Citat:
Ursprungligen postat av
Mylstrupidius2
Det är Shnino som bl a står bakom verket, det spelar roll tycket jag. Israel har inget med koncentrationslägersoffer att göra. Du kan ge kritik mot Israel men utan att göra konst av lägeroffer. 1 miljon judar flydde från arabvörlden till Israel, dessa är i nu i MAJORITET i Israel. Finns nog ett visst hat mot araber bland dem.
1/4 är dessutom palestinier i Israel, vissa tjänstgör t o m i den israeliska armén. Är du säker på att de flesta förintelseöverlevare kom till Israel dessutom? Kanske mer till USA om jag får gissa.
Betydelsen av koncentrationslägerfångar i verket har förklarats för dig ett antal gånger. De syftar på förintelsen och poängen hos åsikten som framförs är att det folkmord som idag sker mot palestinier är lika illa som det som skedde mot judar under nazisterna, men att det denna gång är Israel som utför folkmordet. Staten Israel är grundad som en direkt följd av förintelsen. Koncentrationslägerfångarna har alltså mycket med Israel att göra.
Det finns vad jag ser inga uppgifter alls om att denne Schnino står bakom verket på något sätt. Däremot har han stått framför det på bild.