Citat:
Ursprungligen postat av
Vit-Brandbil
Först och främst, varför i helvete var du inte med i facket eller A-kassa bara för att du var chef? Det finns mängder med fördelar som chef att vara med i ett fack då man ofta kan få en hel del hjälp ifall det strular med sina anställda eller som i ditt fall, du blir arbetslös.
Jag har varit med i facket konstant sedan över 20 år tillbaka. Även inkomstförsäkring och a-kassa alltid. Jag har bara jobbat som chef i mitt liv. två jobb. facket kunde inte hjälpa mig de sa jag skrev för dåliga CVn. Jag har ju fungerat bra i alla miljöer från utbildningen till arbetsplatserna så många skulle kunna få en bra medarbetare till sitt företag men man anställer inte nu när det är så stort hål i CVt.
Det är rätt bra konstigt det. Det gäller alla företag stora som små. Alla "vet" denna sanning att anställ aldrig någon med hål i CVt men ingenstans nämner man detta i samhället. Inte i skolan, inte av SYO konsulent, inte på utbildningen, inte av facket, inte av arbetsförmedlingen.
Ingenstans är man tydlig med det jag fått lära mig den hårda vägen
1. 18 månaders hål i CVt ofta början på en katastrof
2. 36 månaders hål i CVt katastrofen fullbordad i de flesta fall såvida man inte bor i universitetsstad med många jobb för högutbildade men också då blir det stora problem men kan överkommas.