2008-12-01, 17:40
Medlem
Oculuss avatar
Tänkte vi skulle se vad för information/teorier som kan komma fram angående mordet på Lasse Wennberg, med tankte på hur mycket folk, och vilka folk som rörde sig där, så borde det kunna komma fram lite teorier, vem bråkade dom med tidigare på kvällen, eller hade han och hans gäng hamnat i fejd med någon tidigare. Motiv och fiender, allt runt omkring är intressant.
Citera
2008-12-01, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oculus
Tänkte vi skulle se vad för information/teorier som kan komma fram angående mordet på Lasse Wennberg, med tankte på hur mycket folk, och vilka folk som rörde sig där, så borde det kunna komma fram lite teorier, vem bråkade dom med tidigare på kvällen, eller hade han och hans gäng hamnat i fejd med någon tidigare. Motiv och fiender, allt runt omkring är intressant.

När, ungefär, skulle detta ha varit?
Finns det någon artikel.
Citera
2008-12-01, 19:54
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolsjevik
När, ungefär, skulle detta ha varit?
Finns det någon artikel.
http://www.gt.se/nyheter/1.220392/vem-dodade-lasse-17

varsågod..
Citera
2008-12-01, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
http://www.gt.se/nyheter/1.220392/vem-dodade-lasse-17

varsågod..

Tackar.
Men om jag förstår rätt så är det preskriberat nu då det ansågs vara dråp.
Citera
2008-12-02, 12:23
Medlem
Oculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolsjevik
Tackar.
Men om jag förstår rätt så är det preskriberat nu då det ansågs vara dråp.
Jag vet inte om det är preskiberat, men det kan ju vara ett sätt för polisen att bli av med ett fall som dom ej lyckas att lösa, tycker det är ganska uppenbart att det rör sig om mord. Svårt o råka kliva fram o sticka en kniv i någon, hur hamnade kniven i handen från första början, dessutom hade det väl varit dispyter mellan offret och andra "gäng" både tidigare på kvällen och tidigare under sommaren. Ingen som kände till gängen som rörde sig runt Uddevalla och Lysekil? Det fightades ju en hel del på gator och torg runt Lysekil, Uddevalla/Herrestad/Centrum gängen kan inte varit helt okända?
Citera
2008-12-02, 20:19
Medlem
Har tänkt på detta jag med då jag bor i faggorna och festade mkt i Hunnebo när det begav sig.

Det enda jag hört(obs ej icke att förväxla med sanningen) var att killen varit allmänt störig och att ngn till slut tröttnade. I min bok så vet jag inte om det rättfärdigar ett mord.

Tror att många sitter inne med svaren iom att det alltid var mkt folk i rörelse och alla gänggrupperingar som fanns på denna tid.
Citera
2008-12-03, 14:45
Medlem
Oculuss avatar
Mordet

Citat:
Ursprungligen postat av Mane Attraction
Har tänkt på detta jag med då jag bor i faggorna och festade mkt i Hunnebo när det begav sig.

Det enda jag hört(obs ej icke att förväxla med sanningen) var att killen varit allmänt störig och att ngn till slut tröttnade. I min bok så vet jag inte om det rättfärdigar ett mord.

Tror att många sitter inne med svaren iom att det alltid var mkt folk i rörelse och alla gänggrupperingar som fanns på denna tid.

