2025-07-24, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam
Ställa frågan - hur kan det hända hela tiden om det bara är vatten/kondens i strimmorna. Då hade man kunne observera at strimmorna expanderades/transformerades till vita/grå sörjan som täcker hela himmlen kort efter strimmorna läggs.

Det händer inte hela tiden, det är kanske någon procent av strimmorna som expanderar. Och det är extremt ovanligt att en enda strimma expanderar och täcker hela himlen.

Och återigen: vad du ser är en kombination av strimmor och naturligt bildade cirrusmoln.

Citat:
Iskristaller kan så klart "göra himlen til en grå sörja" om du har tilräcklig mängder, men strimmor av vattenånga från flygplan (kondensation från för det mesta gamla motorerna), om dom inte upplöses, förblir strimmor, fast lite expanderande, men inte som dom gigantiska vi observerar hela tiden, nu för tiden (vi vakna du vet).

Vill du att jag återigen ska citera från äldre böcker där det beskrivs hur contrails kan expandera och bilda ett täcke av cirrusmoln?
1981: Peterson Field Guide to the Atmosphere, page 137
other times they persist and grow wide enough to cover a substantial portion of the sky with a sheet of cirrostratus.

Och ditt resonemang är ju så urbota korkat så att man baxnar. Varför skulle en strimma av "chem" kunna sprida ut sig men inte en strimma av iskristaller? Speciellt med tanke på att den omgivande luften redan är mättad med fukt och naturlig molnbildning är på väg att ske.
Citera
2025-07-24, 13:49
Medlem
Citat:
... Om det används nån sorts pulver av nanopartiklar finns det ju så stora mängder som kan utbreda sig på helt annat sätt än vatten. ...

LoL. Vad ligger det för vetenskapligt resonemang bakom det påståendet? Du sitter ju bara och hittar på.

Ni vakna är så jävla löjliga, du tar ett vad du tycker är lite läskigt och obegripligt ord som "nanopartiklar" och så sitter du och fritt fantiserar runt det och tillskriver det en massa påhittade egenskaper.

Varför skulle det finnas större mängd av något bara för att det är nano isf mikro? Och varför skulle nano kunna sprida sig mer än mikro? Och varför skulle nano vara bättre på att skapa en vit sörja är mikro?

Dessutom har du ingen som helst aning om dina chemtrails innehåller "nanopartiklar" eller "millipartiklar". Du har ju inte ens en aning om vad dina kära stimmor innehåller och ännu mindre vet du storleken på (de påstådda) partiklarna.

Edit:
Och medan ni tokfransar sitter och hetsar upp er av ordet "nano" kan vi normala människor kontstatera att moln av iskristaller både kan skapas av fukt i luften och sprida ut sig.
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-07-24 kl. 13:54.
Citera
2025-07-24, 14:17
Medlem
Ni chemtrailtroende har jag tre frågor till. Svara helst med en kort mening på varje fråga, max två meningar. Vill inte ha någon längre uppsats om en massa nonsens.

Fråga 1: Vem sprutar ut dessa chemtrails?

Fråga 2: Varför sprutas dessa chemtrails ut?

Fråga 3: Vad är det som sprutas ut?

Korta svar på frågorna tack!

Edit: Jag lovar återkomma med några frågor till när jag fått svar på ovanstående.
Senast redigerad av Palkranen 2025-07-24 kl. 14:23.
Citera
2025-07-24, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Ni chemtrailtroende har jag tre frågor till. Svara helst med en kort mening på varje fråga, max två meningar. Vill inte ha någon längre uppsats om en massa nonsens.

Edit: Jag lovar återkomma med några frågor till när jag fått svar på ovanstående.

Observerar man banditer som bryter inn sig, kommer ur med svarta sopsäckor, och som sedan sticker/gömmer sig...
Man anmälar til polisen eller nåt.
Ser du för dig att dom frågar såhär:
- vem observerade du?
- va stjal dom?
- varför gjorde dom detta?
DET ÄR ETTERFÖRSKARES JOBB, OCH POLISENS...ATT TA REDA PÅ VAD/HUR/VEM. INTE OBSERVATØREN.

