Citat:
Ursprungligen postat av
tram123
Förstår inte grejen, blev du av med jobbet pga Lexbase? Arbetsgivaren kollar väl fan inte om alla anställda är med i Lexbase regelbundet?
Ok om man söker jobb då förstår jag att de kollar.
Jag jobbade 4 dagar i veckan på kontoret och pendling 2,5 timme om dagen totalt Tur och retur. Det hade jag gjort ett halvår efter flytt och jag hade börjat se mig om efter nya jobb.
Vägen stängdes av och det blev 4,5 timme pendling per dag. Jag fick säga upp mig och började med pappaledigt 18 månader. Jag visste ju att det fanns praktiskt taget i denna småstad nästan ingen arbetslös så meriterad som jag så det skulle bli en smal sak att börja jobba sen.
Sen kom Lexbase och förstörde min Google sökning där det såg ut som jag var kriminell när jag hade betalat fordonsskatt på sista dagen. Jag körde i en poliskontroll och skatten var betald men så nyligen att systemen inte uppdaterats. Jag erkände inte brott och det inleddes polisutredning och jag friades sedan men då fanns detta i domstolen som mål.
Ingen sa då till mig att examen förbrukas om man inte jobbat på 3 år. Efter de 18 månader pappaledigt gick tiden snabbt med tjafs med facket om att jag inte kunde skriva CV (brukar man ha svårt med det med 4,9 av 5,0 på Natur och 10 år av chefsjobb på storbolag? facket alltså...) och samtal till Lexbase där VDn (Magnus tror jag han hette) skrattade och sa att dina uppgifter kommer vi behålla sålänge vi vill.