2005-09-02, 19:57
Medlem
sten.bs avatar
Jag menar inte att Katrina var styrd av den teknologi som utvecklats under lång tid i USA, Sovjet, Japan och kanske fler, under namnet New Scalar Technologi. Men jag kom att tänka på det.

Det utvecklades i början på förra seklet av en fan(atisk)tastisk fysiker, Nikolai Tesla som numer är i stort sett struken ur de historiska analerna.
Utvecklingen har fortsatt både för fredliga och krigiska syften sen dess.

Här en citat från en sida i ämnet:

In 1957, the president's advisory committee on weather control explicitly recognized the military potential of weather-modification, warning in their report that it could become a more important weapon than the atom bomb [William B. Meyer, "The Life and Times of US Weather: What Can We Do About It?" American Heritage 37, no. 4 (June/July 1986), 48].

http://worldvisionportal.org/wvpforum/viewtopic.php?t=296

Givetvis kommer det upp konspirationstankar i denna fråga som i alla andra.

Här en:

http://www.rense.com/general67/waskatrinaamanmade.htm

Jag väljer att lägga det här under konspirationer eftersom all politik är konspiration (det ligger i sakens natur).
Dessutom väljer moderatorn på utrikespolitik att flytta alla inlägg som inte passar hans politik till detta fora.

Jag lägger in dessa sidor för fritänkare och som sagt så tror jag ännu inte på så fantastiska idéer. Men fan vet.
Citera
2005-09-02, 20:45
Medlem
Silent Storms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Jag menar inte att Katrina var styrd av den teknologi som utvecklats under lång tid i USA, Sovjet, Japan och kanske fler, under namnet New Scalar Technologi. Men jag kom att tänka på det.

Det utvecklades i början på förra seklet av en fan(atisk)tastisk fysiker, Nikolai Tesla som numer är i stort sett struken ur de historiska analerna.

In 1957, the president's advisory committee on weather control explicitly recognized the military potential of weather-modification, warning in their report that it could become a more important weapon than the atom bomb [William B. Meyer, "The Life and Times of US Weather: What Can We Do About It?" American Heritage 37, no. 4 (June/July 1986), 48].

Här en:

Jag väljer att lägga det här under konspirationer eftersom all politik är konspiration (det ligger i sakens natur).
Dessutom väljer moderatorn på utrikespolitik att flytta alla inlägg som inte passar hans politik till detta fora.

Jag lägger in dessa sidor för fritänkare och som sagt så tror jag ännu inte på så fantastiska idéer. Men fan vet.

Du menar då att någon skulle ha "tillverkat" orkanen Katrina för att orsaka förödelse över södra USA?

Uppstår då en fråga; Varför?

Mr Tesla däremot kan nog anses som ganska välkänd. Har läst ganska mycket om honom, kommer dock inte ihåg allt....
Väderforskning och olika sätt att påverka vädret är ett stort forskningsområde, men ännu har inte forskningen kommit så långt att man kan skapa en tornado eller orkan... eller.......? Skulle väl isf ha skrivits om lyckade försök, eller åtminstone om några försök över huvudtaget....?

Observera gärna att jag svara seriöst och förväntar mig att denna gång slippa höra något om "pentagons trumpeter" eller annat trams. Ok?
Citera
2005-09-02, 20:58
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silent Storm
Du menar då att någon skulle ha "tillverkat" orkanen Katrina för att orsaka förödelse över södra USA?

Uppstår då en fråga; Varför?

Mr Tesla däremot kan nog anses som ganska välkänd. Har läst ganska mycket om honom, kommer dock inte ihåg allt....
Väderforskning och olika sätt att påverka vädret är ett stort forskningsområde, men ännu har inte forskningen kommit så långt att man kan skapa en tornado eller orkan... eller.......? Skulle väl isf ha skrivits om lyckade försök, eller åtminstone om några försök över huvudtaget....?

Observera gärna att jag svara seriöst och förväntar mig att denna gång slippa höra något om "pentagons trumpeter" eller annat trams. Ok?

Nej jag menar inte:
"någon skulle ha "tillverkat" orkanen Katrina".
Vilket jag trodde framgick av mitt inlägg.

Jag vände mig i första hand till "fritänkare".

Ursäkta att jag störde.
Citera
2005-09-02, 21:08
Medlem
Silent Storms avatar
Citat:
Nej jag menar inte:
"någon skulle ha "tillverkat" orkanen Katrina".
Vilket jag trodde framgick av mitt inlägg.

Jag vände mig i första hand till "fritänkare".

Ursäkta att jag störde.
Så ingen debatt nu heller alltså? Bara fler otydliga påståenden om något och sen total reträtt.....?
Ok.

*ger upp*
Citera
2005-09-02, 21:59
Medlem
johanbtks avatar
Motiv för att attackera USA finns som bekant för till exempel muslimerna, men att tro att orkanen var skapad av människor känns lite väl Red Alert.

"-Weater Control device detacted"
Citera
2005-09-02, 22:41
Medlem
Mankans avatar
Citat:

Här en:

Mycket intressant!!

Faktum är att det har kommit fram att den stora blackouten i Nordamerika i augusti 2003, mycket väl kan ha varit ett verk av den hemliga HAARP-teknologin...

(Och även Tsunamin i Sydostasien som bekant...SMHI offentliggjorde t.ex. aldrig sina mätningar av "jordbävningen"...)