Lite annan variant.
Man observerar nåra gubbar tömma ur nån sorts oljefat i skogen i mörkret.
Man frågar vad dom gör, men dom springer till lastbilen og rusar i väg och försvinner.
Man ringer polisen eller "miljøetaten" och rapporterar observationen.
Kommer dom ("etaterna") rusande, eller gär dom f... i 10-15 år så händelsen glöms bort. Man varslar samtidigt massmedia, men dom blir lika tyst, och börjar skriva/tjata om konspirationsteorier (för att man i stället skrev på sosiala medier, hva som observerades....).

Detta är situationen.
Mistanker om alvarliga grejer gömmas, förnekas, och visselblåsaren plågas/kritiseras, tematiken idiotförklaras i decennier.
I en stat med demokrati VILLE HELT NATURLIG REAKTION VA - UNDERSÖKA, GRÄVA, FÖRMEDLA, RAPPORTERA.......anmäla, dömma, straffa....
(NEI - MAN KAN INTE BORTFÖRKLARA FÖRE UNDERSÖKNING GJORTS GRUNDIG NÄR SOSIALA MEDIER RINNER ÖVER AV MÄNNISKOR SOM RAPPORTERAR/OBSERVERAR ATT NÅGOT PÅGÅR, SOM DET UPPENBART GÖR).

Och denna skurk-uppförsel skyddar ni grindvaktspojkar som det är betald jobb/yrke. På heltid.
Citera
2025-07-24, 15:34
Medlem
Mentideros avatar
Citat:

Så du bestämmer alltså hur man skall svara?
Citera
2025-07-24, 16:00
Medlem
Citat:
Observerar man banditer som bryter inn sig, kommer ur med svarta sopsäckor, och som sedan sticker/gömmer sig...
Man anmälar til polisen eller nåt.
Ser du för dig att dom frågar såhär:
- vem observerade du?
- va stjal dom?
- varför gjorde dom detta?
DET ÄR ETTERFÖRSKARES JOBB, OCH POLISENS...ATT TA REDA PÅ VAD/HUR/VEM. INTE OBSERVATØREN.

Lite annan variant.
Man observerar nåra gubbar tömma ur nån sorts oljefat i skogen i mörkret.
Man frågar vad dom gör, men dom springer till lastbilen og rusar i väg och försvinner.
Man ringer polisen eller "miljøetaten" och rapporterar observationen.
Kommer dom ("etaterna") rusande, eller gär dom f... i 10-15 år så händelsen glöms bort. Man varslar samtidigt massmedia, men dom blir lika tyst, och börjar skriva/tjata om konspirationsteorier (för att man i stället skrev på sosiala medier, hva som observerades....).

Detta är situationen.
Mistanker om alvarliga grejer gömmas, förnekas, och visselblåsaren plågas/kritiseras, tematiken idiotförklaras i decennier.
I en stat med demokrati VILLE HELT NATURLIG REAKTION VA - UNDERSÖKA, GRÄVA, FÖRMEDLA, RAPPORTERA.......anmäla, dömma, straffa....
(NEI - MAN KAN INTE BORTFÖRKLARA FÖRE UNDERSÖKNING GJORTS GRUNDIG NÄR SOSIALA MEDIER RINNER ÖVER AV MÄNNISKOR SOM RAPPORTERAR/OBSERVERAR ATT NÅGOT PÅGÅR, SOM DET UPPENBART GÖR).

Och denna skurk-uppförsel skyddar ni grindvaktspojkar som det är betald jobb/yrke. På heltid.

Nr 1 som inte klarade av att svara på tre enkla frågor.

Citat:
Ursprungligen postat av Mentidero
Så du bestämmer alltså hur man skall svara?

Nr 2 som inte heller klarade av tre uppenbara frågor.

För att svara på din fråga; vadå bestämmer? Vis av erfarenhet så är risken stor att jag får en harang av en massa mumbojumbo-svar. Jag önskar därför korta svar på korta, basic, frågor. Simple as that!
Citera
2025-07-24, 16:24
Medlem
Citat:
.... I en stat med demokrati VILLE HELT NATURLIG REAKTION VA - UNDERSÖKA, GRÄVA, FÖRMEDLA, RAPPORTERA.......anmäla, dömma, straffa....

