Citat:
Mycket väl uttryckt. Jag vill bara tillägga en sak: Om Israelerna verkligen hade velat begå folkmord; varför har de inte redan gjort det? Under det nu pågående kriget har ju folkmängden på Gaza inte ens minskat, eftersom födelsetalet är så högt. Varför försörjer Israel Gaza med mat, vatten och medicin? Varför ger Israel förvarningar om var de skall bomba? Sedan bör man komma ihåg att en stor del av Israels medborgare utgörs av araber. Israelerna lyckas inte ens folkmörda dem som befinner sig inom landets gränser! Israelerna måste vara de klantigaste folkmördare som historien någonsin skådat.
Alla har rätt till sin åsikt, jag tycker det är vidrigt och ondskefullt att stödja en organisation som mördar civila och gömmer sig bakom civila. Nog om detta, jag finner det problematiskt att som jag skrev i inlägget ovan att bara skuldbelägga Israel. Som de facto är den angripne och försvarar sig, jämförelsen med nazi-tyskland är kanske skrämmande. Men Hitler skrev i sin bok vad hans planer var, Hamas har i sina stadgar att staten Israel ska utplånas. För mig är resten enkelt, röstar man på någon av ovanstående så röstar man för krig. Vill man då ha krig så får man vackert ta konsekvenserna av sitt handlande. Var det synd om japan efter att de anföll Pearl Harbor? Var det synd om Irak efter att de anföll Kuwait? Var det synd om Al-qaida efter 9-11.
Angriparen får räkna med konsekvenser, så har det alltid varit. Och så kommer det alltid att vara(Tyvärr ska sägas då jag ej gillar krig). Om man sedan gömmer sig bland sin egen civilbefolkning för att cyniskt utnyttja dessa som ofrivilliga mänskliga sköldar för att sätta press på motståndaren börjar det likna Putin(Meatgeinder tactics). Man har inga som helst skrupler utan offrar gladeligen sina medmänniskor för att nå sina mål.
Ingen reagerar på det omoraliska i detta utan man ger Israel skulden för allting, vilket är fel.
Angående kritik så ska man kunna kritisera, med sakargument. Du bör väl rimligtvis förstå hur det skulle tas emot om man hängde dockor i kläder med davidstjärnor såsom det såg ut i koncentrationslägrena? Det är ej en hederlig debatt, det dog uppemot 6miljoner(osäker) judar i koncentrationsläger. Jag har ej sett några utrotningsläger med gaskammare och krematorium för palestinier angående din liknelse ovan. Man kan protestera på ett annat sätt, samma sak med dessa palestina demonstrationer. Man ger sig på reportrar och oliktänkande, fint med tolerans och att slå folk på käften och leva rövare om man vill att vanligt folk ska lyssna på ens budskap. Sjungandes from the river to the sea, vilket återigen visar vänsterns fula tryne och gullande med terrorister. Men vänstern har en historia av att vara nyttiga idioter, se hur det gick i Iran 1979 till exempel.
Ska jag protestera mot den ökande islamiseringen i samhället genom att klä ut mig till profeten muhammed, som pedofil med han 9-åriga fru ätandes bacon? Risken är att man häller flygbränsle på debatten, vilket rör upp känslor. Och när människor är i känsloläge fungerar ej logiken och debatten uteblir till fördel för pajlastning med känsloargument. Vill man ha en saklig debatt ska man hålla det på en civilicerad nivå, vilket jag ej tycker att man gör i detta fallet.
Och ja, hade det varit tvärt om. Att israel gick in och mördade 1200 palistinska civila den 7:e oktober och startat krig så hade jag stöttat palestinierna. Rätt enkelt faktiskt, så israelvän? I det här fallet , ja. I övrigt inte så mycket mer än Norge-vän eller något annat land.
Angriparen får räkna med konsekvenser, så har det alltid varit. Och så kommer det alltid att vara(Tyvärr ska sägas då jag ej gillar krig). Om man sedan gömmer sig bland sin egen civilbefolkning för att cyniskt utnyttja dessa som ofrivilliga mänskliga sköldar för att sätta press på motståndaren börjar det likna Putin(Meatgeinder tactics). Man har inga som helst skrupler utan offrar gladeligen sina medmänniskor för att nå sina mål.
Ingen reagerar på det omoraliska i detta utan man ger Israel skulden för allting, vilket är fel.
Angående kritik så ska man kunna kritisera, med sakargument. Du bör väl rimligtvis förstå hur det skulle tas emot om man hängde dockor i kläder med davidstjärnor såsom det såg ut i koncentrationslägrena? Det är ej en hederlig debatt, det dog uppemot 6miljoner(osäker) judar i koncentrationsläger. Jag har ej sett några utrotningsläger med gaskammare och krematorium för palestinier angående din liknelse ovan. Man kan protestera på ett annat sätt, samma sak med dessa palestina demonstrationer. Man ger sig på reportrar och oliktänkande, fint med tolerans och att slå folk på käften och leva rövare om man vill att vanligt folk ska lyssna på ens budskap. Sjungandes from the river to the sea, vilket återigen visar vänsterns fula tryne och gullande med terrorister. Men vänstern har en historia av att vara nyttiga idioter, se hur det gick i Iran 1979 till exempel.
Ska jag protestera mot den ökande islamiseringen i samhället genom att klä ut mig till profeten muhammed, som pedofil med han 9-åriga fru ätandes bacon? Risken är att man häller flygbränsle på debatten, vilket rör upp känslor. Och när människor är i känsloläge fungerar ej logiken och debatten uteblir till fördel för pajlastning med känsloargument. Vill man ha en saklig debatt ska man hålla det på en civilicerad nivå, vilket jag ej tycker att man gör i detta fallet.
Och ja, hade det varit tvärt om. Att israel gick in och mördade 1200 palistinska civila den 7:e oktober och startat krig så hade jag stöttat palestinierna. Rätt enkelt faktiskt, så israelvän? I det här fallet , ja. I övrigt inte så mycket mer än Norge-vän eller något annat land.
Nazityskland mördade inte bara judar, även zigenare mördades av etniska skäl. Människor mördades också pga att de var fysiskt eller psykiskt handikappade. Och givetvis mördades människor pga av politisk övertygelse. Men i Umeå valde man endast att visa upp dockor som föreställer hängda judar. Jo tack, vi vet redan att palestinarörelsen drivs av judehat. Den här gången blev det verkligen övertydligt. Nåja, det var tydligt även direkt efter pogromen 7 oktober, när muslimer firade på gator och torg, även här i Sverige. Vi vet precis vilka ni är, så bli inte förvånade den dag ni sätts på ett flygplan med enkel biljett ut ur riket. "Palestinier" har redan massdeporterats från Jordanien, Libanon, Libyen, Kuwait, etc. Samma sak kommer att ske från Europeiska länder. Inte välkommen någonstans? Det kanske har med det egna beteendet att göra. Eller hur skall man annars förklara varför "Palestinier" inte är välkomna hos sina arabiska broderfolk? En sak är säker: Israels grannländer kommer aldrig att tillåta att det skapas en "Palestinsk" stat.