Nej, ett mord var verkligen inte rätt, alla låg ju på samma nivå och visste hur saker o ting funkade med bråk o sånt, mycket av slagsmålen var ju lite av en uppgörelse man visste vilka som skulle komma och vilka som skulle slåss, sånt där va ju alltid "ute på stan".
Det förvånar mig att de här killarna/tjejerna kan hålla käften i så många år, lojaliteten brukar väl svalna lite med tiden, jag tror det finns en hel del som sitter på info om vem som höll i kniven, det fanns ju en del killar som sprang runt o flashade sina bestick, och dom har ju inte gått obemärkta förbi.
Vad jag har förstått och hört senare så åtminstonde två "rivaliserande" gäng i parken där Lasse ingått i det ena. Det var väl en misshandelshistoria i Hunnebo någon helg innan där två småkillar blev rejält påslagna, där några Uddevallakillar? stod för spöandet,(blev enligt hörsägen dömda för det också) samma gäng var där när mordet skedde eller i alla fall delar av gänget.
Citera
2009-07-31, 18:12
Medlem
Skaraborg2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oculus
Nej, ett mord var verkligen inte rätt, alla låg ju på samma nivå och visste hur saker o ting funkade med bråk o sånt, mycket av slagsmålen var ju lite av en uppgörelse man visste vilka som skulle komma och vilka som skulle slåss, sånt där va ju alltid "ute på stan".
Det förvånar mig att de här killarna/tjejerna kan hålla käften i så många år, lojaliteten brukar väl svalna lite med tiden, jag tror det finns en hel del som sitter på info om vem som höll i kniven, det fanns ju en del killar som sprang runt o flashade sina bestick, och dom har ju inte gått obemärkta förbi.
Vad jag har förstått och hört senare så åtminstonde två "rivaliserande" gäng i parken där Lasse ingått i det ena. Det var väl en misshandelshistoria i Hunnebo någon helg innan där två småkillar blev rejält påslagna, där några Uddevallakillar? stod för spöandet,(blev enligt hörsägen dömda för det också) samma gäng var där när mordet skedde eller i alla fall delar av gänget.

Ett verkligen intressant och mycket problematiskt fall. Dessutom preskriberat sedan flera år.

Med tanka på alla vittnen så hade GM en verklig tur. Först att klara sig därifrån och sedan åkte han aldrig fast.

Man tycker ju att någon av alla dessa människor, som vistades i folkparken skulle ha känt igenom? Nu var det iof sommar (om jag läste rätt?) och mycket turister.
Citera
2012-04-23, 13:43
Medlem
jodå, det var sommar och mycket folk i parken. Lokalbefolkningen, eller i alla fall en del, vet mycket väl vem det var, i en sån liten by går snacket.
Citera
2012-05-06, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junet
jodå, det var sommar och mycket folk i parken. Lokalbefolkningen, eller i alla fall en del, vet mycket väl vem det var, i en sån liten by går snacket.
Intressant det du skriver,jag uppfattar det som att du vet vem GM är?
Nu när det ändå är presskiberat kan du ju kläcka vad han heter kanske?
Inte minst för anhörigas skull kanske det hade kännts bra att få ett namn på GM..
Citera
2012-05-06, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junet

Blev lite förvånad när jag nyss fick se denna tråd för detta var ett mord som jag helt glömt bort som jag och mina vänner tyckte var så obehagligt?

Jag var där den kvällen 1990 men märkte inget ovanligt menar "mordet" för polisbilar och ambulanser var ju titt som tätt ute på parkerna på den tiden, utan såg på tv om det några dagar senare.

Man tog väldigt intryck av det som skedde för mord och våldtäkter hörde verkligen inte till vanligheterna ute på dans på den tiden.

Till sist du nämner att Hunnebo är en liten by ja det är det, Men jag som var där några gånger reste med flera bilar/kompisar över 10mil för att komma dit, då inser man ju snabbt att det flesta på hunneboparken kanske inte ens var ifrån närområdet.

Det sägs även att det var 1400 pers den kvällen då antar jag att de menas "betalande" som har gått in, sen kan det varit ca 400-500 utanför i bilar osv det var sällan som vårt gäng gick in.

Iallafall väldigt tragiskt och jag hoppas att man en dag får någon klarhet i detta brott. Om jag skulle våga mig på att spekulera så kan det varit en som offret inte kände som stack till och sedan försvann eftersom det fortfarande är ouppklarat ?
Senast redigerad av semen.12 2012-05-06 kl. 14:17.
Citera
2012-05-06, 20:14
Medlem
Tror kanske det är lättare att få fram namne tpå GM nu när fallet är preskiberat?
Det konstiga med detta fallet är att det var rubricerat "DRÅP"??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in