2025-07-24, 14:42
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vill inte att något skall framkomma.

Citat:
Ursprungligen postat av mleh
Så är det , självklart kan de sluta illa
Men kan man ta ett sådant beslut som GM gjorde , så kan man ju kanske vara såpass till människa att han även kan erkänna anonymt eller att någon annan kan läcka ut det

Man kan så tycka även om denna händelse är preskriberat sedan länge (tror inte på att det var ett överlagt mord).

Vi vet inte hur gammal GM då var men kan idag (om han lever) vara i 50-års åldern med kanske både barn och barnbarn. Han kommer aldrig att berätta något för han vill inte att något skall läcka ut.
Citera
2025-07-24, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Man kan så tycka även om denna händelse är preskriberat sedan länge (tror inte på att det var ett överlagt mord).

Vi vet inte hur gammal GM då var men kan idag (om han lever) vara i 50-års åldern med kanske både barn och barnbarn. Han kommer aldrig att berätta något för han vill inte att något skall läcka ut.
Det kan vara en person som gjort sig skyldig till fler brott, före och efter den här händelsen. En del av dem kanske inte är preskriberade. Då vill han kanske inte hamna på polisens radar. Jag gissar att polisen kollar upp en sån här person, även om just det brottet inte går att beivra.
Citera
2025-07-24, 17:48
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kan fullt möjligt ha varit fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Det kan vara en person som gjort sig skyldig till fler brott, före och efter den här händelsen. En del av dem kanske inte är preskriberade. Då vill han kanske inte hamna på polisens radar. Jag gissar att polisen kollar upp en sån här person, även om just det brottet inte går att beivra.

Så kan det absolut vara.

I detta nedanstående fall så fanns just misstankarna att så kunde ha varit fallet.

(FB) "Flickan i Billbyskogen" och mannen som försvann, Uppsala, 1989.

Här var misstankarna att det kunde ha varit samme GM 1961 och 1968. 1989 var ju enbart det första preskriberat.
Citera
2025-07-24, 18:21
Bannlyst
Citat:
Så kan det absolut vara.

I detta nedanstående fall så fanns just misstankarna att så kunde ha varit fallet.

(FB) "Flickan i Billbyskogen" och mannen som försvann, Uppsala, 1989.

Här var misstankarna att det kunde ha varit samme GM 1961 och 1968. 1989 var ju enbart det första preskriberat.

L. W. blev högst troligt dräpt/mördad för hur han betedde sig. Om något är märkligt så är det hur hans vänner, som nu borde vara i 50-årsåldern, inte ens idag på något sätt kan inse att det förhåller sig så.
Citera
2025-07-24, 18:23
Medlem
Citat:

Sant , borde dock vara några st som vet
Citera
2025-07-24, 18:38
Medlem
Skaraborg2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antinat
L. W. blev högst troligt dräpt/mördad för hur han betedde sig. Om något är märkligt så är det hur hans vänner, som nu borde vara i 50-årsåldern, inte ens idag på något sätt kan inse att det förhåller sig så.

Med tanke på vad som har framkommit om ynglingen så låter detta som den troligaste orsaken.

Tror att det var ett dråp. Att provocera och djävlas med andra kan som sagt vad vara mycket farligt. Hade själv två bekanta som höll på på detta sätt. Jag varnade dem flera gånger men det hjälpte inte. Som tur var avled ingen av dem men de båda blev ordentligt misshandlade vid flera tillfällen.
Citera
2025-07-25, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antinat
Det har nog alla hans vänner insett ska du se .
Citera
2025-07-29, 13:44
Medlem
Jag hälsade på Lasse ungefär en timme innan det hände . Vi hade en kort konversation. Det var snabbt enkelt som man gör i den åldern. Inget som då kändes särskilt. Men idag .. känns som något jag aldrig kommer glömma. Jag funderar ibland. Tänk om man gick ut med en rejäl belöning. Någon borde då säga något . Jag vet inte . Men jag vet att Lasse förtjänar sanningen. Och hans familj förtjänar ett avslut
Citera
2025-07-29, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anfi764
Jag hälsade på Lasse ungefär en timme innan det hände . Vi hade en kort konversation. Det var snabbt enkelt som man gör i den åldern. Inget som då kändes särskilt. Men idag .. känns som något jag aldrig kommer glömma. Jag funderar ibland. Tänk om man gick ut med en rejäl belöning. Någon borde då säga något . Jag vet inte . Men jag vet att Lasse förtjänar sanningen. Och hans familj förtjänar ett avslut
Ja de hade nog varit jättebra , förstår verkligen din känsla.
Mycket ledsamt och väldigt frustrerande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in