som gm:
1. Var befinner han sig mellan ca 23:19 och fram till skotten? Ingen har sett honom
2. Hur kan han notera LJ?
3. Hur kan folk ha missat honom från 23:19 till han kommer in på Skandia igen?
Han kan ju liksom inte gått upp i rök..