2025-07-18, 20:33
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Staten lägger sig inte i vuxnas privata sexliv, köp av sexuell tjänst klassas däremot som sexualbrott och det är något helt annat.

Du borde läsa på lite innan du postar nästa inlägg.
Jo eftersom det är oftast två vuxna människor som gör en överenskommelse och det förbjuder staten. människohandel ska vara olagligt håller jag med om och stödjer men det fanns redan lagar mot detta Iinann. Om två vuxna kommer överens om något ska det inte vara olagligt. och KOM inte dragandes med ditt gamla skitsnack om att all prostitution och eskorter är människohandel. sen har ju tjejer vittnat om att dom gör det frivilligt på onlyfans också men det vill ju inte du förstå. Så jag bara undrar vad har du för personliga skäl till ditt hat mot sexköp och camsajter och onlyfans? vad har hänt som gjort dej så bitter och arg.
Citera
2025-07-18, 20:35
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Du tillbringar många timmar på nätet varje dag men kan inte ens hitta en undersökning, du får söka bättre och bli duktigare helt enkelt.

Nu fokuserar vi på de som bryter mot den nya sexköpslagen.

Presentera bevis och fakta som pekar på att många prostituerade säljer sig frivilligt.

Hittills har du inte kunnat göra detta.
På 2000 talet var det en prostituerad som till och med stämde staten för hon ville betala skatt för det. Hon ville att det skulle vara lagligt Hennes namn var rosinha sambo. Finns även prostituerade som sagt i tidningar för längesedan dom inte vill ha lagen för det gör det farligare för dom när dom måste gå under jorden med kunderna.
Citera
2025-07-18, 23:47
Medlem
NightWalker1s avatar
vafan det blir nog så att man skaffar vpn och konto i utländsk bank så man kan komma in på streamate igen.
nån som har testat om det går?
Citera
2025-07-18, 23:56
Medlem
Köp av sexuell tjänst är ett brott mot staten, ett brott mot ordningslagen. Inte ett sexualbrott enligt Internet. Köp av sexuell tjänst är alltså inget sexualbrott
Citera
2025-07-19, 01:46
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Jo eftersom det är oftast två vuxna människor som gör en överenskommelse och det förbjuder staten.

Nu försöker du förvilla. Ingen stat förbjuder en överenskommelse mellan två vuxna människor.

Citat:
människohandel ska vara olagligt håller jag med om och stödjer men det fanns redan lagar mot detta Iinann.

Men varför är det så viktigt för dig att det inte finns några sexköpslagar? Förlorar du någonting på att vi har dessa lagar?

Citat:
Om två vuxna kommer överens om något ska det inte vara olagligt.

Håller med helt och hållet, om två vuxna kommer överens om en frivillig sexuell relation utan ekonomisk ersättning så är det bara jättebra. Det är så det ska vara. Ingen ska utnyttja någon annan.

Citat:
och KOM inte dragandes med ditt gamla skitsnack om att all prostitution och eskorter är människohandel. sen har ju tjejer vittnat om att dom gör det frivilligt på onlyfans också

Ingen har påstått att all prostitution är fråga om människohandel, problemet är att det kan vara svårt att upptäcka alla de fall där människohandel faktiskt förekommer.

Vi ska inte heller lita på vad vissa OF tjejer säger, de står kanske i beroendeställning till personer bakom de som drar ekonomisk vinning av sexhandeln. Sluta var så naiv.

Man kan dessutom fråga sig vad du har för personliga skäl till ditt hat mot den nya sexköpslagen? Vad har hänt som har gjort dig så bitter och arg mot de sexköpslagar som finns?

Du verkar lägga ner väldigt mycket tid på att försöka övertyga andra om att sexköp och prostitution är någonting väldigt bra, man undrar varför? 🤔
Citera
2025-07-19, 01:46
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
vafan det blir nog så att man skaffar vpn och konto i utländsk bank så man kan komma in på streamate igen.
nån som har testat om det går?
Men då måste man ha bostad i det landet också. Kortet måste vara knutet till bostaden i det landet läste jag. Trist detta jag älskade vara på Livejasmine leka. Enda sättet är att flytt utomlands om ett par år. Komma bort från det här sjuka landet.
Citera
2025-07-19, 02:00
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
På 2000 talet var det en prostituerad som till och med stämde staten för hon ville betala skatt för det. Hon ville att det skulle vara lagligt Hennes namn var ros*nha s*mbo. Finns även prostituerade som sagt i tidningar för längesedan dom inte vill ha lagen för det gör det farligare för dom när dom måste gå under jorden med kunderna.

