2025-07-26, 18:49
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Nu ljuger du igen.

Enligt adaptern så betyder det att paret Macron har 'åtalat' Candace för förtal (with malice) för att hon gör gällande att 'Brigitte' är trans.

För att vinna det 'åtalet' (stämning) så krävs två saker:
1. Att paret Macron bevisar motsatsen, att 'Brigitte' är född kvinna.

2. Att paret Macron (i så fall) bevisar att CO har vetat hur det verkligen förhåller sig, men trots det gjort gällande att 'Brigitte' är född biologisk man = malice.
Förstår du nu?

Såg du detta?

Robert Barnes - bland annat Alex Jones försvarsadvokat från Sandy Hooks-fallet, anser att det är helt kört för Candace:

Alex Jones’s lawyer mocks Candace Owens's chances in Emmanuel Macron's defamation lawsuit
“It’s apparent the people defending @RealCandaceO & thinking she will easily win the libel suit by @EmmanuelMacron have not read the entire complaint, Owens told some of the dumbest, obvious lies one can tell. She has 0% chance of winning in court.”

When another user asked Barnes to explain, he responded Friday morning: “You’re missing the 100+ other lies she told. The suit is about alleging incest, rape, forgery, fraud, impersonation, murder, bribery, not being the mother, his parents not being his parents, and a bunch of other lies Candace told in the process about photos, articles, books, letters & even lied about the retraction letters she received from the Macrons.”

https://www.advocate.com/news/alex-jones-lawyer-candace-owens#toggle-gdpr
Citera
2025-07-26, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Så, det betyder, att enligt dig, adaptern, så är det Brigitte Macron, som är åtalad.
Tack.
Åtalad är hon ju inte ännu, men hon kan säkert bli om hon har spridit lögner om Candace.
Citera
2025-07-26, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Adaptern har ju redan klart och tydligt berättat att det är så.
För MIG är det tåget kört.

Jag tvivlar på att någon bryr sig om vad jag tycker...
Citera
2025-07-26, 19:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
För MIG är det tåget kört.

Jag tvivlar på att någon bryr sig om vad jag tycker...

Men tror du att du är ”speciell” och annorlunda än alla andra konspirationsteoretiker? Kanske lite smartare/dummare?
Citera
2025-07-26, 19:10
Bannlyst
Citat:
Men tror du att du är ”speciell” och annorlunda än alla andra konspirationsteoretiker? Kanske lite smartare/dummare?
Troligen dummare, så jag tycker inte du borde fästa dig så mycket vid vad jag skriver.
Citera
2025-07-26, 19:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Troligen dummare, så jag tycker inte du borde fästa dig så mycket vid vad jag skriver.
Haha, ja kanske - men dessvärre verkar det finnas många av din kaliber…

Ska jag vara helt ärlig tror jag du är avsevärt mindre stollig än onopono - och till skillnad från honom så ljuger du inte om vilka krav du har för att acceptera bevisningen för att Brigitte föddes som kvinna.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2025-07-26 kl. 19:20.
Citera
2025-07-26, 19:20
Avstängd
Citat:
Underbart - redan innan rättegången börjar de alternativa bortförklaringarna poppa upp….
Att spekulera i möjliga utgångar mot bakgrund av det tillgängliga materialet är givetvis helt legitimt i en pågående diskussion.

Inte ens det har stollen fattat.
Citera
2025-07-26, 19:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Att spekulera i möjliga utgångar mot bakgrund av det tillgängliga materialet är givetvis helt legitimt i en pågående diskussion.

Inte ens det har stollen fattat.
Du spekulerade inte i olika utgångar - du började istället spekulera i olika bortförklaringar i händelse av förlust i rättegången. Sluta tramsa nu.
Citera
2025-07-26, 19:23
Medlem
Citat:
Du spekulerade inte i olika utgångar - du började istället spekulera i olika bortförklaringar i händelse av förlust i rättegången. Sluta tramsa nu.

Kan du länka bilden på Brigitte och dottern som bäbis som du nämnde, tack!
Citera
2025-07-26, 19:25
Avstängd
Citat:
Japp, du är grundlurad av Candace Owens.
Vettlöst pladder från en dokumenterat djupt ohederlig forum-deltagare.

Citat:
Har du läst igenom åtalet? Eller vad det var nu för pdf.
Den är guld värd.
Case No. N25C-07-194 CLS
Jag var den förste som länkade till stämningsansökan.

Inte ens det har du fattat.

Som att diskutera med en kopp skit.
Citera
2025-07-26, 19:34
Avstängd
Citat:

Igen:
Citat:
Citat:
Självklart är det så. Men här handlar det om att dölja det för de franska väljarna vilka därmed har berövats rätten att själva avgöra i vilken mån det påverkar deras val av ny fransk president.

