Är nog lättare för polisen att hitta köp på distans än att hitta torskar som köper tjänster av prostituerade IRL...
Absolut, torskarna lämnar digitala spår efter sig som är svåra att sopa igen. Förhoppningsvis kommer den nya lagen att leda till en nedgång för sexhandeln på nätet, redan nu kan vi se positiva effekter.
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Sen det med belastningsregistret så räcker det med en trafikbot ifrån polisen sedan några år..
Men som du skriver, så med sexköp i belastningsregistret ser nog inte arbetsgivaren mellan fingrarna...
Nej de lär inte bli positivt överraskade om någon sökande har en prick i belastningsregistret för sexköp. Detta är en indikator på ett gränslöst beteende som kan påverka arbetet och företaget på ett negativt sätt. De som köper sex idag på distans bör alltså använda det stora huvudet istället för det lilla och genast sluta upp med sin "hobby" ☺️
Nu begår ju inte företag utanför landet något brott som de svenska myndigheterna kan göra något åt. Inte heller gör tjejerna det. Det är bara männen som köper som begår brott. Det finns ingen skyldighet för något företag att lämna information till svenska myndigheter för något som inte är ett brott i de länder där de har sin verksamhet så hur detta någonsin ska kunna leda till en fällande dom utom då man av annan anledning avlyssnar/beslagtar någons datorer och mobiler och kan se en beställning den vägen är för mig ett stort frågetecken.
Det är en lag som inte har någon betydelse alls för någon. Inget kommer att ändras och allting rullar på som vanligt. Så vad Sverige gör har faktiskt ingen betydelse alls och det borde du också förstå om du lyckats ta dig ut ur landet någon gång.
Flera nakenkreatörer i Sverige har hotat att flytta utomlands pga den nya lagen, det är ett bevis för att lagen redan nu haft effekt på sexhandeln.
Du har även kanske hört talas om Magnus, han ser den nya sexköpslagen som en chans att sluta. Det är säkert många andra köpare som kommer att lägga av med att sponsra sexhandeln på nätet. Det finns stora pengar att tjäna här för männen som tidigare köpt sex på digitala bordeller.
Sedan vet du överhuvudtaget inget om hur det funkar för camtjejer när du börjar blanda in Colombia och kopplare och hallickar.
Du är väldigt naiv och förstår inte hur det fungerar i fattiga länder som Colombia, de som driver Camstudios sysslar med sexuell exploatering av unga kvinnor som de vet inte kan få anställning någon annanstans. De unga kvinnorna får dessutom endast behålla en liten del av de pengar de drar in.
Du har kanske hört talas om främjande av prostitution och koppleri?
Hallicknätverk från Colombia skickar dessutom prostituerade till Sverige som hålls under hård kontroll.
Du verkar dessutom ha missat att den nya lagen som förbjuder sexköp på distans är förebyggande, just nu är det svårt att se vilka effekter den kommer att få på längre sikt.
Flera nakenkreatörer i Sverige har hotat att flytta utomlands pga den nya lagen, det är ett bevis för att lagen redan nu haft effekt på sexhandeln.
Du har även kanske hört talas om Magnus, han ser den nya sexköpslagen som en chans att sluta. Det är säkert många andra köpare som kommer att lägga av med att sponsra sexhandeln på nätet. Det finns stora pengar att tjäna här för männen som tidigare köpt sex på digitala bordeller.
Du är väldigt naiv och förstår inte hur det fungerar i fattiga länder som Colombia, de som driver Camstudios sysslar med sexuell exploatering av unga kvinnor som de vet inte kan få anställning någon annanstans. De unga kvinnorna får dessutom endast behålla en liten del av de pengar de drar in.
Hallicknätverk från Colombia skickar dessutom prostituerade till Sverige som hålls under hård kontroll.
Du verkar dessutom ha missat att den nya lagen som förbjuder sexköp på distans är förebyggande, just nu är det svårt att se vilka effekter den kommer att få på längre sikt.
Flyttar dom utomlands så funkar ju inte lagen i den bemärkelsen att få folk att sluta. Så det blir ju precis som jag skrev förut att det kommer att rulla på som vanligt oavsett vad Sverige hittar på med.
Nu begår ju inte företag utanför landet något brott som de svenska myndigheterna kan göra något åt. Inte heller gör tjejerna det. Det är bara männen som köper som begår brott. Det finns ingen skyldighet för något företag att lämna information till svenska myndigheter för något som inte är ett brott i de länder där de har sin verksamhet så hur detta någonsin ska kunna leda till en fällande dom utom då man av annan anledning avlyssnar/beslagtar någons datorer och mobiler och kan se en beställning den vägen är för mig ett stort frågetecken.
En meningslös och tandlös lag helt enkelt.
