Idag, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Om du bara visste vilken idioti som du egentligen skriver så kanske du hade vaknat till lite och insett att kondenszonen är där moln och contrails skapas... och att hävda att den inte existerar... kan jämföras med ett barn som inte lärt sig om hur moln bildas.

Så du har en trovärdig källa på ditt trams om kondenszon? Vore kul att höra från en meteorolog att moln inte kan skapas ovanför 5000 meters höjd.

Det har du såklart inte, du bara snackar skit.

Citat:
Cirrus över Sverige ligger vanligen på höjder mellan 5 och 13 km.
https://www.smhi.se/kunskapsbanken/meteorologi/molnklassificering/cirrus---fjadermoln

Citat:
Det är flygplan som stiger eller sjunker som skapar contrails, och när det då flyger förbi ett på marchhöjd och lämnar ett streck som stannar och breder ut sig... så är det inte ånga eller is som hamnar 5000 meter högre upp än kondenszonen.

Nä. Det är vattenångan i avgasernas som kondenserar om/när den omgivande luften är mättad med fukt och detta oberoende av höjd.

Citat:
Drygt för er nu när a.i. kan berätta om både kondenszonen, ...

Så här berättar en AI till mig:
Q: på vilken höjd skapas cirrusmoln?
A: Sverige och tempererade breddgrader: Här bildas de vanligtvis på en höjd mellan 5 och 13 kilometer. Globalt: De kan förekomma alltifrån 4 kilometer vid polerna upp till 20 kilometer i tropikerna.

Q På vilken höjd skapas kondensationsstrimmor?
A: Kondensationsstrimmor (eller k-strimmor) skapas vanligtvis på höga höjder där luften är extremt kall, oftast mellan 7 500 och 12 000 meter (ca 25 000–40 000 fot).
Senast redigerad av WilleGarvin Idag kl. 16:49.
Citera
Idag, 17:34
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Så du har en trovärdig källa på ditt trams om kondenszon? Vore kul att höra från en meteorolog att moln inte kan skapas ovanför 5000 meters höjd.

Det har du såklart inte, du bara snackar skit.

https://www.smhi.se/kunskapsbanken/meteorologi/molnklassificering/cirrus---fjadermoln

Nä. Det är vattenångan i avgasernas som kondenserar om/när den omgivande luften är mättad med fukt och detta oberoende av höjd.

Så här berättar en AI till mig:
Q: på vilken höjd skapas cirrusmoln?
A: Sverige och tempererade breddgrader: Här bildas de vanligtvis på en höjd mellan 5 och 13 kilometer. Globalt: De kan förekomma alltifrån 4 kilometer vid polerna upp till 20 kilometer i tropikerna.

Q På vilken höjd skapas kondensationsstrimmor?
A: Kondensationsstrimmor (eller k-strimmor) skapas vanligtvis på höga höjder där luften är extremt kall, oftast mellan 7 500 och 12 000 meter (ca 25 000–40 000 fot).

När chemtrails började ses så var jag snabb och letade upp en video där en pilot förklarade om kondenszonen och hur contrails uppstår när dom stiger och landar, då dom flyger genom kondenszonen.

Sen dess så har alla såna videos hamnat på darknet.

Idag går det inte enkelt att hitta fakta om kondenszonen, fast a.i. kan hitta den infon eftersom a.i. tar völ även info från darknet som är allt det som google och alla inte vill ta fram när nån söker på nått.
Citera
Idag, 17:43
Medlem
Citat:
... då dom flyger genom kondenszonen.

Varför kan du inte hitta någon källa som talar om att moln inte kan skapas ovanför 5000 meter?

Citat:
... Idag går det inte enkelt att hitta fakta om kondenszonen, fast a.i. kan hitta den infon eftersom a.i. tar völ även info från darknet som är allt det som google och alla inte vill ta fram när nån söker på nått.

Nej AI säger definitivt inte att moln eller contrails inte kan skapas ovanför 5000 meter. Tvärtom, frågar du en AI om vilken höjd contrails skapas på så får du svaret Kondensstrimmor (contrails) skapas vanligtvis på hög höjd, oftast mellan 7 500 och 12 000 meter

Men det är ingen ide att fortsätta tjafsa om detta, det är ju mycket enklare att var och en ställer frågan till en AI för att på så bli varse om att du ljuger.
Senast redigerad av WilleGarvin Idag kl. 17:53.
Citera
Idag, 17:48
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Varför kan du inte hitta någon källa som talar om att moln inte kan skapas ovanför 5000 meter?

