2025-07-04, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Jag tror det finns en hel del. Dessutom verkar han vara allt utom bortglömd. Känns som folk längtar till comebacken.

Ja verkligen, Ciara har inte alls mycket stöd endast hos någon här som ev finns i hennes närhet. Det syns tydligt. Hon är helt bortglömd snart och han har någon ny och kanske fler barn.
Citera
2025-07-04, 16:05
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Precis min tanke, myten finns bara i Måns huvud och de närmast stående. Det har ju framkommit att Ciara inte spelade med i familjemyten och då blev lille bekräftelsetörstande Måns "ledsen"

Haha ja, och hans mamma och pappa fick ju också, vad-var-det-de-sa, ”dubier” om henne. Inte tillräckligt blåögd. Då verkar hon ändå vara mjuk och behaglig men det krävs väl totalt urblåst och 100% lojal med klanen.
Citera
2025-07-04, 16:11
Citat:
Ursprungligen postat av SteelFlint
Låt oss klargöra en sak här ... I England, där Haagkonventionen styrde var barnens bosättningsort, finns det ingen gemensam vårdnad mellan dem i Storbritannien. Man har umgängesrätt för att träffa barnen så länge han meddelar det lite. Med tanke på att han inte har pratat med den minsta sedan de kom hem - Albie bara några gånger var tionde dag - och har aldrig ens frågat hur den lille mår. Han får och är välkommen att besöka dem när som helst, men att starta ett nytt företag och semestra i Grekland - med barnflickan - är mycket viktigare

HAHAHAHA, Måns har insett vad han prioriterar i ett förhållande. Total, blind, lojalitet och beundran på nivån Baby Reindeer. Ett riktigt STAN som inte backar för att ljuga för hans skull, skydda honom som en vakthund, blunda för otrohet, ”ta hand om honom”, som enligt sig själv varken har egna vänner eller familj, och då kan fokusera 100% på honom, och som är nöjd med att sitta och tindra beundrande på honom. Som inte säger ett pip när han är ute och ligger med halva stan om nätterna.
Eller så kommer hon säga ett pip om hon börjat uppfatta sig själv som ”den första”. Kanske blir arg utan dess like 🤭.
Känns ju mer upplagt för det än med Ciara som har haft ett eget liv och en mer stabil bakgrund och egen familj…
Citera
2025-07-04, 16:32
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Ja verkligen, Ciara har inte alls mycket stöd endast hos någon här som ev finns i hennes närhet. Det syns tydligt. Hon är helt bortglömd snart och han har någon ny och kanske fler barn.
I denna tråden är det väl just tvärtom, M har stöd av några få. Medans majoriteten backar C
Citera
2025-07-04, 17:06
Medlem
Citat:
Låt oss klargöra en sak här ... I England, där Haagkonventionen styrde var barnens bosättningsort, finns det ingen gemensam vårdnad mellan dem i Storbritannien. Man har umgängesrätt för att träffa barnen så länge han meddelar det lite. Med tanke på att han inte har pratat med den minsta sedan de kom hem - Albie bara några gånger var tionde dag - och har aldrig ens frågat hur den lille mår. Han får och är välkommen att besöka dem när som helst, men att starta ett nytt företag och semestra i Grekland - med barnflickan - är mycket viktigare

Det förklarar en hel del. Bland annat varför hon blev anställd i en av MånsPetters bolag när hon flyttade till Sverige. Jag har funderat lite på vad nedanstående citat från domen betyder:

Citat:
Som arbetsgivare är noterat Måns bolag vilket beror på att det fanns en möjlighet för henne att ta på sig andra arbetsuppgifter. Hon fick kännedom om tjänsten på Måns bolag och det framstod som ett naturligt steg.

Nu vet jag.
Citera
2025-07-04, 17:27
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det förklarar en hel del. Bland annat varför hon blev anställd i en av MånsPetters bolag när hon flyttade till Sverige. Jag har funderat lite på vad nedanstående citat från domen betyder:

Nu vet jag.
Har kollat hans bolag och där anges inga anställda. Kan ju ha missat något, han har några stycken olika...
Citera
2025-07-04, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Har kollat hans bolag och där anges inga anställda. Kan ju ha missat något, han har några stycken olika...
Det är ett direkt citat från tingsrättsdomen. Enligt allabolag så har fyra företag en anställd.

https://www.allabolag.se/befattnings...löw/-/10080030

Förmodligen ett upplägg för att hon ska få bosätta sig i Sverige.
Citera
2025-07-04, 18:09
Citat:
Måste han alltså varje gång be henne i förväg om han får träffa barnen? Finns det ingen fast regel som gör det möjligt att träffa barnen? Till exempel även om föräldrarna har ett totalt gräl och inte vill ha med varandra att göra? Det vore ju hemskt. Kanske var det en anledning till att han kämpade så hårt för att barnen skulle få stanna i Sverige?
Du skrev ju att han hör av sig varje vecka, och nu är det plötsligt var tionde dag? Vad stämmer nu? Och hur är det tvärtom, får barnen prata direkt med honom om de vill? Den mellersta sonen är väl tillräckligt gammal för att ringa själv. Utan att behöva övervakas när han pratar med sin egen pappa. Kontaktförfrågningar behöver inte vara ensidiga...
Varifrån kommer informationen om semestern och när ska det ha varit? För närvarande verkar han vara i Båstad, eller snarare hade han byggt upp restaurangen där och var på retreat.
Citera
2025-07-04, 18:18
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är ett direkt citat från tingsrättsdomen. Enligt allabolag så har fyra företag en anställd.

