2025-07-21, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Nej, strimmorna expanderar inte alls till "det vita helvetet". Tvärtom, det är helt uppenbart att strimmorna håller samman och bara utvidgas på grund av vanliga luftrörelser nära strimman.

Moln bildas helt naturligt när vädret förändras. En väderförändring har inget med flygplan att göra.

Lögnare, eller tokig idiot.
Jag vet vad jag ser precis hela tiden. Strimmorna expanderar till vansinne stora "skyar", fast man ser det är.samma strimmorna uppblåsta sinneskukt. När dom är blivit jättestora är dom tunnare/svagare och bara en trenad hjärna.förstår, för att man måste fölga med för att veta att det är samma strimma/strimmor.
Dom "sövniga" (fåren) som bara tittar upp tillfälligt tänker inte över att det varit en strimma nogån halv/heltimme innan.
Många fotos och filmar på nätet av precis samma typ transförmering, fast aldrigen i msm så klart...
(inte transförmeringen)

Om du ljuger eller bara spelar dum kan jag inte veta, men strimmorna expanderar till giganter, hela tiden. Klart finns det strimmor som håller saman eller lösas upp, fast inte ofta.
Senast redigerad av no-more-scam 2025-07-21 kl. 10:39.
Citera
2025-07-21, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam
Jag vet vad jag ser precis hela tiden.

Men det resonemanget bygger ju på att du tolkar det du ser korrekt och att alla andra, inkl meteorologer, tolkar molnbildningen felaktigt.

Det har aldrig slagit dig att du kan ha fel? Speciellt med tanke på att du tolkar det mesta fel här i världen? Jag menar om man har fått för sig att jorden är platt så är det inte speciellt långsökt att du även tolkar naturlig molnbildning felaktigt.

Citat:
Dom "sövniga" (fåren) som bara tittar upp tillfälligt tänker inte över att det varit en strimma nogån halv/heltimme innan.

Som sagt, där det finns contrails finns det nästan alltid även naturlig molnbildning i form av cirrus och cirrostratus. Och att contrails och naturliga cirrusmoln växer ihop är mer regel än undantag.

Och det där snacket om "sovande" och "vakna" är så töntigt så att man spyr. Det handlar snarast om att ni "vakna" lever i en alternativ verklighet och där okunskap, missuppfattningar och vaneföreställningar är utmärkande egenskaper. En okunnig och paranoid idiot är inte "vaken", han är bara en förvirrad själ som tror på en jävla massa dumheter.

Citat:
... När dom är blivit jättestora är dom tunnare/svagare och bara en trenad hjärna.förstår, för att man måste fölga med för att veta att det är samma strimma/strimmor ...

Ledsen om jag gör dig besviken men du är knappast mer tränad att studera moln än vad t.ex meteorologer eller jag är.

Det handlar bara om där meteorologer ser naturlig molnbildning i kombination med contrails så ser du någon läskig konspiration, vit sörja och chemtrails.
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-07-21 kl. 11:31.
Citera
2025-07-21, 14:24
Medlem
Mentideros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zopenco
Har kollat himlen under natten och sett att det har sprejats ordentligt mellan 02-03. Morgonstrålarna får nog anstränga sig hårt för att tränga igenom smeten även denna dag. Ruggigt kletigt igår särskilt på kvällen.

Ja täcket är äckligt kompakt idag så det syns inte någon varken blå eller mjölkigt ljusblå öppning på grund av den dystopiska geggan.

Tvångsbefruktning av planeten?

"Spirm looking Chemtrails from a rocket launched from a California site". https://www.youtube.com/watch?v=S8X9_2JybbI
Citera
2025-07-21, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mentidero
Ja täcket är äckligt kompakt idag så det syns inte någon varken blå eller mjölkigt ljusblå öppning på grund av den dystopiska geggan.

Det ligger moln över Tyskland, Danmark och Södra Sverige
https://www.smhi.se/vader/radar-och-satellit/satellit/q/europa

Inget att vara rädd för, det är bara väder och något som har funnits i alla tider. Men det är ju lite intressant att du finner vanliga moln dystopiska, kan inte vara lätt att vara så paranoid.

Citat:
"Spirm looking Chemtrails from a rocket launched from a California site". https://www.youtube.com/watch?v=S8X9_2JybbI

Så nu tror du att de sprutar ut chemtrails från raketer?

Och varför tror du att strimmorna är chemtrails? Även en raketmotor skapar en massa vatten när bränslet förbränns och det vattnet kan såklart kondencera och bilda avlånga moln.

Lever du möjligen kvar i villfarelsen att du tror att contrails alltid försvinner på några sekunder? Och att alla kvardröjande strimmor därför måste vara "chemtrails"?
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-07-21 kl. 15:33.
Citera
2025-07-21, 15:36
Medlem
Mentideros avatar
Behållarna för chemtrailsoppan tog tydligen slut mitt under sprejningen så raskt iväg till påfyllning ...
https://www.facebook.com/reel/1135575644685656
Citera
2025-07-21, 15:56
Medlem
Citat:
Behållarna för chemtrailsoppan tog tydligen slut mitt under sprejningen så raskt iväg till påfyllning ...