Det har ju undersökts av miljöorganisationer, meteorologer, eu-parlamentet, riksdagens utredningstjänst, media och många, många fler.

Och alla kommer entydigt fram att det inte finns något att anmäla, dömma eller straffa.
Citera
2025-07-24, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Det har ju undersökts av miljöorganisationer, meteorologer, eu-parlamentet, riksdagens utredningstjänst, media och många, många fler.

Och alla kommer entydigt fram att det inte finns något att anmäla, dömma eller straffa.

Haha, trovärdigt.
"Trovärdiga försök"
Citera
2025-07-24, 16:56
Medlem
Citat:
Haha, trovärdigt.
"Trovärdiga försök"

Vad är det nu du hetsar upp dig över?

Fenomenet chemtrails har undersökts av massor med organisationer. Att du inte gillar att de samtliga kom fram till att chemtrails inte existerar är något du får lära dig att leva med.

Citat:
I en stat med demokrati ...

I en demokrati måste du acceptera att det inte är dina vanföreställningar som avgör om undersökningarna är trovärdiga eller inte. Har eu-kommisionen, riksdagens utredningstjänst, smhi, flygledare och miljöorganisationer kommit fram till att chemtrails är en dum konspirationsteori så är det i ett demokratiskt perspektiv fullt tillräckligt utrett.
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-07-24 kl. 17:05.
Citera
2025-07-24, 18:00
Medlem
ElIzzards avatar
Citat:
Nr 1 som inte klarade av att svara på tre enkla frågor.

Nr 2 som inte heller klarade av tre uppenbara frågor.

För att svara på din fråga; vadå bestämmer? Vis av erfarenhet så är risken stor att jag får en harang av en massa mumbojumbo-svar. Jag önskar därför korta svar på korta, basic, frågor. Simple as that!

Så du har inte bestämt dig för att krampaktigt och med vita knogar vidhålla en uppfattning du redan har?

Du vänder dig alltså till några du kallar "chemtrailstroende" och då kanske du borde svara på detta?

Fråga 1: Vem är chemtrailstroende?

Fråga 2: Varför kallar du folk chemtrailstroende?

Fråga 3: Vad är du själv för slags troende?
Citera
2025-07-25, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Vad är det nu du hetsar upp dig över?

Fenomenet chemtrails har undersökts av massor med organisationer. Att du inte gillar att de samtliga kom fram till att chemtrails inte existerar är något du får lära dig att leva med.

I en demokrati måste du acceptera att det inte är dina vanföreställningar som avgör om undersökningarna är trovärdiga eller inte. Har eu-kommisionen, riksdagens utredningstjänst, smhi, flygledare och miljöorganisationer kommit fram till att chemtrails är en dum konspirationsteori så är det i ett demokratiskt perspektiv fullt tillräckligt utrett.

Dane förklarar lite om nanopartiklar, och vad som påvisats, och hur detta är relaterad till patenter inom klimat-manipulering.

Har dina "meteorologer, miljöorganisationer, myndigheter m.m." analyserat/granskad detta? Eller är deras ignorerande ett sett att legga lock på saken?

Climate modification nanoparticles in our atmosphere are engineered, lab testing confirms. Climate engineering jet aircraft dispersions are not “jet exhaust / soot”, they are manufactured nanoparticles of elements specifically named in climate engineering patents. GeoeongineeeringWatch.org has done extensive environmental testing over many years at the surface and at altitude....

Artikeln/intervjun med Dane Wigintgon, June 2025...

https://geoengineeringwatch.org/climate-engineering-nanoparticles-in-our-atmosphere-lab-testing-confirms/
Citera
2025-07-25, 09:04
Medlem
Citat:
Dane förklarar lite om nanopartiklar, och vad som påvisats,

Det var inte vad jag frågade.

Jag frågade varför du tror att "nano" kan göra en gråvit sörja men inte "milli"

Citat:
Om vi har med nanosized partikles, i pulverform.
Kan du förestella dig att detta kan va tusener/miljoner gånger mindre än iskristaller?
Då blir det plats för enorma mängder partiklar i aktuella containers.

Men varje partikel är så jätteliten att den täcker en yta som är miljoner gånger mindre än en iskristall. Du behöver en miljon nano-påhitt för varje iskristall.
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-07-25 kl. 09:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in