2025-08-17, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Men hur mådde turken överlag?
Något mer lär väl ha legat till grund för att man skiter i sin familj och eldar upp sig själv utanför sin arbetsplats? Heder? Knappast va?
Det är ingen som påstår att han eldade upp sig på grund av heder. Det jag menade var att när en människa känner sig sviken och orättvis behandlad så kan hen reagera med att kriga tillbaka(speciellt någon som är stolt och påverkad av heder). Teorin jag hade var att han tog det så långt att han eldade upp sig för sin sak, inte fakta.
Citera
2025-08-17, 21:47
Medlem
itsallalies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beritdenvilde
Det är ingen som påstår att han eldade upp sig på grund av heder. Det jag menade var att när en människa känner sig sviken och orättvis behandlad så kan hen reagera med att kriga tillbaka(speciellt någon som är stolt och påverkad av heder). Teorin jag hade var att han tog det så långt att han eldade upp sig för sin sak, inte fakta.

Ja tänk att han inte bara knät näven i fickan och gick vidare med sitt liv...

Frågan är, kommer någon att reagera på detta?

Facket? Arbetsgivaren? Politiker?

Synnerligen ett någon...extraodrinärt vis att visa sin ståndpunkt på.

Frågan kvarstår - kommer hans markering att ha någon verkan?

Kan inte påstå att jag märkt av att man talar speciellt mycket om det här nu snart en månad senare.
Citera
2025-08-17, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsallalie
Ja tänk att han inte bara knät näven i fickan och gick vidare med sitt liv...

Frågan är, kommer någon att reagera på detta?

Facket? Arbetsgivaren? Politiker?

Synnerligen ett någon...extraodrinärt vis att visa sin ståndpunkt på.

Frågan kvarstår - kommer hans markering att ha någon verkan?

Kan inte påstå att jag märkt av att man talar speciellt mycket om det här nu snart en månad senare.
Jag tror inte det får någon speciell verkan. Lite också att ö gjorde fel och krigade mot konsekvenserna. Min tanke är att det i så fall handlar mer om ö martyr tankar inför elden och beslutet att tända på. Utifrån kanske det låter konstigt men om man kände ö lite så finns det en del logik i resonemanget. Sen är jag inte så insatt i islam men har för mig att det finns något i den religionen som går att applicera på händelsen med elden.
Citera
2025-08-17, 22:35
Medlem
Bilderberg78s avatar
Kriminalvården där de anställda är värre än sina fångar
(FB) Huvud hittat Karlbergskanalen/Sthlm 2021-09-16. Sd-politiker gripen nov -21

Att vara anställd och jobba innanför murarna blir antagligen som att vara i fångarnas värld även mentalt till sist antar jag. De styckmördar varandra samt sätter eld på sig själva.
Citera
2025-08-18, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilderberg78
Kriminalvården där de anställda är värre än sina fångar
(FB) Huvud hittat Karlbergskanalen/Sthlm 2021-09-16. Sd-politiker gripen nov -21

Att vara anställd och jobba innanför murarna blir antagligen som att vara i fångarnas värld även mentalt till sist antar jag. De styckmördar varandra samt sätter eld på sig själva.
Den största anledningen till att man utvecklar antisociala drag och tillsist får den personlighetsstörningar är pga att man har en antisocial omgivning/miljö. Det blir lite "man blir som man umgås"
Citera
2025-08-18, 18:52
Medlem
Han har förmodligen råkat ut för en kvinnlig chef inom Kriminalvården som bara vill gynna sin egen karriär och inte har nån empati för sina medarbetare.
Citera
2025-08-19, 03:17
Medlem
anwe8s avatar
Han inspirerades möjligen av Jan Palach, som tände eld på sig själv (och dog) vid Václavplatsen i Prag för att protestera mot Sovjetunionens ockupation av Tjeckoslovakien 1968.
Senast redigerad av anwe8 2025-08-19 kl. 03:21.
Citera
2025-08-22, 00:08
Medlem
Är det ingen som jobbar på tidaholm som läser här och kan tillföra något?
Citera
2025-08-25, 19:11
Medlem
Det var en annan tråd om en kriminalvårdare i samband med att denna startades men hittar den ej nu?

Hittade ett nytt fall

Citat:
Kvinnlig vakt på Saltvik JO-anmäld för maktmissbruk
Publicerad 2025-08-21

En kvinnlig kriminalvårdare har anmälts till Justitieombudsmannen (JO) för bland annat ”maktmissbruk” och ”nedvärderande beteende”.
https://www.kriminalvardsmagasinet.s...-maktmissbruk/

edit hittade
(FB) Kriminalvårdare slog ihjäl fiskmåsunge med sin tjänstebatong
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in