2025-07-21, 17:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Hur vet du att Ciara inte gör allt detta?

Hon gör ju det. Hon har nära relation med sina vänner, syster, föräldrar, ex-man osv. Bokstavskombinationen har rabies, precis som Lazydell, Ottoplommon, plus resten av Måns stans i tråden.
Citera
2025-07-21, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är där de försvunna passen som du raljerade om kommer in. Det finns många svenska kvinnor som fått sina barn kidnappade och förda till utlandet. Nu försökte familjen Zelmerlöw sig på det omvända genom att lura Ciara till Sverige, gömma barnens pass och skicka hem henne till GB utan sina barn. Det skrämmande är att utan Camilla Läckbergs hjälp till Ciara kanske de hade lyckats.
Det är förmodligen en sann jämförelse du gör. Men låt oss ta en ny blick på hur det var för familjen Zelmerlöw i den verkliga världen. Ciara har uppenbarligen haft tillgång till sina barn hela tiden, det förnekades uppenbarligen inte för henne. Förutom det tidigare nämnda inlägget delade hon också stories med sina barn till exempel under påsken. Men som vi fick veta i slutet av mars skrev Måns att det (som senare framkom) uppenbarligen fanns försök från Ciara att ta barnen till ett säkert hus med hjälp av sin vän Läckberg, och att hon därför ville förhindra att han fick tillgång till barnen. Såvitt vi vet är det inte heller nu möjligt för honom att enkelt besöka sina barn.

Och som framgår av olika diskussioner här i tråden var det uppenbarligen inte Måns som lockade Ciara till Sverige. Snarare sprang Ciara efter honom för att hon ville göra ett nytt försök att rädda äktenskapet. Det är också känt att hela familjen tillbringade julhelgen i England. Och vad mer är, Ciara fick till och med bo i huset ett bra tag efter att skilsmässan var insänd. Hur passar det in i din bild, hmm?
Citera
2025-07-21, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorndenratte
Han kan inte kräva det eftersom att hon till skillnad från Måns inte är alkoholist, narkoman och ”beroendepersonlighet”. Men narcissistiska kvinnomisshandlare försöker precis sånt, du tänker precis som ett galet ex som sysslar med eftervåld.
I England dricker varenda människa vin på ett socialt sätt så lycka till att övertyga rätten till det där när hon inte har en enda dom eller skandal relaterat till alkohol/droger.
Till skillnad från Måns som isåfall hade varit den som försökt jävlas ännu mer.
Gör han det skjuter han sig själv i foten för det ser bara jävligt illa ut från hans sida på alla sätt.
Så du vill påstå att du inte vill säga att Måns är en kvinnomisshandlare, men du upprepar medvetet jämförelser om detta, tillsammans med en hel rad andra nedsättande påståenden? Kan det vara så att du försöker måla upp en viss bild av honom?
Och på vilken rättslig grund kan hon egentligen kräva att Måns gör testerna innan han får träffa sina barn? Det verkar ju snarare vara ett personligt krav från hennes sida? Kanske kan du förklara det istället för att bara smutskasta honom?
Citera
2025-07-21, 17:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
Så du vill påstå att du inte vill säga att Måns är en kvinnomisshandlare, men du upprepar medvetet jämförelser om detta, tillsammans med en hel rad andra nedsättande påståenden? Kan det vara så att du försöker måla upp en viss bild av honom?
Och på vilken rättslig grund kan hon egentligen kräva att Måns gör testerna innan han får träffa sina barn? Det verkar ju snarare vara ett personligt krav från hennes sida? Kanske kan du förklara det istället för att bara smutskasta honom?

Du argumenterar som en kass advokat.
Alla kan söka på min historik så ser de exakt vad jag skrivit och inte och hur du ljuger och förvränger och biter dig fast i byxbenen som en rabiessmittad Jack Russell.
Citera
2025-07-21, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Ajajaj, du försöker väl inte köra lite härskarteknik här och nu?

Jag har inte påstått att någon behöver vara tillsammans med sina barn 24/7, eller hur?
Det är ganska vanligt att föräldrar arbetar och då har sina barn på dagis, eller motsvarande t ex.

Säsongsarbetare är till övervägande delen ungdomar (eller andra) som inte ännu bildat familj, av en anledning... Nämligen att dom flesta som har barn försörjer sig nära hemorten, och barnen.
Konsulter, ja om dom inte skulle vara lämpliga i dina ögon så ändrar inte det min uppfattning att Mums planerat dåligt när han skaffar både fru och flera barn England utan att han själv tänker befinna sig där större delen av barnens uppväxt.
Han väljer uppenbarligen att knarka, supa och knulla småflickor i ett annat land än där frun och barnen befinner sig, samtidigt som han skyller på sin "karriär"?
Hellre än att vara tillsammans med sin familj i det land där både hans fru, hans barn och hennes barn från tidigare förhållande bor och har sin trygga hemvist.
Eller har du någon annan syn på det, du kanske tycker att det är både normalt och bra?

