Citat:
Ursprungligen postat av
sykkelpump
Ajajaj, du försöker väl inte köra lite härskarteknik här och nu?
Jag har inte påstått att någon behöver vara tillsammans med sina barn 24/7, eller hur?
Det är ganska vanligt att föräldrar arbetar och då har sina barn på dagis, eller motsvarande t ex.
Säsongsarbetare är till övervägande delen ungdomar (eller andra) som inte ännu bildat familj, av en anledning...
Nämligen att dom flesta som har barn försörjer sig nära hemorten, och barnen.
Konsulter, ja om dom inte skulle vara lämpliga i dina ögon så ändrar inte det min uppfattning att Mums planerat dåligt när han skaffar både fru och flera barn England utan att han själv tänker befinna sig där större delen av barnens uppväxt.
Han väljer uppenbarligen att knarka, supa och knulla småflickor i ett annat land än där frun och barnen befinner sig, samtidigt som han skyller på sin "karriär"?
Hellre än att vara tillsammans med sin familj i det land där både hans fru,
hans barn och hennes barn från tidigare förhållande bor och har sin trygga hemvist.
Eller har du någon annan syn på det, du kanske tycker att det är både normalt och bra?
Hur C mår har jag naturligtvis ingen aning om, men jag hoppas för hennes och barnens skull att hon mår efter omständigheterna bra.
Ska jag gissa så antar jag att nuvarande situationen är belastande tills allt är utrett och bestämt hur framtiden ska formas, men att det kanske ändå är skönt att ha tagit steget att lämna en miljö hon inte trivdes i och att åter få befinna sig HEMMA bland släkt, vänner och människor som bryr sig om henne. Jag antar att det varit lite ont om den biten, här i Sverige den senaste tiden.
Och åter igen, det där med
att hon enligt mig skulle behöva vara med sina barn dygnet runt. Det är något du dragit ur röven för att förvanska det jag skrivit tidigare, för att förminska mig.
Du gör dig bara löjlig och förstör din egen trovärdighet med din argumentationsteknik...

Det tog dig nog en hel del tid att hitta på det där, eller hur? Kanske borde du läsa igenom ditt ursprungliga inlägg igen och fundera på om du inte själv använder en härsketeknik genom absurda generaliseringar?
Du har kanske inte skrivit 24/7, men ”Han borde inte ha skaffat några barn, om han inte tänkte bo på heltid med sin fru och sina barn i England.”. Betyder det att han enligt din åsikt MÅSTE arbeta i England? Är det bara okej att arbeta medan barnen är på dagis eller i skolan? Är det oansvarigt att arbeta utomlands enligt dig? Annars får du gärna förklara. När och hur är det enligt din åsikt okej att arbeta om man har barn?
Och nej, det finns många säsongsarbetare som också har familj och som till och med arbetar i ett annat land. För mig gör det dem inte till dåliga föräldrar, precis som konsulter. Men hur passar det in i ditt uttalande? De är per definition inte hela tiden med sina familjer, så det är inte okej för dig? Och om det är okej för vissa yrken, varför är det då inte okej för Måns att fortsätta arbeta i Sverige? Där han har ett etablerat och säkert jobb? Ska han enligt din åsikt ge upp det från en dag till en annan? Ska han kanske byta yrke om det inte går på något annat sätt, som det galet nog redan har föreslagits här? Hur ser det egentligen ut med andra konstnärer? Det finns ju fler som Måns. Vad tycker du om det?
Fundera kanske själv igenom vad du egentligen har skrivit och vad det säger om din trovärdighet om du nu vill vända på dina egna uttalanden för att skylla absurditeterna i dem på någon annan.