2025-07-19, 23:21
Medlem
dansquelcass avatar
Allt beror på om uppsåtet att begå ett brott kan bevisas, som från i fallet med den internationellt eftersökte polacken Benjamin Mileikowsky, där övertygande bevis för folkmord finns.

Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Jag har inte sett eller hört talas om en enda muslim som åkt dit på HMF trots att många håller på med det varje dag lite överallt ute i samhället.

Slutsats: Lagen HMF gäller inte när muslimer är GM, den gäller bara mot alla andra.

Sanna mina ord. Det här fallet kommer att läggas ned eftersom GM är muslim.
Citera
2025-07-19, 23:23
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Allt beror på om uppsåtet att begå ett brott kan bevisas, som från i fallet med den internationellt eftersökte polacken Benjamin Mileikowsky, där övertygande bevis för folkmord finns.

"internationellt efterlyst" i ditt huvud endast. Han lever rent free där 24/7.
Citera
2025-07-19, 23:27
Medlem
dansquelcass avatar
Om polacken sätter sin fot i Sverige kommer han att häktas och placeras i Häktet Kronoberg.

Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
"internationellt efterlyst" i ditt huvud endast. Han lever rent free där 24/7.
Citera
2025-07-19, 23:39
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pommac2021
Hur kan du yttrande dig på detta sätt.
Oavsett vad man tycker om judar/Israel/judendom så var detta bland det värsta jag sett på länge. Hur kan du jämföra dessa upphängda dockor med Koranbränning som är en bok? Är du helt från vettet?

Hahaha "hur kan du yttra dig". Vet inte om du trollar men om detta var bland det värsta du har sett på länge så verkar du bott under en sten.
En skitbok och några fula dockor, två meningslösa idiotgrejer. Ingenting har någonting med Sverige att göra. Skicka ut packet. Både judarna och muslimerna. Gärna judeälskarna och muslimkramarna med.

Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Anhängare till Koranen har ju kastat sten mot polisens.

Jaha, har jag sagt att jag står på anhängare till koranens sida? Jag ser en dubbelmoral som jag påtalar, detta för att jag inte är efterbliven och behöver ta ställning mellan olika typer av idioter.

Jag står på ungarnas sida. Både de judiska och palestinska.
Citera
2025-07-19, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Det påstås att vara ett konstprojekt av en ensam konstnär. Ingen aning om vem, men skulle inte bli förvånad om det är Dan Park bakom detta.

I en tidig artikel i Expressen stod det att "installationen" hade beviljats polis-tillstånd. Det måste vara undertecknat av en namngiven person. Vem?
Citera
2025-07-20, 00:10
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
I en tidig artikel i Expressen stod det att "installationen" hade beviljats polis-tillstånd. Det måste vara undertecknat av en namngiven person. Vem?

Demonstrationen hade beviljats polistillstånd. Inte "konstinstallationen".

Mesig konstnär ändå, varför inte köra racet fullt ut och hänga en liten bebisdocka med davidsstjärna också? Så att vi alla svenskar kan känna djup skam över det som hände för nästan 100 år sedan i ett helt annat land i Europa?
Citera
2025-07-20, 00:20
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Svensken är alltför korkad och slickar skoningslöst sionisternas röv.

Man behöver uppsåt för att kunna åberopa ett brott, och om det inte finns uppsåt, så finns det inget brott med dockorna som hängdes upp.

Man skulle kunna tro och vilja tro att det behövs uppsåt för att begå hets mot folkgrupp eftersom det skulle följa minst två tusen år gamla och goda principer om att det krävs ett skyldigt sinne för att begå brott. Men så är inte fallet.

I Sverige är juristerna politruker som tjänar makten utan principer och de tjänar då inte sanningen eller rättvisan. Så de har hittat på en grov lögn om att vissa saker ”typiskt sett” betyder en viss sak oavsett vad de egentligen betyder och ofta tvärtemot vad juristerna mycket väl vet vad de betyder, för att godtyckligt kunna döma människor för åsiktsbrott.

Så tyvärr är det inte uteslutet att konstverket han bedömas som hets mot folkgrupp. Jag tror ändå inte att det kommer att ske, men vi får se.
Citera
2025-07-20, 00:37
Medlem
haha nu sitter alla Sossar i Umeå (framförallt VK) å vrider sig i sina stolar å försöker hitta ett sätt att antingen mörka detta då det blev totalt "backfire" på denna aktion. Så ska bli spännande å se hur dom lyckas vinkla detta mot att det är SD som är den egentligen bovarna i dramat alt NMR.

när ska alla efterblivna vänstermänniskor i norr fatta att folk som ber till islam inte är lika oss övriga, deras agenda är något helt annat än vad vi ateistiska nord bor till kristna har. Och det absolut mest komiska är ju att detta är skapat av någon super Kommunistisk vänster/miljöpartist som tror dom just dragit en lans för det som händer i Palestina och nu blev till årets mest Antisemitiska grej.
Citera
2025-07-20, 01:00
Medlem
Får se var JO säger om installationen, men min tolkning är nog att inget i den är acceptabelt varken de hängda judarna eller dödandet av palestinska barn. Tror inte konstnären uppmanar till att döda judar, det är nog en förvrängd tolkning.
Citera
2025-07-20, 01:04
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andyhole
Får se var JO säger om installationen, men min tolkning är nog att inget i den är acceptabelt varken de hängda judarna eller dödandet av palestinska barn. Tror inte konstnären uppmanar till att döda judar, det är nog en förvrängd tolkning.

"Konstnären" hängde upp hängda dockor i randiga fångkostymer med davidsstjärnor på bröstet - kan det ens bli tydligare än så?
Citera
2025-07-20, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
"Konstnären" hängde upp hängda dockor i randiga fångkostymer med davidsstjärnor på bröstet - kan det ens bli tydligare än så?

Ja det är tydligt och handlar om Förintelsen som var ett folkmord, vilket som står skrivet ovanför.
Citera
2025-07-20, 01:32
Medlem
Turbaas avatar
Ändra lagen asap o få dessa saker dom håller på med hets mot folkgrupp. Eller terror handling, provokation, disinformation, samt ordnings lagen. Man blir så trött på att se dessa springa runt och gapa hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in