Hur C mår har jag naturligtvis ingen aning om, men jag hoppas för hennes och barnens skull att hon mår efter omständigheterna bra.
Ska jag gissa så antar jag att nuvarande situationen är belastande tills allt är utrett och bestämt hur framtiden ska formas, men att det kanske ändå är skönt att ha tagit steget att lämna en miljö hon inte trivdes i och att åter få befinna sig HEMMA bland släkt, vänner och människor som bryr sig om henne. Jag antar att det varit lite ont om den biten, här i Sverige den senaste tiden.

Och åter igen, det där med att hon enligt mig skulle behöva vara med sina barn dygnet runt. Det är något du dragit ur röven för att förvanska det jag skrivit tidigare, för att förminska mig.

Du gör dig bara löjlig och förstör din egen trovärdighet med din argumentationsteknik...
Det tog dig nog en hel del tid att hitta på det där, eller hur? Kanske borde du läsa igenom ditt ursprungliga inlägg igen och fundera på om du inte själv använder en härsketeknik genom absurda generaliseringar?

Du har kanske inte skrivit 24/7, men ”Han borde inte ha skaffat några barn, om han inte tänkte bo på heltid med sin fru och sina barn i England.”. Betyder det att han enligt din åsikt MÅSTE arbeta i England? Är det bara okej att arbeta medan barnen är på dagis eller i skolan? Är det oansvarigt att arbeta utomlands enligt dig? Annars får du gärna förklara. När och hur är det enligt din åsikt okej att arbeta om man har barn?

Och nej, det finns många säsongsarbetare som också har familj och som till och med arbetar i ett annat land. För mig gör det dem inte till dåliga föräldrar, precis som konsulter. Men hur passar det in i ditt uttalande? De är per definition inte hela tiden med sina familjer, så det är inte okej för dig? Och om det är okej för vissa yrken, varför är det då inte okej för Måns att fortsätta arbeta i Sverige? Där han har ett etablerat och säkert jobb? Ska han enligt din åsikt ge upp det från en dag till en annan? Ska han kanske byta yrke om det inte går på något annat sätt, som det galet nog redan har föreslagits här? Hur ser det egentligen ut med andra konstnärer? Det finns ju fler som Måns. Vad tycker du om det?

Fundera kanske själv igenom vad du egentligen har skrivit och vad det säger om din trovärdighet om du nu vill vända på dina egna uttalanden för att skylla absurditeterna i dem på någon annan.
Citera
2025-07-21, 18:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Nja, det du säger stämmer återigen inte. Det finns en hel del värre saker de kunde tagit upp.

De kunde tagit upp det faktum att hon publikt förtalat barnens far, vilket omedelbart skadat hans möjlighet till försörjning av barnen.
De kunde berättat att hon förfalskar sina tavlor och säljer andra konstnärers verk under eget namn.
De kunde också tagit upp att hon vid flera tillfällen förmodligen gjort sig skyldig till olaga integritetsintrång genom att publicera bilder på instagram föreställande sina barn i olika utsatta situationer.
Och de kunde definitivt grävt djupare i frågan angående hennes, förmodat hemlighållna, inkomst.

Men av någon anledning avhöll de sig från att angripa hennes karaktär i någon större utsträckning. Varför hoppas jag vi får veta en dag.
Det var för att allt som du räknar upp bara finns i din fantasi. Du är bara ute efter att förtala Ciara. Det finns inget förtal, det finns inga förfalskade tavlor och det finns inga utsatta barn på Instagram. Det finns ingen hemlighållen inkomst. Det finns bara vilda fantasier i en sjuk hjärna.
Citera
2025-07-21, 18:31
Medlem
ziggarillens avatar
Brukar sällan bry mig om folks skilsmässor men i det här fallet känns det verkligen bra att Ciara och sönerna är lååångt ifrån MånsPetter och alla hans stalker. Stjärnglansen hos den gamle allsångsledaren är borta för alltid och det som är typiskt är att just såna som framstått som så trevliga med ett ständigt leende är dom absolut värsta. MånsPetter visade under rättegången att det är en direkt obehaglig person och långt ifrån den som Ingegerd, 87 fortfarandet tycks tro .

Skulle kanske vara dags för myndigheterna att ifrågasätta om MånsPetter är lämplig som bilförare och under mellon så satt han bredvid Nanne Grönwall och körde fast han snortat kokain under den vistelsen. Nu går det i alla fall utför och vi får väl se om Expressen kommer att ge ut en ny snyftare där han bakom solglasögon gråter ut över sina barn. Efter att hört rättegången tål jag inte karln och hans tafatta föräldrar var troligen piskade att säga som dom gjorde efter MånsPetters order.
Senast redigerad av ziggarillen 2025-07-21 kl. 18:41.
Citera
2025-07-21, 18:34
Avstängd
Citat:
Det är förmodligen en sann jämförelse du gör. Men låt oss ta en ny blick på hur det var för familjen Zelmerlöw i den verkliga världen. Ciara har uppenbarligen haft tillgång till sina barn hela tiden, det förnekades uppenbarligen inte för henne. Förutom det tidigare nämnda inlägget delade hon också stories med sina barn till exempel under påsken. Men som vi fick veta i slutet av mars skrev Måns att det (som senare framkom) uppenbarligen fanns försök från Ciara att ta barnen till ett säkert hus med hjälp av sin vän Läckberg, och att hon därför ville förhindra att han fick tillgång till barnen. Såvitt vi vet är det inte heller nu möjligt för honom att enkelt besöka sina barn.

