Citat:
Ursprungligen postat av
WilleGarvin
Nu undviker du min fråga. Varför skulle 4 liter "chemtrails" men inte 4 liter iskristaller kunna skapa en "vit sörja"?
Har du ens koll på hur mycket vatten ett flygplan skapar?
Vet inte var du tar 4 liter från. Jeg skrev som ett exempel "slänga 4-5 (eller några) liter mjölk i en sjö..."
Jag skrev heller inte "chemtrails" då jag försøker att undvika ordet, men ni grindvakter gillar att använda konspibegräpp så alt skal värka fördummande då det passar bäst med "foliehattarna"...
Flygplan och vatten, jodå. Som vi pratad om förr har nya motortekniken (high bypass turbofan) mycket mindre avgaser då bypass-luften (andelen) är mycket större än det som kommer ut totalt. I dom tilfällen motorerna är större, betyder det ju inte att strimmorna kan expandera så inn i h... som dom gör. Bilden jag länkade visar exakt som det ser ut bortimot hela tiden....
Lögnerna om at dom ger mer vatten förklaras her, på sidan ni inte gillar
High Bypass Turbofan Jet Engines, Geoengineering, And The Contrail Lie
https://geoengineeringwatch.org/the-contrail-lie/
Citat:
Vattendamp? Har du aldrig sett moln? Och jo, självklart såg man liknande saker förr. Jag citerade precis från en bok skriven 1957 där det ordagrant står att contrails kan spridas ut och täcka större delen av himlen med cirrusmoln.
Det där med att man förr inte såg kvarliggande contrails är ju extremt debunkat. De finns böcker, fotografier, filmer och vittnesmål som visar på motsatsen. Vidare är det fysiskt omöjligt för ett moln att lösas upp om den relativa luftfuktigheten är 100%.
Och det är ju bara att titta på kvarliggande cirrusmoln för att begripa att moln kan ligga kvar en längre tid. Hur längre ett moln består beror uteslutande på omgivningens luftfuktighet och det finns noll korrelation till om vattnet skapades i en jetmotor eller inte. En iskristall är en iskristall oavsett om den skapades naturligt eller via ånga från en jetmotor.
Stor skilnad på observationer som gjorts nån gång, och nåt som vi kan observera nästan hela tiden.
Citat:
Nej strimmor som löses upp blir inte sådana. Däremot kan contrails som inte löses upp sprida ut sig. Kvarliggande contrails som sprider ut sig är definitivt inte ett nytt fenomen. Så här står det i äldre böcker:
1957: Cloud Study: A pictorial Guide, page 79
Sometimes several trails drawn out in this way cover most of the sky with cirrus
1981: Peterson Field Guide to the Atmosphere, page 137
other times they persist and grow wide enough to cover a substantial portion of the sky with a sheet of cirrostratus.
En bild i en bok för snart 70 år sen skal va bevis för något som händer flera hundra gånger om året nu skal förklaras som "naturligt"?
Seriöst...
geoengineering spraying time lapse
https://rumble.com/search/all?q=geoengineering%20spraying%20time%20lapse
Citat:
Nu har ni publicerat liknande bilder i 25 år, tror du seriöst att det bara är ni "vakna" som har sett liknade bilder?
Spelar ingen roll att dom sovande ser några bilder. När massmedia inte repeterar geoengineering-teman och inte varnar för det som pågår, så existerar inte detta för dom. Dom är upptagna med scrolla tiktok, se på dumma tv-program (gärna hela sesonger av tv-serier på ett par dagar). Massmedia och samhällstyrningen fabrikerar dumhuvud som beställd, då är dom enklast att ha med att göra, dom gör lite motstånd. Dom är bedövade av systemet.
Dom vakna är många flera enn tidigare, det ser man på kommentarsfälten, diskutionstrådar och om man pratar med andra under demonstrationer o.a.
Jag (vi) skiter så klart i att du kritiserar dom "vakna". Vi ser vad som händer i samhället. Stor skillnad från några år tilbaka.
Det du ofta kallar "en handfull" är bara dina fantasier, precis som du kallar dom foliehattar m.m.
Citat:
Hur vet du att det handlar om en "transförmeringen"? Varför kan det inte vara frågan om en massa passagerarplan i kombination med fuktig och kall luft?
För att vi ser vad som händer.
Man ser transformeringen från tunn strimma, om man har tid att titta upp varje minut eller varje 5 minut ser man ju at det är samma strimman som expanderar så sjukt. Och genom åren har tusenvis andra postad liknande observationer, bifogad bild och video. Man är ju blivit van vid att massmedia ljuger och hela tiden kommer med andra förklaringar, som dom litar man inte på när det gäller sådana saker. Samma med plandemic och gröna lögnerna, man tror inte på dom när man känner til en massa andra experter, som hålls utanför massmedia. Det är ju därför alternativmedia har stor framgång, så stor framgång att några får sina bankkonto avstängda, såsom Frihetsnytt i dessa dagar.
Intervjun med Dane Wigington som jag
postad, där förklarar han mycket om vad som pågår, då dom har researchad i så många år. Testarna, kunskaperna, avslöjningar, vittnen, experterna m.m. gör at man har många orsaker att va tvärsäkra.
Varför detta inte är almän kunskap har precis med situationen med massmedia som nästan bara följer narrativer och agendor...