Ungefär så tycker jag också att det borde vara... så varför blockar flera av sajterna Svenska cammare, och varför går de in och inaktiverar tip-funktionen för svenska användarkonton? Hängslen och livrem kanske, Sverige är så litet att deras intäktsbortfall är ett billigt pris för att slippa Häggströms tjat.
Du lägger ord i munnen på folk, men jag kan ha överseende med det eftersom du har svårt att få stånd.
Stackars dig som har såna enorma problem med den nya sexköpslagen, ni slapptaskar och nakenkreatörer som lever era liv online får helt enkelt anpassa er till verkligheten.
Ursäkta också att det tog tid att svara på ditt inlägg, vi har firat den nya sexköpslagen med skumpa etc och det vart kanske lite väl mycket av det goda 😁
Citat:
Ursprungligen postat av Svet-Landa
Sedan menar jag verkligen det jag skrev. Nya förbud och poliser som själva kan ta beslut om bestraffning gör att jurister behövs i liten skala, då slipper vi betala så mycket till dessa
Se det hela ur positiv synvinkel, slapptaskarna som har sponsrat de prostituerade på nätet genom årens lopp kommer nu att spara stora pengar tack vare den nya sexköpslagen.
De som har sålt sexuella tjänster på distans får nu också motivation att utbilda sig och lämna prostitutionen..
Alla inblandade tjänar alltså på den nya sexköpslagen.
En meningslös och tandlös lag helt enkelt.
Som har försökt göra en kopplerilag, men denna lag kan inte fälla på sidor utomlands om det inte är olagligt i det landet. Så tror faktiskt dom kommer öppna upp igen, dom som stängt ner svenskar.
Vi pratar om svenska tjejer inte colombianska. Vi har inte den typen av problem. Nät tjejer behöver inte skickas till Sverige för att köra only fans. Haha
Flyttar dom utomlands så funkar ju inte lagen i den bemärkelsen att få folk att sluta. Så det blir ju precis som jag skrev förut att det kommer att rulla på som vanligt oavsett vad Sverige hittar på med.
Nu diskuterar vi om den nya sexköpslagen kommer att få någon effekt på sexhandeln online och helt uppenbart har den redan fått det eftersom flera nakenkreatörer kommer att flytta utomlands. Hoppas bara att de stannar kvar där och inte återvänder till dumma Sverige som har såna otäcka sexköpslagar ☺️
Antalet svenska köpare av sexuella tjänster på distans kommer också att minska eftersom det är andra tider nu och få män vill ha en prick i belastningsregistret för sexköp eftersom detta kan påverka framtida anställningar inom arbetslivet. Titta bara på fallet med en känd svensk programledare i TV som saboterat för sig själv med sina sexköp, han är rökt för all framtid inom TV.
Skillnaden är kanske att en camsida som MFC är en global miljardindustri, som sitter på en tekniskt rejält avancerad internetsajt. Kanske har de ett stort intresse att hålla sig från alla former av konflikter och legala tvister där exv. Sveriges polis hör av sig till kollegorna i exv USA och påpekar att MFC ägnar sig åt organiserat virtuellt koppleri enligt Svea rikes lag, och kan ni please se till så att de slutar med det? Jag bara spekulerar nu, men jag är nyfiken på vad detta landar i eftersom det kan ge olika typer av efterdyningar i form av exv. ökad repression och övervakning.
Jag gisar att sidona som innehåller typ 50-100 Svenska eskortannonser är mycket mindre verksamheter och därmed mer svårfångade för Makten; de kan lätt stänga ner och öppna igen via en ny server så det verkar som om Makten låter dem hållas.
Skillnaden är kanske att en camsida som MFC är en global miljardindustri, som sitter på en tekniskt rejält avancerad internetsajt. Kanske har de ett stort intresse att hålla sig från alla former av konflikter och legala tvister där exv. Sveriges polis hör av sig till kollegorna i exv USA och påpekar att MFC ägnar sig åt organiserat virtuellt koppleri enligt Svea rikes lag, och kan ni please se till så att de slutar med det? Jag bara spekulerar nu, men jag är nyfiken på vad detta landar i eftersom det kan ge olika typer av efterdyningar i form av exv. ökad repression och övervakning.
Jag gisar att sidona som innehåller typ 50-100 Svenska eskortannonser är mycket mindre verksamheter och därmed mer svårfångade för Makten; de kan lätt stänga ner och öppna igen via en ny server så det verkar som om Makten låter dem hållas.
Samtidigt är en hel del sidor igång vissa helt utan, vissa med minskade funktioner. Och om inget händer tex, varför skulle då dom stora sidorna hålla igång. Dom behöver inte följa Sveriges lag enligt den internationella lagen