Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Ingenting i ditt inlägg handlar om någonting som motiverar indragning av körkort. (Att det blir många inlägg beror på att du och fakbab postar en stor mängd inlägg som behöver bemötas eftersom de ger en felaktig eller missvisande bild av vad tråden handlar om.)
Det är för att du inte förstår syftet med domstolar och hur sverige fungerar.
Tycker jag har varit mycket uppriktig i hur jag gör, som med lumpen, sjuk, företagande lämna blodprover osv.
Det är för jag aktivt följer hur systemet ständigt anpassa sig efter utvecklingen, som kilmataktivister har rätt att stoppa trafiken, bokstavligen sätta sig på vägen, hindra uttryckningsfordon, inte lyssna på ordningsmakt, man går ifrån helt ostraffad.
Lagen o domstolar, systemet är alltså adaptivt beroende på tolkning som råder för händelsen.
Vi ser det lika tydligt med PEth, det var bara o införa, visst man kanske gick lite för långt men det utgör inte att någon kommer straffas, bara synd om dessa som blev fällda. Men TS har systemet på sin sida o kan fortsätta utveckla hur man ska göra framöver.
Det är just detta ni inte förstår, jag har plockat fram domar som dömts åt andra hållet trots transportstyrelsens PM och beslut, visat att det inte handlar om dessa saker till varför vissa förlorar o andra vinner.
Skulle det finnas en rak linje skulle vi inte heller haft denna variation, det är för systemet anpassar sig ut efter rådande situation.