2025-07-21, 20:47
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Vad säger att detta inte bara är en smutsig skilsmässa och kamp om barnen. Allt hade varit annorlunda om hon hoppat över att gå offentligt / förtal som hon gjorde. Ni målar upp honom på ett sätt det inte finns bevis för som gynnar en part i skiljsmässan. Alla som gått ut offentligt i spåren av detta har tydliga skäl för detta, ett ex som blivit sviken vilket man inte blir om känslorna inte varit starka, en musiker som aldrig vunnit Mello, och som kom sist, en kvinna som skriver drama och säkerligen gottar sig i andras olycka för att glänsa själv. Lät mycket konstigt att hon redan tidigt hellre valde en date med Ciara, konstigt. Har själv haft en vän som gjorde på detta sätt, känner igen allt.

Det är ju fullständigt vakum i skallen på dej, skriv för fan ut namnen på de du hänger ut, tror du på fullaste allvar att Camilla Läckberg sitter och njuter av detta!? Ge dej nu, den som ställt till allt så att det blivit som det blivit är endast Narcissisten Mums himself!
Hur kan man försvara Måns Petter Albert som du gör, helt verklighetsfrämmande!
Citera
2025-07-21, 20:49
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urre01
Kan inte sjunga? Vann Eurovision 2015, 197 miljoner tittare. Sjungit i musikaler, lett Allsången på Skansen mm. Hans låt borde vunnit före Bastuskämtet i år.

Felet är att du inte är musikalisk. Man kan höra någon sjunger bra men man behöver inte uppskatta musiken.

Det verkar som ni som skriver all dynga över Måns tror att ni representerar Sveriges befolkning och då syftar jag inte på "Ingegerd 87".

Hur många är ni? 8 max 10 🤔

Och vi nöjer oss så.

Den som säger att Mums kan sjunga ljuger, punkt!
Menar du att Allsången har det som krav, 🤣, Bosse Larsson, Pernilla Wahlgren, Måns Zelmerlöw, det säger väl exakt det motsatta, folkliga är dock en bra skill att ha (det var ju Mums tills han knarkade o knullade bort allt).
Senast redigerad av EAGLEofGOLD 2025-07-21 kl. 20:57.
Citera
2025-07-21, 20:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Vad säger att detta inte bara är en smutsig skilsmässa och kamp om barnen. Allt hade varit annorlunda om hon hoppat över att gå offentligt / förtal som hon gjorde. Ni målar upp honom på ett sätt det inte finns bevis för som gynnar en part i skiljsmässan. Alla som gått ut offentligt i spåren av detta har tydliga skäl för detta, ett ex som blivit sviken vilket man inte blir om känslorna inte varit starka, en musiker som aldrig vunnit Mello, och som kom sist, en kvinna som skriver drama och säkerligen gottar sig i andras olycka för att glänsa själv. Lät mycket konstigt att hon redan tidigt hellre valde en date med Ciara, konstigt. Har själv haft en vän som gjorde på detta sätt, känner igen allt.
Du ältar om något förtal som inte existerar samtidigt som du vräker ur dig oräkneliga hatinlägg om Ciara. Den som har gått ut mest med offentligt förtal är du själv. Du vill rikta om fokuset från MånsPetters kriminella och omoraliska beteende genom att förtala Ciara sida upp och sidan ner.
Citera
2025-07-21, 21:17
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
Så du vill påstå att du inte vill säga att Måns är en kvinnomisshandlare, men du upprepar medvetet jämförelser om detta, tillsammans med en hel rad andra nedsättande påståenden? Kan det vara så att du försöker måla upp en viss bild av honom?
Och på vilken rättslig grund kan hon egentligen kräva att Måns gör testerna innan han får träffa sina barn? Det verkar ju snarare vara ett personligt krav från hennes sida? Kanske kan du förklara det istället för att bara smutskasta honom?
Nu var ju inte detta riktat till mig, men jag tycker att det kan vara intressant att dröja en stund vid fakta. Ursäkta om jag blir långrandig.

För mig var det oklart hur lagen egentligen ser ut, så jag har försökt googla mig fram till klarhet. Rätta mig gärna, om någon har dragit andra slutsatser.

En förälder kan inte kräva ett drogtest av en annan förälder. Rätten till kroppslig integritet är väldigt stark. MEN - en förälder som ska lämna ifrån sig barn för umgänge har en långtgående skyldighet att vara säker på att umgängesföräldern är lämplig där och då. Känner man minsta tveksamhet inför detta så är man helt enkelt skyldig att bromsa.

I det här fallet är det sannolikt inte alls boendeföräldern som stipulerar några krav, utan socialtjänsten. Och jag menar att det hittills inte har funnits möjlighet för dem heller att tvinga en förälder till drogtester i en liknande situation som den här. MEN - även socialtjänsten har givetvis ett långtgående ansvar att skydda barnen och kommer därför att säga nej till umgänge, om man bedömer att det kan finnas risk för ett missbruk och föräldern inte vill gå med på drogtester. Så det är liksom typ frivilligt med tester, fast det får konsekvenser om den missbrukande föräldern säger nej.

