2025-07-20, 15:02
Medlem
KIFORSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olle-Johnny
Antar att du menar Dax Alcogel 85? Usch fyfan för att dricka den skiten. Drack själv detta vid ca 2-3 tillfällen som desperat åtgärd för att lindra det värsta. Drack dock inga större mängde, nån dl per tillfälle men minns att jag kände mig extremt smutsig efter att hävt i mig detta blandat med kaffe och grädde.

Antar att du dricker det för att det är billigare? Gör dig själv en stor tjänst och ring en socialsekreterare, kan det inte vänta tills imorgon uppsök psyk.

För mig är/var det eldorado handdesinfektion 85%, nejdå inte för det är billigare, bara tröttnade på att behöva dricka stora mängder alkohol för att bli av med nervösiteten, blandade endast med varmt vatten, kännde att det neutraliserade smaken bäst och gick att svepa glaset i ett par klunkar.
Har lagt fram en plan om hur jag ska trappa ner först och främst, men misslyckas jag på egen hand kommer jag absolut söka hjälp. Förstår dock inte hur det kan vara lagligt med alkogel och sprit medans ett par bloss gräs gör en till en kriminell. Det är för mig ofattbart, men bara min åsikt såklart och tråden handlar om alkohol så ska inte gå off-topic som det heter.
Men ja, man kännner sig extremt smutsig när man fått i sig en flaska tvål, men man tager vad man haver som det sägs.
Citera
2025-07-20, 19:05
Medlem
Mates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIFORS
För mig är/var det eldorado handdesinfektion 85%, nejdå inte för det är billigare, bara tröttnade på att behöva dricka stora mängder alkohol för att bli av med nervösiteten, blandade endast med varmt vatten, kännde att det neutraliserade smaken bäst och gick att svepa glaset i ett par klunkar.
Har lagt fram en plan om hur jag ska trappa ner först och främst, men misslyckas jag på egen hand kommer jag absolut söka hjälp. Förstår dock inte hur det kan vara lagligt med alkogel och sprit medans ett par bloss gräs gör en till en kriminell. Det är för mig ofattbart, men bara min åsikt såklart och tråden handlar om alkohol så ska inte gå off-topic som det heter.
Men ja, man kännner sig extremt smutsig när man fått i sig en flaska tvål, men man tager vad man haver som det sägs.

Har också druckit handsprit. Kräktes i 36 timmar, så det är inget förstahandsval för mig. Hoppas allt går bra!
Citera
2025-07-20, 20:35
Medlem
KIFORSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mate
Har också druckit handsprit. Kräktes i 36 timmar, så det är inget förstahandsval för mig. Hoppas allt går bra!