Här är detta dokumenterat av en HAARP-forskare, som av personliga säkerhetsskäl tvingas vara anonym:

http://www.bariumblues.com/dear_all.htm

"...The pdf file is a three page document that briefly explains how and why this could be. I hope you find it interesting, and I hope you will assist me in spreading this news to as many people as possible... Note that due to the military control of HAARP the actual extent of HAARP's capabilities is not well known even to senior HAARP research faculty at the U. of Alaska..."

Citera
2005-09-02, 23:03
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mankan
Mycket intressant!!

Faktum är att det har kommit fram att den stora blackouten i Nordamerika i augusti 2003, mycket väl kan ha varit ett verk av den hemliga HAARP-teknologin...

(Och även Tsunamin i Sydostasien som bekant...SMHI offentliggjorde t.ex. aldrig sina mätningar av "jordbävningen"...)

Här är detta dokumenterat av en HAARP-forskare, som av personliga säkerhetsskäl tvingas vara anonym:

http://www.bariumblues.com/dear_all.htm

"...Note that due to the military control of HAARP the
actual extent of HAARP's capabilities is not well known even to senior HAARP
research faculty at the U. of Alaska..."

Eftersom jag tror att så länge jag lever så vill jag veta.

"That it could become a more important weapon than the atom bomb [William B. Meyer]".

Citera
2005-09-02, 23:12
Medlem
Citat:
Eftersom jag tror att så länge jag lever så vill jag veta.

"That it could become a more important weapon than the atom bomb [William B. Meyer]".

Definitivt!

Dina teorier är inte att förakta, pågår det inte ett kärnvapenkrig för fulla muggar är det någon hemlig organisation som skapar orkaner.

Tur att vi har dig, har du inte tipsat någon tidning om det här scoopet?
Citera
2005-09-02, 23:33
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Definitivt!

Dina teorier är inte att förakta, pågår det inte ett kärnvapenkrig för fulla muggar är det någon hemlig organisation som skapar orkaner.

Tack för respons.

"Orsakar orkaner".Jag har inte tänkt på det. Men jag utgår att det sitter en massa "forskare" och tänker i mitt ställe.

" Tipsat någon tidning".Man måste vara rumsren.
Citera
2005-09-02, 23:36
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Definitivt!

Vänligen, gör dig inte lustig på andras bekostnad över saker du inte har tagit närmare reda på!

Läs och begrunda:

http://www.rense.com/earthchanges/emfmind.htm

"...The authors of "Angels Don't Play This HAARP" base their information on documents they were able to view which came out of secret meeting of the U.S. Government and the U.S. Military.

HAARP is a ground-based "Star Wars" weapon which has the capability to manipulate the environment in such a way as to change weather patterns, disrupt global communications systems, disrupt human mental processes, negatively affect health, and impact the Earth's upper atmosphere in an unnatural and damaging way. By interfering with the Earth's magnetic field there is no assurance that damage on an irreversible global scale will not occur.

All participants involved in designing HAARP are part of a giant partnership of government, the military and many private corporations which form defense intelligence contractual networks, and it is done in secret. Critics of the project believe that large groups of independent scientists should be talking a close look at these developments before the project is allowed to continue..."

Flörresten, hur stor tror du chansen är att våra s.k. oberoende svenska tidningar skulle skriva om detta jätte-scoop, med tanke på att de fortfarande FYRA ÅR efter 9/11 inte har skrivit en enda rad om att det kan tänkas ha varit någon annan vid spakarna än spöket Usama bin Ladin och hans pojkar...
Citera
2005-09-03, 03:57
Medlem
Ruskigbusss avatar
Tråd städat från off topic, trams och gnäll på moderering.

Var vänliga att diskutera topic och försök avstå från lustigheter även om jag förstår att detta känns frestande.

Kommentera inte detta modereringsmeddelande i tråden.

/Mod
Citera
2005-09-03, 04:05
Medlem
Tror inte Bsuh ligger bakom i alla fall. Då har han nog gjort en rejäl felbedömning: (lär inte bli billigt heller, och inget krig kan nog startas med hänvisning till orkanen. Skulle vara om han vill ha ett raskrig då, men det är väl föga troligt...)

http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_10452386.asp

Bush kritiseras för senfärdighet

För sent. För svagt. För oförberett.

Kritiken i USA är skarp mot president George W Bush och de federala myndigheternas agerande under Katrina-katastrofen.

Nöden, plundringen och våldet i de drabbade områdena har fått till och med den konservativa och presidentvänliga tidningen Washington Times att öppet undra varför Bush inte agerade snabbare.

"Vi är glada över att han till sist tog sig hem från sin semester, men risken finns att förtroendet förloras för det enda som hans fiender aldrig har ifrågasatt: hans förmåga att leda, och bli sedd som en ledare", skrev tidningen på torsdagen.

"Listan över saker han lovat skaffat fram är en bra lista, men det finns ingen tid för att tveka. . . Vi skulle ha skaffat fram dem redan igår. Amerikaner håller på att dö."

Washington Post förundras i sin tur över att myndigheterna inte var bättre förberedda, med tanke på New Orleans utsatta läge, under vattennivån i Pontchartrain-sjön och Mississippi-floden.

"Hur kunde regeringen ha varit så oförberedd på en kris som var så allmänt väntad?" skrev Washington Post och konstaterade att experter "i åratal varnat" för stadens sårbarhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in