2025-07-26, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
En intervju där 'Brigitte' tillsammans med sina barn där de lugnt, spontant och trevligt delar med sig lite av sina minnen tillsammans, gärna med lite familjefoton från nyfödda och framåt tillsammans med sina föräldrar, hade givetvis gjort susen.

Men nu behövs ju inte det givet att paret Macron har stämt Candace Owens för förtal (defamation with malice) när hon i sin pod-serie har försökt att leda i bevis att 'Brigitte' är född biologisk man.

För att vinna i domstolen krävs följande:
1. Bevis för att 'Brigitte' föddes biologisk kvinna.

2. Bevis för att Candace från start har vetat att så är fallet, men trots det insisterat på att 'hon' är en 'han' = malice.
Och här menar jag att paret Macron kommer att stupa redan vid punkt "1.".

Case closed.

Det är ju USA, så, vem vet.
Jag vore inte förvånad om de skulle skita i alla bevis.
Inklusive röntgen / ultraljud, som skulle påvisa vagina och äggstockar.
Citera
2025-07-26, 18:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
En intervju där 'Brigitte' tillsammans med sina barn där de lugnt, spontant och trevligt delar med sig lite av sina minnen tillsammans, gärna med lite familjefoton från nyfödda och framåt tillsammans med sina föräldrar, hade givetvis gjort susen.

Det där kan du ju inte ens tro på själv - inte en chans att du skulle godta det. Men om vi bortser från dig så har ju t.ex adaptern redan deklarerat att han endast skulle acceptera ett övervakat DNA-test, så oavsett vad du godtar så skulle inte konspirationsteoretiker överlag göra det…
Citera
2025-07-26, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Enligt mig är Brigitte en man.
Vill hon bevisa motsatsen så är hon välkommen.
Så, det betyder, att enligt dig, adaptern, så är det Brigitte Macron, som är åtalad.
Tack.
Citera
2025-07-26, 18:31
Medlem
Citat:
Självklart är det så. Men här handlar det om att dölja det för de franska väljarna vilka därmed har berövats rätten att själva avgöra i vilken mån det påverkar deras val av ny fransk president.

Brott mot den franska konstitutionella demokratin.

Den sammanvägda bevisningen säger motsatsen. Att det inte finns någon annan rimlig förklaring.

Som sagt, när frågan nu äntligen ska prövas rättsligt och där svaranden (Candace Owens) har rätt till "discovery" så ser åtminstone inte jag mer än två möjliga utgångar:
1. Paret Macron tvingas erkänna att 'Brigitte' är trans (mycket osannolikt).

2. Paret Macron förhalar så länge som är möjligt för att skapa illusionen av att de 'måste ha rätt, givet att de annars aldrig hade stämt CO'.
Och när de möjliga förhalningsmanövrarna är uttömda så kommer de att dra tillbaka stämningen, med argument som att de 'inte orkar längre', alternativt att 'den amerikanska domstolen är korrupt' (vilket ju ofta är sant), etc....

Ungefär så.

Och om paret Macron inte förhalar detta?
Citera
2025-07-26, 18:34
Avstängd
Citat:
Självklart är det så. Men här handlar det om att dölja det för de franska väljarna vilka därmed har berövats rätten att själva avgöra i vilken mån det påverkar deras val av ny fransk president.

Den sammanvägda bevisningen säger motsatsen. Att det inte finns någon annan rimlig förklaring.

Som sagt, när frågan nu äntligen ska prövas rättsligt och där svaranden (Candace Owens) har rätt till "discovery" så ser åtminstone inte jag mer än två möjliga utgångar:

2. Paret Macron förhalar så länge som är möjligt för att skapa illusionen av att de 'måste ha rätt, givet att de annars aldrig hade stämt CO'.
Och när de möjliga förhalningsmanövrarna är uttömda så kommer de att dra tillbaka stämningen, med argument som att de 'inte orkar längre', alternativt att 'den amerikanska domstolen är korrupt' (vilket ju ofta är sant), etc....

Ungefär så.
Funderar lite på ännu en alternativ utgång där 'USAs relation till främmande makt' kan vara en joker i leken.

Den som lever får se.
Citera
2025-07-26, 18:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Och om paret Macron inte förhalar detta?
Igen:

Citera
2025-07-26, 18:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Så du tror en stor del av franska befolkningen är transfobiska? Ja det är nog inte osannolikt - jag kan erkänna att jag är det till exempel, jag är till och med homofobisk efter hur stämningen var på 70/80-talet och inte minst en händelse i unga tonåren - även om jag börjat få kontroll över de impulserna.

Citat:
På vilket sätt?

Citat:
Där håller jag verkligen inte med dig. Jag har faktiskt inte ens sett minsta gnutta till bevis för att hon skulle vara trans - det enda som framkommit är indicier som är så jävla tunna så de skulle få min barndoms minimjölk att framstå som gräddfil..
Dummare jävla konspirationsteori har inte världen skådat sedan plattjordarna fick tag i ett tangentbord.
Citera
2025-07-26, 18:39
Avstängd
Citat:
För att dessa nötter ändock inte skulle tro på barnen.
Har du svårt att förstå detta?
Trams och undanflykter. Det återstår i så fall att se hur övertygande de är i sin spontana interaktion kring minnen och fotografier.

Dvs, de behöver inte ens specifikt diskutera trans-anklagelserna, givet att det kan upplevas som förödmjukande. De kan gör det som en liten trevlig inblick i rikets första dams familjeliv och historia.

Helt normalt.
Citera
2025-07-26, 18:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Funderar lite på ännu en alternativ utgång där 'USAs relation till främmande makt' kan vara en joker i leken.

Den som lever får se.

Underbart - redan innan rättegången börjar de alternativa bortförklaringarna poppa upp….
Citera
2025-07-26, 18:44
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Trams och undanflykter.

Adaptern har ju redan klart och tydligt berättat att det är så.
Citera
2025-07-26, 18:47
Avstängd
Citat:
Så, det betyder, att enligt dig, adaptern, så är det Brigitte Macron, som är åtalad.
Tack.
Nu ljuger du igen.

Enligt adaptern så betyder det att paret Macron har 'åtalat' Candace för förtal (with malice) för att hon gör gällande att 'Brigitte' är trans.

För att vinna det 'åtalet' (stämning) så krävs två saker:
1. Att paret Macron bevisar motsatsen, att 'Brigitte' är född kvinna.

2. Att paret Macron (i så fall) bevisar att CO har vetat hur det verkligen förhåller sig, men trots det gjort gällande att 'Brigitte' är född biologisk man = malice.
Förstår du nu?
Citera
2025-07-26, 18:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Igen:

Eller så kommer Candace få ett så saftigt skadestånd att betala så hon inser att hon aldrig kommer kunna betala det utan istället
får leva på existensminimum resten av livet och hon drar sig tillbaka och besparar världen från ytterligare tramsande.

Hoppas hoppas!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in