Men om någon upplever att deras profession är förknippad med vissa riskfaktorer så då byter man väl inkomstkälla?
Ingen människas livsöde är hugget i sten. Det du vill är däremot att de som är prostituerade ska jobba med sexförsäljning tills de trillar av pinn bara för att du anser att det är deras livsuppgift. Du har en väldigt märklig kvinnosyn måste man säga.

Man undrar dessutom varför det är så oerhört viktigt för dig att försvara förekomsten av prostitution, finns det inte några viktigare saker du kan ägna din tid åt?

Som läget är nu så ser lagstiftningen ut som den gör och ditt och vissa andras gnäll över den nya sexköpslagen kommer knappast att ändra på ett skit.
Citera
2025-07-19, 02:01
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Men då måste man ha bostad i det landet också. Kortet måste vara knutet till bostaden i det landet läste jag. Trist detta jag älskade vara på Livejasmine leka. Enda sättet är att flytt utomlands om ett par år. Komma bort från det här sjuka landet.
ahaa ja just ja..en adress och postkod, tänkte inte på det. jävla skit!!!
fan det här är så jävla dumt så det finns inte. hur kom egentligen den här lagen till nu helt plötsligt?
vi har ju inte ens vänster-regering i sverige.
men ja det här landet börjar bli sämre och sämre så utesluter inte en flytt i framtiden
Senast redigerad av NightWalker1 2025-07-19 kl. 02:03.
Citera
2025-07-19, 02:07
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Men då måste man ha bostad i det landet också. Kortet måste vara knutet till bostaden i det landet läste jag.

Det där låter jättebra, det ska inte vara lätt att försöka kringgå den nya sexköpslagen.

Citat:
Trist detta jag älskade vara på Livejasmine leka. Enda sättet är att flytt utomlands om ett par år. Komma bort från det här sjuka landet.

Det finns ett alternativ till, sexköparna visar respekt för den nya lagen och sen är alla problem ur världen.

Dessutom så spar torskarna pengar och nakenkreatörerna på OF får motivation att lämna prostitutionen och skaffa sig en utbildning.
Citera
2025-07-19, 02:13
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Det där låter jättebra, det ska inte vara lätt att försöka kringgå den nya sexköpslagen.

Det finns ett alternativ till, sexköparna visar respekt för den nya lagen och sen är alla problem ur världen.

Dessutom så spar torskarna pengar och nakenkreatörerna på OF får motivation att lämna prostitutionen och skaffa sig en utbildning.
Jag köper inte sex irl. Men är lätt göra det minimal chans åka dit om man är smart.
Citera
2025-07-19, 02:15
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
ahaa ja just ja..en adress och postkod, tänkte inte på det. jävla skit!!!
fan det här är så jävla dumt så det finns inte. hur kom egentligen den här lagen till nu helt plötsligt?
vi har ju inte ens vänster-regering i sverige.
men ja det här landet börjar bli sämre och sämre så utesluter inte en flytt i framtiden
Var toffeln strömmer som gick med på motionen från från 4 st mentalsjuka sosse feminister. Men är camsajterna som blockerat själva av rädsla förmodar jag.
Citera
2025-07-19, 02:25
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Var toffeln strömmer som gick med på motionen från från 4 st mentalsjuka sosse feminister. Men är camsajterna som blockerat själva av rädsla förmodar jag.
mhm..hoppas på en ändring i lagen snart eller i alla fall efter valet nästa år.
ja många siter har blockat oss men några finns kvar än så länge. har inte hört om något fall i sverige där någon åkt fast för sexköp online efter nya lagen.
det är väl bara användaren som åker dit i så fall? siterna kan väl inte stå som ansvariga tycker man.
men dom tar väl det säkra före det osäkra och vill väl inte nämnas i samband med brott och skada sitt rykte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in