Detta är alltså min tolkning, och den kan vara fel.

Jag kan också konstatera att socialtjänstlagen och socialtjänstförordningen har ändrats från den 1 juli i år, men vad det egentligen innebär är jag inte klar över.
https://www.socialstyrelsen.se/contentassets/4be745dad8674a9497b02ba0d8d9e3cd/2023-6-8657.pdf

På Socialstyrelsens hemsida kan man även hitta lex lilla hjärtat och där finns möjligheten att kräva drogtester. Men såvitt jag förstår gäller det enbart vid tillämpning av LVU och det gissar jag inte är fallet här.
https://www.socialstyrelsen.se/kunskapsstod-och-regler/omraden/barn-och-unga/barn-och-unga-i-socialtjansten/placerade-barn-och-unga/lex-lilla-hjartat/

Kanske blev detta off topic. I så fall får väl nån städa bort den här kommentaren. Men när det slängs anklagelser hit och dit runt vad boendeföräldern i det här fallet får/vill/bör/kan/ska kräva så kan det kanske vara bra att backa bandet lite och se vad som faktiskt gäller.

Så jag tycker att man kan släppa demoniseringen av hur mamma försöker sätta käppar i hjulet för pappa. I ett ärende med ett konstaterat missbruk är det fullständigt uppenbart att soc blir en part i målet och definitivt är med och styr upp hur skåpet ska stå.

Hoppas att allting landar väl för hela familjen snart. Själv fortsätter jag att intressera mig för trådens huvudsyfte; nämligen vad MZ företar sig. Han har ju visat sig vara en fascinerande figur som uppenbarligen fortsatt vill synas och verka i det offentliga.
Citera
2025-07-21, 21:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Jösses vilket svammel.
Och var kan vi se någon pågående form av förtal från C mot Mums?
Du hittar på och fabulerar som vanligt...
Då du till och med har Ciara Janson som avtar måste du väl åtminstone följa henne någonstans? Instagram kanske? Inte?
Annars borde du veta att det pågick så sent som 16 juli. I år. Det är hela fem dagar sedan.
Citera
2025-07-21, 21:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Jag gissar att både han och föräldrarna skulle ge sin ena arm bara de kunde trolla så att rättegången aldrig blivit offentlig.
Vad tror du anledningen var att MZ innan rättegången gick ut och erkände att han använt kokain?
Citera
2025-07-21, 21:31
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Då du till och med har Ciara Janson som avtar måste du väl åtminstone följa henne någonstans? Instagram kanske? Inte?
Annars borde du veta att det pågick så sent som 16 juli. I år. Det är hela fem dagar sedan.
Nej jag följer ingenstans och har inte koll. Första (och enda?) gången jag sett något om henne var i något "hemma hos" program på TV i deras hem i Skåne, sedan har jag nyligen sett inslagen i Lets Dance. Har inte Instagram...

Vad hände det för revolutionerande 16/7?
Citera
2025-07-21, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Menar du att Allsången har det som krav, 🤣, Bosse Larsson, Pernilla Wahlgren, Måns Zelmerlöw, det säger väl exakt det motsatta, folkliga är dock en bra skill att ha (det var ju Mums tills han knarkade o knullade bort allt).

Skrev han har lett Allsången. Så nu sjunger inte Pernilla Wahlgren bra heller 🤔 Smaken är, som.........

Jag tycker både Måns och Pernilla sjunger bra.
Citera
2025-07-21, 21:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Nej jag följer ingenstans och har inte koll. Första (och enda?) gången jag sett något om henne var i något "hemma hos" program på TV i deras hem i Skåne, sedan har jag nyligen sett inslagen i Lets Dance. Har inte Instagram...

Vad hände det för revolutionerande 16/7?
Du påstår alltså att andra svamlar och fabulerar men erkänner "glatt" att du själv har noll koll? Ok. Tror det var allt.
Citera
2025-07-21, 21:55
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urre01
Skrev han har lett Allsången. Så nu sjunger inte Pernilla Wahlgren bra heller 🤔 Smaken är, som.........

Jag tycker både Måns och Pernilla sjunger bra.
Ingen av dessa 2 gaphalsar är några jag skulle vilja höra sjunga. Räcker med en gång om man är oförberedd och inte hinner värja sig. En artist ska låta sensuell och det gör inte dom där pajasarna.
Senast redigerad av ziggarillen 2025-07-21 kl. 22:03.
Citera
2025-07-21, 21:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Det finns olika sätt att mäta om man kan sjunga. Kalla det en sorts gyllene triangel av musik, om du vill. Måns Zelmerlöw är en av dem som definitivt kan.
Man kan säga att han sjunger ungefär lika bra som du ljuger dåligt.
Citera
2025-07-21, 22:02
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Du påstår alltså att andra svamlar och fabulerar men erkänner "glatt" att du själv har noll koll? Ok. Tror det var allt.
Ja Otto svamlar generellt, det var inte till dig jag skrev det.

Hände det något som är relevant 16/7, eller måste jag be någon annan att berätta, skaffa Instagram själv, eller hände det inget som med fog kan tyckas vara förtal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in