Citat:
Ursprungligen postat av
Mate
Hej igen!
För att svara på dina frågor. Tror att jag trillade dit pga tristess. Uppehåll på ca ett år. Dagens sk nedtrappning har bestått av en Arboga 10,2, tre starköl, tre öl på krogen och fem folköl.
Mina knep har alltid varit
- Vätska med salt i
- Tvinga i sig mat. Gärna nyttig mat. Så känner man samtidigt att man gör något bra som kraftigt väger upp det dåliga man gjort. Det viktiga i det hela är dock att man får mat i sig, spelar ingen roll vad.
- Varm dryck. Det varma dämpar känslan av att hjärtat slår volter.
- Undvika kaffe om det går
- Sysselsätta sig med något som tar bort tankarna på hur man ställt till det igen, i mitt fall spelade jag datorspel/musikinstrument
- Försöka få lite solljus på sig
- Ring en vän
- På psyket får man magnesium, tiamin och folacin. B-vitamin tabletter räcker dock gott tillsammans med magnesium.
- Kylklamp på bröstet
Vet inte om jag fick med allt men jag brukade göra allt detta.
Edit: Är det riktigt allvarligt så rekommenderar jag psyk för avgiftning.
Rekommenderar denna
https://kunskapsstodforvardgivare.se...IWA-skalan.pdf
Denna använder man på psyk som vägledning för hur illa abstinensen kan vara. En vilopuls över 100 är inte bra.
Edit 2: Fick för övrigt 27 p på den CIWA skalan då jag var inlagd 2021. Hade 154 i vilopuls. Fick 50 mg Stesolid på akutmottagningen för att pulsen skulle sjunka ner mot 100-110 innan inläggningen på avdelningen. Dom ordinerade sedan det "stora" Stesolidschemat.