Brott mot den franska konstitutionella demokratin.

Den sammanvägda bevisningen säger motsatsen. Att det inte finns någon annan rimlig förklaring.

Som sagt, när frågan nu äntligen ska prövas rättsligt och där svaranden (Candace Owens) har rätt till "discovery" så ser åtminstone inte jag mer än två möjliga utgångar:
1. Paret Macron tvingas erkänna att 'Brigitte' är trans (mycket osannolikt).

2. Paret Macron förhalar så länge som är möjligt för att skapa illusionen av att de 'måste ha rätt, givet att de annars aldrig hade stämt CO'.
Och när de möjliga förhalningsmanövrarna är uttömda så kommer de att dra tillbaka stämningen, med argument som att de 'inte orkar längre', alternativt att 'den amerikanska domstolen är korrupt' (vilket ju ofta är sant), etc....

Ungefär så.

Funderar lite på ännu en alternativ utgång där 'USAs relation till främmande makt' kan vara en joker i leken.

Den som lever får se.

Om någon till äventyrs vill fylla på med andra möjliga utgångar så är det förstås fritt fram.
Citera
2025-07-26, 21:00
Medlem
Citat:
Trams och undanflykter. Det återstår i så fall att se hur övertygande de är i sin spontana interaktion kring minnen och fotografier.

Dvs, de behöver inte ens specifikt diskutera trans-anklagelserna, givet att det kan upplevas som förödmjukande. De kan gör det som en liten trevlig inblick i rikets första dams familjeliv och historia.

Helt normalt.
Nötterna skulle bara se det som skådespel.

Citat:
Nu ljuger du igen.

Enligt adaptern så betyder det att paret Macron har 'åtalat' Candace för förtal (with malice) för att hon gör gällande att 'Brigitte' är trans.

För att vinna det 'åtalet' (stämning) så krävs två saker:
1. Att paret Macron bevisar motsatsen, att 'Brigitte' är född kvinna.

2. Att paret Macron (i så fall) bevisar att CO har vetat hur det verkligen förhåller sig, men trots det gjort gällande att 'Brigitte' är född biologisk man = malice.
Förstår du nu?
Ljuger?!
Ni skriver som om Brigitte Macron var den åtalade.
Se punkt 1 som du skrivit.

Punkt 2. Där försöker Candace Owens, att det ska se ut som om denne tror att Brigitte är man.
Dock så har Candace Owens, visst svårt att hålla koll på vad Candace Owens sagt o skrivit.

Citat:
Åtalad är hon ju inte ännu, men hon kan säkert bli om hon har spridit lögner om Candace.
Vilka lögner skulle Brigitte Macron, spridit om Candace Owens?

Dock så har Candace Owens fastnat med skägget i brevlådan.

Citat:
Vettlöst pladder från en dokumenterat djupt ohederlig forum-deltagare.
Ohederlig? Se dig själv i spegeln.

Citat:
Jag var den förste som länkade till stämningsansökan.
Ja, det var du.
Citat:
Jepp, något i den stilen.

Här är presidentparets stämningsansökan: https://clarelocke.com/wp-content/uploads/2025/07/Complaint89.pdf

Länkad härifrån: https://www.nouvelobs.com/societe/20250724.OBS106172/fake-news-sur-brigitte-macron-l-influenceuse-candace-owens-attaquee-en-justice-par-le-couple-preside ntiel-reagit.html?at_medium=display&at_campaign=Push%20B atch&at_creation=20250724.OBS106172_fake_news_sur_ brigitte_macron_l_influenceuse_candace_owens_attaq uee_e n_justice_par_le_couple_presidentiel_reagit

Men, läste du nånsin igenom det?
Mycket intressant där.

Citat:
Inte ens det har du fattat.

Som att diskutera med en kopp skit.
Inte faaaan minns jag allt som du skrivit. Men bra att du länkat nått vettigt i tråden.
Inte visste jag att du diskuterar med koppar som innehåller skit, är det din egen skit?

Kommenterade du nånsin (FB) Transan Brigitte Macron född Jean-Michel Trogneux
Jag minns inte.

Citat:
Citat:
Deras biologiska far ska tydligen har gått hädan, men vad som har hänt med deras biologiska mor är inte känt.

Förmodligen samma där.
Citat:
Enligt Candace Owens, så ska visst Brigitte vara far till sina barn, inte mor.
Har du inte koll på det?!
https://x.com/RealCandaceO/status/1817937998652023085

Citat:
Brigitte Macron was born Jean Michel Trogneux. He lived as a man for about 30 years before “transitioning” to Brigitte. While he lived as a man he fathered 3 children.
He statutorily raped his young student and the future President of France, Emmanuel Macron.

Eller är det Candace Owens, som inte kan hålla koll på vad denne sagt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in