2025-07-15, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Någon mer än jag som har letat efter det inlägget? Jag tror jag kollade hela 10 "dagar" bakåt i tråden, men icke sa Nicke.

Det vore ju förstås inte första gången som signaturen blir tagen på bar gärning med sitt helt ogenerade ljugande.

Och inte lär det blir den sista heller....

Då har du missat (FB) Transan Brigitte Macron född Jean-Michel Trogneux

Citat:
Ursprungligen postat av Sveaswe
https://www.dailymail.co.uk/news/article-14894021/Women-claimed-Brigitte-Macron-born-man-CLEARED-appealing-defamation-ruling.html

Denna dom är intressant, två kvinnor friade från förtal om transans kön
Citera
2025-07-15, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Jepp stämningarna handlade aldrig om påståendena att Brigitte är född man (hade dom gjort det så hade Xavier Poussard och Candace Owens varit stämda skiten ur nu), stämningarna handlade om nåt gammalt foto på Brigitte som (felaktigt) påstods ej vara Brigitte.

Ok, "fotot" igen....

Gick vi inte igenom en del här redan?
(FB) Transan Brigitte Macron född Jean-Michel Trogneux

Citat:
Today’s court ruling states that the 18 passages of the video under consideration ‘do not constitute defamation’, and instead represent ‘good faith’ free speech.
För att underlätta, så har jag översatt via google translate:
Citat:
Dagens domstolsbeslut slår fast att de 18 avsnitten i videon som behandlas ”inte utgör förtal” utan istället representerar yttrandefrihet i ”god tro”.

Skulle du kunna vara så vänlig och citera var i https://www.dailymail.co.uk/news/article-14894021/Women-claimed-Brigitte-Macron-born-man-CLEARED-appealing-defamation-ruling.html som de pratar om gamla foton?
Jag hittar inte det. Men, kanske jag inte kan engelska lika bra som du?
Eller?!
Är det tvärtom?
Citera
2025-07-15, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Jepp

Här förklarar hon lite om hur Israel ligger i framkant när det handlar om att styra narrativet, och den nya serien om Brigitte ska ta upp kopplingar mellan t ex Macron, Israel och Epstein som ska vara ganska sensationella:
https://m.youtube.com/shorts/IwCKOOQ0uLc
Handlar Candace Owens kanske i "God tro" också?
Dvs, hon är också lättlurad?
Citera
2025-07-15, 19:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Hon fickt tre barn med sin tidigare make.
Du menar att 'hon' var gravid med- och födde dessa barn?

Hur vet du det?
Citera
2025-07-15, 20:14
Avstängd
Citat:
Se där, bevisen duger inte.
Någon som påstås ha sagt något till någon som därpå säger det till andra är inte under någon som helst känd definition = bevis, nej.

Har du inget annat?

Citat:
Men att bli duperad av Candace Owens, det duger.
VEM har blivit duperad av CO och HUR?

Citat:
Åk själv till Frankrike, ta reda på var Jean-Michel Trogneux bor, ring på dörrklockan.
Och om jag nu till äventyrs skulle göra det och en gubbe öppnar som säger att ja, han heter Jean-Michel Trogneux och ja, han är Brigitte Macrons biologiska bror, vad skulle det bevisa, menar du?

Citat:
Men nej, detta skulle inte duga för er, ni skulle nog bara säga att personen som öppnar, bara är en skådis, eller nån annan undanflykt.
Ja, hör och häpna, det finns människor som av olika skäl utger sig för att vara någon annan än den de faktiskt är??

Kan det verkligen stämma? Att det finns sådana människor?

Citat:
Jag har tyvärr mött personer i verkligheten, som nekar till bevis, fast de skulle hålla bevisen i handen.
Hur roligt tror du att det är?
Nej, det är aldrig särskilt upplyftande....om det inte har direkt komiska komponenter.

Som sagt, ditt "bevis" är allt annat än ett faktiskt bevis.

Det fattar till och med ett normalbegåvat barn.

Bättre kan du.

Och jag frågar dig igen. Varför finns det inga kända fotografier av 'Brigitte' från tidig barndom, uppväxt, skolgång, giftemål, tillsammans med sina barn från födsel och fram till att hon var ca 30 år gammal?

Varför är det helt blankt från 0 till 30 års ålder?

Förslag?
Senast redigerad av onopono 2025-07-15 kl. 20:19.
Citera
2025-07-15, 20:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du menar att 'hon' var gravid med- och födde dessa barn?

Hur vet du det?