Hittills kan jag säga att jag fått i mig en halv flaska Bols idag men mår absolut skit, men känner inte av någon förvirring eller tecken på dilerium så ska försöka härda ut och trappa ner i 2v innan det får vara nog. Pratade även med psyk och ska få stessolid men det kommer inte på fråga innan jag kan lämna rena peth prover pga att de absolut inte får blandas med alkohol. Men jag tror på mig själv, kommer bli en utmaning men tror jag ska klara det. Heja mig
Citera
2025-07-21, 08:54
Medlem
Då hamnade man i träsket igen. Tendensen har ju funnits där sedan tonåren, men det har aldrig spårat ur med flera dagars drickande. Förens nu.
Efter en skilsmässa för några år sen började drickandet gå igång igen. Min ex-fru märkte ganska tidigt att jag drack på ett sätt som inte var normalt och höll mig tillbaka något. Men jag kunde ändå komma hem aspackad en random vardagskväll, vilket till syvende og sidst gjorde att hon gav upp.
Jag flyttade till ett område med två krogar inom gångavstånd och började besöka dem regelbundet.
Efter något år eller så lyckades jag bli portad från båda, vilket i någon mening var positivt.
I stället för att sätta mig på krogen drack jag hemma. Dieter, träning och jobb satte till en början en hämsko. Jag började dricka på fredagar direkt efter jobbet, för att kunna vara på bakfull på lördagen och förbereda veckans jobb på söndagen. Sedan har det ökats på till ytterligare en eller två folkölskvällar i veckan. Jag har suttit och räknat på centilitrarna ren alkohol jag fått i mig under kvällarna kontra hur många timmar som gått för att kunna avgöra om det hinner förbrännas tills jag börjat jobbat dagen efter. Inte ett alls ett exakt instrument. Jag kör bil till jobbet.
De senaste 1,5 åren har det tagit ytterligare ett steg med att jag fortsatt dricka dagen efter. Det botar ju liksom bakfyllan tillfälligt.
Och nu har det gått till att jag druckit flera dagar på raken. Jag börjar då direkt när jag vaknar med att dricka det som finns kvar från gårdagen. Jag kan börja klockan 06.00 på morgonen. Sedan fyller jag på under dagen. Jag kan ta bilen till bolaget för att köpa starköl.
Nu har jag precis avslutat en femdagarsresa. Det var en sjö av tomma ölburkar på vardagsrumsgolvet i går.
Jag pratade med anhöriga och kompisar om hur det ligger till. Det kändes som ett första steg, då jag naturligtvis har ljugit tidigare om hur reserverad jag är med alkohol och hittat på den ena och andra ursäkten för att vi inte kan träffas eller göra den ena eller andra saken.
Jag svettades kraftigt i natt och jag tror att kroppen gjorde sig av med giftet.
Det känns inget vidare i dag, men bättre än i går. Jag har druckit kaffe och vatten. Jag ska försöka börja äta bra igen och städa lite här.
Sitter med en riktig ångest över hur jag kunnat komma hit. Men jag känner att jag kommit till vägs ände. Nu vill jag sätta stopp för den här onda cirkeln som bara tycks bli värre. Vi börjar med ett lunchmöte med AA.
Senast redigerad av KungKanel 2025-07-21 kl. 09:23.
Citera
2025-07-21, 11:48
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungKanel
Då hamnade man i träsket igen. Tendensen har ju funnits där sedan tonåren, men det har aldrig spårat ur med flera dagars drickande. Förens nu.
Efter en skilsmässa för några år sen började drickandet gå igång igen. Min ex-fru märkte ganska tidigt att jag drack på ett sätt som inte var normalt och höll mig tillbaka något. Men jag kunde ändå komma hem aspackad en random vardagskväll, vilket till syvende og sidst gjorde att hon gav upp.
Jag flyttade till ett område med två krogar inom gångavstånd och började besöka dem regelbundet.
Efter något år eller så lyckades jag bli portad från båda, vilket i någon mening var positivt.
I stället för att sätta mig på krogen drack jag hemma. Dieter, träning och jobb satte till en början en hämsko. Jag började dricka på fredagar direkt efter jobbet, för att kunna vara på bakfull på lördagen och förbereda veckans jobb på söndagen. Sedan har det ökats på till ytterligare en eller två folkölskvällar i veckan. Jag har suttit och räknat på centilitrarna ren alkohol jag fått i mig under kvällarna kontra hur många timmar som gått för att kunna avgöra om det hinner förbrännas tills jag börjat jobbat dagen efter. Inte ett alls ett exakt instrument. Jag kör bil till jobbet.
De senaste 1,5 åren har det tagit ytterligare ett steg med att jag fortsatt dricka dagen efter. Det botar ju liksom bakfyllan tillfälligt.
Och nu har det gått till att jag druckit flera dagar på raken. Jag börjar då direkt när jag vaknar med att dricka det som finns kvar från gårdagen. Jag kan börja klockan 06.00 på morgonen. Sedan fyller jag på under dagen. Jag kan ta bilen till bolaget för att köpa starköl.
Nu har jag precis avslutat en femdagarsresa. Det var en sjö av tomma ölburkar på vardagsrumsgolvet i går.
Jag pratade med anhöriga och kompisar om hur det ligger till. Det kändes som ett första steg, då jag naturligtvis har ljugit tidigare om hur reserverad jag är med alkohol och hittat på den ena och andra ursäkten för att vi inte kan träffas eller göra den ena eller andra saken.
Jag svettades kraftigt i natt och jag tror att kroppen gjorde sig av med giftet.
Det känns inget vidare i dag, men bättre än i går. Jag har druckit kaffe och vatten. Jag ska försöka börja äta bra igen och städa lite här.
Sitter med en riktig ångest över hur jag kunnat komma hit. Men jag känner att jag kommit till vägs ände. Nu vill jag sätta stopp för den här onda cirkeln som bara tycks bli värre. Vi börjar med ett lunchmöte med AA.
Bra att du försöker ta tag i detta och gå ner på AA. Kommer göra detsamma. Alla flaskor och tomburkar är nedpackade i påsar efter ett treveckors race. Helt sinnessjukt egentligen.
Jag har också kommit till vägs ände, inget roligt längre, bara ångest och misär!
Citera
2025-07-21, 19:03
Medlem
Mates avatar
Uppdatering är att jag mår bättre men lider av en diarré från helvede
Citera
2025-07-21, 19:34
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henselon
- - -
Jag har också kommit till vägs ände, inget roligt längre, bara ångest och misär!

Det är väl det "som är prylen" - att det måste komma inifrån, från en själv.

"Firar" snart fem vita månader, hade aldrig gått utan antabus.
Citera
2025-07-21, 19:38
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:

Brukar ju ge med sig.

Ursäkta att "jag pratar skit"... Fick ibland diarré. Minns en gång att... vet inte om det är gallan, helt la av. Ingen diarré men nästan kritvit avföring. Var väl 20 år sedan. Inte haft sedan dess, trots rejäla fylleperioder. Strange.
Citera
2025-07-21, 19:44
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:

Inga b-vitaminer hemma? Ta dem isf.
Citera
2025-07-21, 20:01
Medlem
Citat:
Ja jäklar va magen kan krascha av alkoholkonsumtionen.. den kommer återhämta sig! Kanske kan vara värt att köpa en Proviva-dryck eller lite fil för att ge systemet på traven.

Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Det är väl det "som är prylen" - att det måste komma inifrån, från en själv.

"Firar" snart fem vita månader, hade aldrig gått utan antabus.
Bra jobbat! Det var glada nyheter!
Citera
2025-07-21, 21:20
Medlem
Mates avatar
Uppdatering är att jag mår bättre men lider av en diarré från helvede. Men en medicin som heter Imodium har hjälpt mig.
Citera
2025-07-22, 20:41
Medlem
Mates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Inga b-vitaminer hemma? Ta dem isf.

Gogge, jag delar ditt tennisintrresse och att jag vill vara på banan får mig nog att överleva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in