2025-07-18, 19:19
Medlem
Mates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Usch, hoppas den ger med sig tills imorgon - rid ut stormen! Är inte avundsjuk på sig, fy fan när det klöser och river i varenda nerv.. Har man en masochistisk ådra kan man nästan finna njutning i det.

Tråkigt att arbetet blev lidande. Men det är ju som det är, ibland går det inte. Sjukade mig många gånger också.

Hur ser planen ut kommande dagarna?
Kämpa på!!

Svetten forsar ut. Jag bor i Malmö för den som inte det. Ska jag köpa öl?
Citera
2025-07-18, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mate
Drick mycket vatten! Ta en sval dusch - det kanske kan friska upp lite
Nej fan, om det inte är risk för delirium är det la lika gött att genom lida de kommande timmarna - du fixar det!! Sen är det värsta över 💪
Citera
2025-07-18, 22:12
Medlem
Mates avatar
Citat:
Min son från Norge kom just. Jag mår tydligen ganska obra
Citera
2025-07-18, 23:05
Medlem
Mates avatar
Citat:

Den enda som kan gilla mig är en person som älskar svett. Tar det aldrig slut?
Citera
2025-07-18, 23:32
Medlem
Mates avatar
Citat:
Den enda som kan gilla mig är en person som älskar svett. Tar det aldrig slut?

Får man göra shout outs på flashback?
Citera
2025-07-18, 23:39
Medlem
Citat:
Tveka inte att åka in till akuten om det känns minsta lilla som delirium. Krama om sonen och kämpa på!
Citera
2025-07-19, 16:12
Medlem
Dimaks avatar
Hoppas det gick bra matte där!

Tänkte syststembolaget vs vanlig matbutik ?

Vi som har lite dålig alkoholkänsla ,är systemet en bra grej?

Mina tankar är NEJ . När jag har varit utomlands så har jag köpt kanske fem öl på morgonen och sen druckit dessa till kvällen, medans i Sverige köper man på sig så jävla mycket och trycker i sig allt på en och samma gång.

Era tankar ?
Citera
2025-07-19, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Hoppas det gick bra matte där!

Tänkte syststembolaget vs vanlig matbutik ?

Vi som har lite dålig alkoholkänsla ,är systemet en bra grej?

Mina tankar är NEJ . När jag har varit utomlands så har jag köpt kanske fem öl på morgonen och sen druckit dessa till kvällen, medans i Sverige köper man på sig så jävla mycket och trycker i sig allt på en och samma gång.

Era tankar ?
Ja det ligger lite i det. När jag varit på semester utomlands så söp jag naturligtvis, men eftersom det gick att få tag i överallt så det inte samma hets så att säga. Precis, man behöver inte köpa så mycket man orkade bära på en gång utan kunde gå ner till närmsta supermarket och köpa sig ett välkylt sexpack. Blev man sugen på mer kunde man lunka ner sent på kvällen och köpa mer.
Kan ju vara värmen också men jag upplevde att jag inte kunde dricka så mycket som jag gjorde hemma.
Citera
2025-07-20, 00:37
Medlem
KIFORSs avatar
Sedan jag var tvungen att sluta med THC samt THC-A pga att det metaboliseras till THC i kroppen har mina nerver varit ett vrak. Så jag började dricka, 1-2 flaskor whiskey om dagen är inte onormalt, men på sista tiden har jag övergått till 85% tvål och druckit en sån varje dag i en vecka.
Bästa tipset för att sluta dricka? trappa ner? eller helt enkelt lägga in sig?
Börjar allvarligt bli orolig för mig själv och min oförmåga att hantera någon form av stress utan alkohol.
Citera
2025-07-20, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIFORS
Sedan jag var tvungen att sluta med THC samt THC-A pga att det metaboliseras till THC i kroppen har mina nerver varit ett vrak. Så jag började dricka, 1-2 flaskor whiskey om dagen är inte onormalt, men på sista tiden har jag övergått till 85% tvål och druckit en sån varje dag i en vecka.
Bästa tipset för att sluta dricka? trappa ner? eller helt enkelt lägga in sig?
Börjar allvarligt bli orolig för mig själv och min oförmåga att hantera någon form av stress utan alkohol.
Fan det låter inte bra. Hur mycket tvål bli det på en dag då? Det blir ju rätt extrema mängder om det är sådana stora som sitter på sjukhusen.

Alkohol kan vara livsfarligt att sluta med tvärt (delirium) som du säkert hört. Det låter som att du måste lägga in dig för avgiftning så att det inte spårar ur. Det är inte värt att riskera ditt liv för att försöka hålla missbruk hemligt!

Kämpa på min vän och hoppas, hoppas du tar beslutet att lägga in dig för avgiftning. Annars måste du nog trappa ner under långa tid, veckor alltså.
Citera
2025-07-20, 13:03
Medlem
KIFORSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Fan det låter inte bra. Hur mycket tvål bli det på en dag då? Det blir ju rätt extrema mängder om det är sådana stora som sitter på sjukhusen.

Alkohol kan vara livsfarligt att sluta med tvärt (delirium) som du säkert hört. Det låter som att du måste lägga in dig för avgiftning så att det inte spårar ur. Det är inte värt att riskera ditt liv för att försöka hålla missbruk hemligt!

Kämpa på min vän och hoppas, hoppas du tar beslutet att lägga in dig för avgiftning. Annars måste du nog trappa ner under långa tid, veckor alltså.

Blir ca 500ml tvål om dagen, men idag tänkte jag testa att dra ner rejält, har en gammal flaska med bols vodka ska försöka att hålla mig till halva idag och halva imorgon, just för att försöka undvika dedär med delirium, googlade lite på det och låter fullkomligt livsfarligt.
Tror inte folk förstår allvarligheten i alkohol, jag vet att jag inte gjorde det iallafall och har bara mig själv att skylla. Men ja, idag tar jag första kraft taget att försöka förrändra mitt liv. Wish me luck!
Citera
2025-07-20, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIFORS
Blir ca 500ml tvål om dagen, men idag tänkte jag testa att dra ner rejält, har en gammal flaska med bols vodka ska försöka att hålla mig till halva idag och halva imorgon, just för att försöka undvika dedär med delirium, googlade lite på det och låter fullkomligt livsfarligt.
Tror inte folk förstår allvarligheten i alkohol, jag vet att jag inte gjorde det iallafall och har bara mig själv att skylla. Men ja, idag tar jag första kraft taget att försöka förrändra mitt liv. Wish me luck!

Antar att du menar Dax Alcogel 85? Usch fyfan för att dricka den skiten. Drack själv detta vid ca 2-3 tillfällen som desperat åtgärd för att lindra det värsta. Drack dock inga större mängde, nån dl per tillfälle men minns att jag kände mig extremt smutsig efter att hävt i mig detta blandat med kaffe och grädde.

Antar att du dricker det för att det är billigare? Gör dig själv en stor tjänst och ring en socialsekreterare, kan det inte vänta tills imorgon uppsök psyk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in