Citat:
Ursprungligen postat av
urverksapelsin
Typiskt kriminalsnack!
Vi ser i varje mening JAG JAG JAG!!!! Hela tidern är det JAGs behov som skall tillfredsställas. Typiskt knarkare, fyllo, kriminell, socialfall. Total oförmåga att uppfatta sig själv i ett större perspektiv. Bara JAG ska få allt! Total oförmåga att fatta eller ENS BRY SIG om arbetssituationen för hederliga anständiga svenska arbetare som försöker sköta sitt jobb under svåra omständigheter. Fängelset är rätta platsen för såna människor (även om jag föredrar arbetsläger). Man såg såna som du redan i mellanstadiet: såna som bara bråkade, förstörde för alla, var totalt likgiltiga för alla andra i klassen elller lärarna. Det enda ni tänker på är er själva. Och sen blir ni knarkare som visar än mer hur nu struntar i allt och alla. Inte arbeta, istället bara tröcka ner mer sprit och knark i era grisiga trynen, Sen får alla andra betala "vården". Fy bubblan!
Jag har en ingift släkting som har haft drogberoende och suttit på anstalt. Jag kan bekräfta det du skriver om jaget. Det är ohälsosam fokus på sina egna möten (läkare, advokater, soc, terapeuten, tandläkare, etc).
Samtidigt så är denna grupp av människor väldigt långt gångna i olika sjukdomar -pga hälsan är ofta väldigt dålig, så de har egentligen stort vårdbehov.
Eftersom dessa människor lever oftas i utkanten av social sammanhang, är de ensamma. Deras värld, vardag kretsar endast kring dem själva, medans normala människor har jobb, barn, föräldrar, kollegor, grannar och vänner som man delar upp sin tid, engagemang och omsorg på.
Att vistas med dessa människor är mycket påfrestande. Man vill få dem att förstå att det finns en värld som vi andra lever i, en värld där andras behov är viktigare än ens eget. Ens barn eller gamla pappas läkarbesök är viktigare än ens eget.
Att vara plit, är som att jobba i vården på sommaren, kan jag tänka mig. Det är bara det att deras arbetsmiljö inte uppmärksammas i media.