https://www.allabolag.se/befattnings...löw/-/10080030

Förmodligen ett upplägg för att hon ska få bosätta sig i Sverige.
Fyra? Jag ser bara två på sidan som du delade.
Citera
2025-07-04, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibastet
Måste han alltså varje gång be henne i förväg om han får träffa barnen? Finns det ingen fast regel som gör det möjligt att träffa barnen? Till exempel även om föräldrarna har ett totalt gräl och inte vill ha med varandra att göra? Det vore ju hemskt. Kanske var det en anledning till att han kämpade så hårt för att barnen skulle få stanna i Sverige?
Du skrev ju att han hör av sig varje vecka, och nu är det plötsligt var tionde dag? Vad stämmer nu? Och hur är det tvärtom, får barnen prata direkt med honom om de vill? Den mellersta sonen är väl tillräckligt gammal för att ringa själv. Utan att behöva övervakas när han pratar med sin egen pappa. Kontaktförfrågningar behöver inte vara ensidiga...
Varifrån kommer informationen om semestern och när ska det ha varit? För närvarande verkar han vara i Båstad, eller snarare hade han byggt upp restaurangen där och var på retreat.
I Storbritannien kan man inte dyka upp oanmäld för att träffa sina barn - jag är säker på att man inte kan någonstans, om jag ska vara ärlig måste man göra arrangemang. C har alltid sagt att jag kan träffa barnen, han har bara inte gjort det - jag gav honom fördelen av tvivlet och sa bara en gång i veckan, ibland 7 dagar, ibland 10. Du är så pedant - 7 eller 10 dagar räcker det? Albert ber inte heller om att få ringa honom, kanske en eller två gånger, och han har redan fått lov att göra det och han har fortfarande inte pratat med den yngsta. Och bara för att förtydliga, mamman kan begränsa tillgången om det finns några problem kring pappan som rör droger, alkohol eller något tvångsbeteende...... Hur oansvarigt vore hon inte att lämna över barnen till honom under en period utan att försäkra sig om att han var ren eller kanske tycker du att det är okej. Och ja, han har varit i Grekland med renunge men kan ha återvänt nu.
Citera
2025-07-04, 20:00
Citat:
I Storbritannien kan man inte dyka upp oanmäld för att träffa sina barn - jag är säker på att man inte kan någonstans, om jag ska vara ärlig måste man göra arrangemang. C har alltid sagt att jag kan träffa barnen, han har bara inte gjort det - jag gav honom fördelen av tvivlet och sa bara en gång i veckan, ibland 7 dagar, ibland 10. Du är så pedant - 7 eller 10 dagar räcker det? Albert ber inte heller om att få ringa honom, kanske en eller två gånger, och han har redan fått lov att göra det och han har fortfarande inte pratat med den yngsta. Och bara för att förtydliga, mamman kan begränsa tillgången om det finns några problem kring pappan som rör droger, alkohol eller något tvångsbeteende...... Hur oansvarigt vore hon inte att lämna över barnen till honom under en period utan att försäkra sig om att han var ren eller kanske tycker du att det är okej. Och ja, han har varit i Grekland med renunge men kan ha återvänt nu.
Jag talar om en ordning som gör det möjligt att träffa barnen regelbundet inom en ordnad ram. Utan att det behöver krävas stora/ständiga överenskommelser mellan föräldrarna. För att hålla kontakten så liten som möjligt, om till exempel konflikten mellan föräldrarna är för stor. Det är uppenbarligen inte fallet, förstår jag det rätt? Måste han samråda med henne varje gång? Och det handlar mindre om att vara pedant än om trovärdighet när man ändrar sina uttalanden.
Mamman får begränsa tillgången... Jag håller med dig att det är klart att barnens trygghet går först. Men i det konkreta fallet, hur skulle hon avgöra om det finns ett problem? Krävs något konkret, typ ett test, eller räcker det att mamman tycker att det finns skäl? Om hon skulle bara bedöma det som många här gör, utifrån sin magkänsla och efter eget tycke och smak, så skulle han då i värsta fall aldrig få se sina barn igen?
Och jag har följt tråden ett tag. Tydligen var de befintliga problemen tidigare inget skäl att inte lämna barnen till honom.
Och du menar att han är i Grekland nu? För några dagar sedan var han tydligen fortfarande i Båstad. Har han berättat det själv? Jag undrar hur informationen kommer till England (om han så sällan hör av sig där) om inget har läckt ut här?
Senast redigerad av ibastet 2025-07-04 kl. 20:05.
Citera
2025-07-04, 20:42
Medlem
Citat:

Vad har han gjort i Grekland?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in