Citat:
Det socialtjänsten påstår i en utredning, det du kallar "dokument", är inte bevis för någonting i sig. Det är deras egna tolkning, ofta utan oberoende verifiering. Det är socialtjänsten som borde lägga korten på bordet, inte mörka uppgifter eller fabricera sådant som passar deras berättelse.
Då kan dom som talar om högvis med bevis också presentera det, dokument får föräldrarna varför barn är omhändertagna.
Citat:
Nyss bröt socialtjänsten mot sekretessen för jag hade dokument, men tydligen går det ok när du tycker det är ok.
Citat:
Som utomstående ser jag två partsinlagor: socialtjänstens och föräldrarnas. Ingen av dem går att ta för given. Den enda vägen till en rättvis bild är full insyn i hela dokumentationen och den sitter socialtjänsten på. Inte ens domstolen eller nämnden får se allt. Och då faller hela idén om en rättssäker process.
Du menar att socialtjänsten omhändertar barn och när domstolen tar del av dokumenten så saknas några där TRUST ME BRO står på några sidor?
Citat:
Jag vill inte ha några bevis, och jag vill inte höra ett ord om dessa föräldrar eller deras barn. Det här är inte någon skvallertråd. Ämnet handlar om de så kallade "konspirationsteorierna" som i många fall inte alls är konspirationer, utan reaktioner på reella missförhållanden.
Nyss vill du ha bevis av mig, hur ska du ha det? selektiv bevisning?
Citat:
Kritiken mot svensk socialtjänst är till stora delar fullt befogad. De har genom åren begått misstag som fått förödande konsekvenser för både barn och föräldrar. Det är dags att erkänna att det inte handlar om enstaka fel, utan om ett system där förtroendet redan blöder och där alltför många familjer har fått betala priset.
Just nu är det ingen kritik mot socialtjänsten som kommer fram i etern, nu är det mobbning av personal, jämförelse med nazityskland och tävlande i vem som kan brainstorma den värsta kidnappningen.