Och som framgår av olika diskussioner här i tråden var det uppenbarligen inte Måns som lockade Ciara till Sverige. Snarare sprang Ciara efter honom för att hon ville göra ett nytt försök att rädda äktenskapet. Det är också känt att hela familjen tillbringade julhelgen i England. Och vad mer är, Ciara fick till och med bo i huset ett bra tag efter att skilsmässan var insänd. Hur passar det in i din bild, hmm?
Min bild baseras på fakta som framkommit under rättegången i Stockholms Tingsrätt.

Vad gäller kidnappningen av barnen så skedde den 10 mars 2025 när Ciara meddelade att hon ville fullfölja deras överenskommelse om att hon och barnen skulle återvända till GB om MånsPetter fortsatte knarka.

Citat:
Tingsrätten anser att den relevanta tidpunkten är den tidpunkt då det stod klart att
Måns Zelmerlöw – mot Ciara Zelmerlöws vilja – kvarhöll barnen i Sverige och det är
vid en samlad bedömning av underlaget visat att så var fallet sedan Ciara Zelmerlöw
meddelat honom sin avsikt att återvända med barnen till Storbritannien, vilket skedde
den 10 mars 2025. Det har framgått att detta var en konsekvens bl.a. av att Måns
Zelmerlöw återfallit i narkotikamissbruk.

Att MånsPetter lurade Ciara vid flytten till Sverige framkommer också tydligt. Han framställde flytten som tillfällig och på prov men hade hela tiden en baktanke att lyckas få barnens hemvist till Sverige inför skilsmässan. Han drev fram det slutliga sammanbrottet med sitt missbruk.

Citat:
Ciara Zelmerlöw har på ett övertygande sätt beskrivit att flytten inte var avsedd att
vara permanent och hennes uppgifter vinner stöd av annan bevisning, såsom förhöret
med Frazer Brent men även uppgifter hänförliga till vad Måns Zelmerlöw själv uttalat i
olika sammanhang. Det framstår också som följdriktigt med hänsyn till hennes egen
fasta förankring i Storbritannien, inte minst genom den delade vårdnaden om Archie.
Hennes beskrivning stöds också av annat underlag som visar att flytten var ofull-
bordad. Det gäller t.ex. det förhållandet att Lauren Wight först sent vidtog åtgärder
som indikerar en avsikt för henne att leva mer permanent i Sverige. Det står också klart
att det varit Måns Zelmerlöw som varit drivande när det gäller de åtgärder som vidtogs
för att åstadkomma en permanent bosättning i Sverige, och att Ciara Zelmerlöw inte
varit fullt införstådd med åtgärderna, t.ex. innebörden av den ansökan om uppehålls-
tillstånd för henne som Måns Zelmerlöw upprättat.
Citera
2025-07-21, 18:35
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Gå tillbaka och titta när han är med i lets dance, han är klart påverkad och hans danspartner är väldigt påverkad av något, ser ut som en trasdocka. Minns inte vilket avsnitt, men minns att jag reagerade på det då

Vilket tips, kolla Let's Dance alla avsnitt med Mums, lägger man ett liknade tips får man bemöda sej att leta upp programmet i fråga och därefter länka till det. Nej vemedinman nu får du lite bakläxa 😂!
Citera
2025-07-21, 18:41
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Om du verkligen tror att allt är minutiöst iscensatt av Måns in i minsta detalj, bara för att han ska kunna upprätthålla en "galen" livsstil som du pastår, då måste han ju vara ett galet geni. Om han kan förutse och planera allt så noggrant. Vilken man med djup insikt han måste vara... Något som du uppenbarligen är långt ifrån.

Vad är det du inte fattar!? Hade inte Ciara lagt korten på bordet skulle Måns Petter Albert inte ändrat sin livstil ett enda jävla dugg. Det Mums nu gör eller låtsas att göra är ju enbart att tvätta sin skitsmutsiga buk ren utåt sett, efter att blivit avslöjad med byxorna nere rent bildligt sett!
Senast redigerad av EAGLEofGOLD 2025-07-21 kl. 19:08.
Citera
2025-07-21, 18:44
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Vilket tips, kolla Let's Dance alla avsnitt med Mums, lägger man ett liknade tips får man bemöda sej att leta upp programmet i fråga och därefter länka till det. Nej vemedinman nu får du lite bakläxa 😂!
Jag vill också veta då det vore plågsamt att att behöva gå igenom alla avsnitt med den flinande fjanten.
Senast redigerad av ziggarillen 2025-07-21 kl. 18:52.
Citera
2025-07-21, 19:02
Medlem
vemedinmas avatar
[quote=EAGLEofGOLD|92490154]
Jag har kollat hos en vän på inspelade program, trodde de fanns på youtube...det som finns är sjukt dålig upplösning. Sorry...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in