Så du för återigen fram det 25 år gamla argumentet att det måste vara chemtrails för att strimmorna plötsligt upphör? Det är ju debunkat sedan minst 20 år tillbaka.

Att contrails upphör är ju egentligen inte konstigare än att moln plötsligt upphör. Om den omgivande luften blir lite torrare och lite varmare finns inte längre rätt förutsättningar för att det ska skapas ett moln. Har du aldrig sett ett moln som är begränsat i sin utsträckning? T.ex ett vanligt stackmoln?

Förutom lokala variationer i den omgivande luften finns det fler skäl till att ett contrail plötsligt upphör. Det kan bland annat handla om ett minskat gaspådrag, om ett flygplan ska minska sin flyghöjd så drar piloterna av på gasen varpå mindre vatten skapas. Ett annat scenario är att planet efter en stigning kom upp på sin flyghöjd varpå piloterna drar av på gasen. Det hela är inte märkligare än att man i en bil släpper upp gasen i en lång nedförsbacke eller gasar lite extra i en uppförsbacke.

Har du aldrig flugit och tänk på att motorpådraget varierar? Från i närmaste max under första stigningen till tomgång under inflygning.
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-07-21 kl. 16:03.
Citera
2025-07-21, 16:57
Medlem
Citat:
Dumfan. Förutsättningarna flr kondensering upphörde just där. Trist att man inte fick se 10 sekunder till, då hade det nog kommet med kondensationsstrimmor. Men all för det förljugna narrativet.
Citera
2025-07-21, 22:02
Medlem
Citat:

Det är inte helt ovanligt att det efter ett "kompakt täcke" mulnar på ännu mer och att det till och med börjar regna.

Det regnar kraftigt i Danmark just nu och snart är det nog över dig. Lycka till med dina vädernojjor - aldrig funderat på terapi eller medicin?
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-07-21 kl. 22:05.
Citera
2025-07-21, 22:15
Medlem
Citat:
Jag vet vad jag ser precis hela tiden. Strimmorna expanderar till vansinne stora "skyar", fast man ser det är.samma strimmorna uppblåsta sinneskukt. När dom är blivit jättestora är dom tunnare/svagare och bara en trenad hjärna.förstår, för att man måste fölga med för att veta att det är samma strimma/strimmor.
Många fotos och filmar på nätet av precis samma typ transförmering, fast aldrigen i msm så klart...
(inte transförmeringen)

Om du ljuger eller bara spelar dum kan jag inte veta, men strimmorna expanderar till giganter, hela tiden. Klart finns det strimmor som håller saman eller lösas upp, fast inte ofta.

Jaja, du kunde alltså inte bemöta det jag skrev. Bara upprepa ditt babbel, och det kryddat med personliga påhopp och svamliga gissningar om mig.

För det första, jag är kapabel att tänka kritiskt om det ni envisas att kalla "chemtrails". Tillräckligt för att inse att den konspirationsteorin är löjlig.

För det andra: vi ser naturligtvis samma sorts vita strimmor som du. Skillnaden är att vi tror på den fysik vi har lärt oss, och även på meteorologer, forskare, kemister, fysiker och piloter som alla är eniga om att strimmorna är kondens från förbränningen och inget annat.

Vi har också sett moln lomma och gå. Helt oberoende av eventuella contrails.
Citera
2025-07-22, 02:53
Medlem
Zopencos avatar
"While driving out in the desert, I looked up and saw evidence that many planes had flown overhead leaving chemtrails from their passing. Some of the chemtrails were very new and from recently passed planes but some of them had spread out over the sky and made fully developed robust clouds."

"The Mysterious Sky Phenomena: Unlocking The Secrets Of Chemtrails" https://www.youtube.com/watch?v=7ZSSQBMqRg4
Citera
2025-07-22, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zopenco
"While driving out in the desert, I looked up and saw evidence that many planes had flown overhead leaving chemtrails from their passing. Some of the chemtrails were very new and from recently passed planes but some of them had spread out over the sky and made fully developed robust clouds."

"The Mysterious Sky Phenomena: Unlocking The Secrets Of Chemtrails" https://www.youtube.com/watch?v=7ZSSQBMqRg4

Men jösses, har du ens lyssnat på vad han säger?

Han säger att strimmorna är contrails som består av vatten och att molnen är cirrusmoln. Och så skojar han lite och säger att "chemtrails" kommer ur motorerna och innehåller vatten. Att chem och con är samma sak.

Du fattar inte ens att han driver med dig?
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-07-22 kl. 09:11.
Citera
2025-07-22, 15:49
Medlem
Citat:

---

Om du själv ljuger eller bara spelar dum kan jag inte veta. Men hur f-n ska det grejset som sprayas ut kunna "expandera till vansinne stora skyar" över hela himlen som du påstår? "Över hela himlen" betyder att det utsprayade måste färdas flera mil åt bägge håll. Hur går det till? Är partiklarna försedda med motorer?

En mycket rimligare förklaring är att molnen bildas oberoende av eventuella flygplan.

Konspirationsteorin om "chemtrails" är prillig från början. Din hypotes att strimmorna själva breder ut sig över hela himlen gör det hela ännu vansinnigare.
Senast redigerad av pewana 2025-07-22 kl. 15:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in