Det ser vi, allihopa.
Flygplan åker upp till marchhöjd för att luftmotståndet är minimalt.
Det skapas inga moln på höjder där syrenivån är för låg.
Citera
Idag, 17:51
Medlem
Citat:
Det ser vi, allihopa.

LoL, nej det ser vi verkligen inte. Har du aldrig flugit och sett moln på hög höjd?

Och nej, syre har såklart inget med saken att göra.
Det är ju samma sak här, varför tror du att du inte kan hitta några som helst källor för att det krävs syre för att vatten ska kondensera?

Det här ju väldigt typisk för en chemtroende, nästan alla av er är ohyggligt obildade, okunniga och gränsande till totalt dumma i huvudet. Ni har ju inte en susning om vad ni pratar om.
Senast redigerad av WilleGarvin Idag kl. 17:59.
Citera
Idag, 17:58
Medlem
448s avatar
Citat:
Det ser vi, allihopa.

Din jävla idiot , finns ju moln jävligt högt upp o som vi kan avnjuta efter solnedgången här uppe i scandinavia

https://sv.wikipedia.org/wiki/Nattlysande_moln

Finns ju destom moln på mars med nästan noll syrehalt och atmosfären på ytan är som här på 33km och molnen ligger där är frusen co2 i nästan vakuum
Senast redigerad av 448 Idag kl. 18:07.
Citera
Idag, 18:15
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
LoL, nej det ser vi verkligen inte. Har du aldrig flugit och sett moln på hög höjd?

Och nej, syre har såklart inget med saken att göra.
Det är ju samma sak här, varför tror du att du inte kan hitta några som helst källor för att det krävs syre för att vatten ska kondensera?

Det här ju väldigt typisk för en chemtroende, nästan alla av er är ohyggligt obildade, okunniga och gränsande till totalt dumma i huvudet. Ni har ju inte en susning om vad ni pratar om.

Det är väl mest gas eller rättare sagt ether där uppe.

Det fattar du väl att moln inte kan existera för högt upp där det knappt finns syre, och väteatomer hade dragits ner till en höjd där dem är lättare än syret närnare marken.

Troende blir jag aldrig.

Ett chemtrail brevid ett contrail blir aldrig ett contrail.
Citera
Idag, 18:31
Medlem
KungPungPats avatar
Jag sökte nu på kondenszonen, får då fram ett värmesystem som döpts till kondensor.

Jag la då till ordet "höjd", och fick bara fram ännu mer trams i sökresultaten.

Då la jag till ordet flygplan, och då dök SMHI upp med nån förklaring om varför chemtrails inte är bevisat lol.

Då gav jag upp.
Citera
Idag, 18:41
Medlem
448s avatar
Citat:
Jag sökte nu på kondenszonen, får då fram ett värmesystem som döpts till kondensor.

Då la jag till ordet flygplan, och då dök SMHI upp med nån förklaring om varför chemtrails inte är bevisat lol.

Då gav jag upp.

Du sitter som en utveclingstörd apa o försöker goggla o undervisa vuxna män o kvinnor på flashback och desutom påstå att vi är angripna av bandmaskar som bor i våra hjärnor o utför midcontroll på oss.

Det är nog du som har hela skallen fylld med en 10m lång fet binikkemask som fått sig ett rejält skrovmål

Riktigt mätt o belåten glad mask
Citera
Idag, 18:42
Medlem
Citat:

Då gav jag upp.

Vi kan väl summera det så här:

Om moln kan bildas över 5000 meters höjd har du fel, då kommer du inte att få träffa några gräshoppor och strimmorna i skyn är contrails.
Citera
Idag, 18:52
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
När chemtrails började ses så var jag snabb och letade upp en video där en pilot förklarade om kondenszonen och hur contrails uppstår när dom stiger och landar, då dom flyger genom kondenszonen.

Sen dess så har alla såna videos hamnat på darknet.

Idag går det inte enkelt att hitta fakta om kondenszonen, fast a.i. kan hitta den infon eftersom a.i. tar völ även info från darknet som är allt det som google och alla inte vill ta fram när nån söker på nått.

Kan det inte vara så att du missförstod, minns fel eller ljuger? Darknet
Citera
Idag, 18:54
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
[…]

Då gav jag upp.

Här ser vi nåt vanligt ibland konspirationsteoretiker: konfirmationsbias. När man nås av information som motsäger den fixa idé man har, så slår man ifrån sig. Stänger av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in