Hur tänker du om faktumet att Brigitte och hennes broder inte bara stämt, utan även vunnit - sedan i ytterligare rättegång förlorat och nu även överklagat förtalsdomen om brodern inte längre finns? Hur resonerar du kring att en - enligt dig - ickeexisterande person kan åtala någon och tilldömas skadestånd?

Sen får du gärna svara på hur du tänkte igår när du skrev att du inte hittade ett inlägg som du påstod att jag skulle ha refererat till (eller vad du nu menade) och dessutom kallade mig lögnare för detta trots att jag inte hade ett jota med det att göra och du uppenbarligen fullständigt måste ha rört till det ännu mer än vanligt: (FB) Transan Brigitte Macron född Jean-Michel Trogneux

Kanske läge att be om ursäkt - eller i alla fall svara på frågor du fått om detta???
Citera
2025-07-15, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ok, "fotot" igen....

Gick vi inte igenom en del här redan?
(FB) Transan Brigitte Macron född Jean-Michel Trogneux

För att underlätta, så har jag översatt via google translate:

Skulle du kunna vara så vänlig och citera var i https://www.dailymail.co.uk/news/article-14894021/Women-claimed-Brigitte-Macron-born-man-CLEARED-appealing-defamation-ruling.html som de pratar om gamla foton?
Jag hittar inte det. Men, kanske jag inte kan engelska lika bra som du?
Eller?!
Är det tvärtom?
Länka dom 18 punkterna så kan vi gå igenom dom en efter en.
Citera
2025-07-15, 22:29
Avstängd
BREAKING NEWS! Brigitte Macron Sends Italian Police To Xavier Poussard! | Candace Ep 216

Drar igång om exakt...58 sekunder.

https://www.youtube.com/watch?v=gZUc-8cg3fc
Citera
2025-07-15, 22:43
Medlem
Citat:
BREAKING NEWS! Brigitte Macron Sends Italian Police To Xavier Poussard! | Candace Ep 216

Höjden av meningslöst liv måste ändå vara att sitta på youtube och pladdra om att en fru till en president, egentligen är en man.

Candace Owens är tydligen både fru och förälder, och vad gör hon med sin tid? Fantiserar ihop att kvinnor har penisar.

Även den mest tragiska mannen här på flashback, försupen och otvättad, lever ett mer rättskaffens och bra liv än denna kvinna.
Citera
2025-07-15, 22:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Höjden av meningslöst liv måste ändå vara att sitta på youtube och pladdra om att en fru till en president, egentligen är en man.
Som sagt, personligen har jag inget emot transsexuella. Tvärtom så har de mina fulla sympatier och beundran av det mod som krävs för att leva med ett sådant stigma.

Det jag däremot vänder mig starkt emot är hemlighållandet för alla de miljontals franska väljare som har rätt att veta om det innan de beslutar sig för om paret ska representera dem och deras land.

Och vad som krävs för att ett sådant hemlighållande ska kunna iscensättas och fortgå under så lång tid på så hög nivå.

Anti-demokratiskt och korrupt.

Citat:
Candace Owens är tydligen både fru och förälder, och vad gör hon med sin tid? Fantiserar ihop att kvinnor har penisar.
Se ovan.

(Med reservation för hennes moralistiska religösa tendenser...)

Citat:
Även den mest tragiska mannen här på flashback, försupen och otvättad, lever ett mer rättskaffens och bra liv än denna kvinna.
Brukar du ofta tala om dig själv i tredje person?
Citera
2025-07-15, 23:04
Avstängd
Citat:

Helt kort så här långt.

Det verkar som att paret Macron nu har bytt strategi från att stämma sanningssägare för förtal (alldeles för riskabelt) till att istället använda sig av det juridiska begreppet "cyber bullying", och som nu Xavier Poussard ska höras av italiensk polis om.

Problemet är bara att 'Brigitte' så här långt har vägrat att underkasta sig den psykiatriska utredning som är ett absolut måste om utredningen i så fall ska gå vidare.

Igen, skälet till att paret Macron inte istället stämmer Poussard för förtal är att de då måste bevisa att Poussard har fel, att 'Brigitte' verkligen är en biologisk kvinna.

Glasklart.
Citera
2025-07-15, 23:30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Igen, skälet till att paret Macron inte istället stämmer Poussard för förtal är att de då måste bevisa att Poussard har fel, att 'Brigitte' verkligen är en biologisk kvinna.

Glasklart.

Nej inte det minsta glasklart - faktum är att det är helt fel. Det är irrelevant huruvida Poussard har fel eller rätt, det är enbart en fråga om uppsåt vilket den friande domen förra veckan bevisade.

Man behöver alltså INTE ha fel för att fällas för förtal. Detta gäller både i Frankrike och här i Sverige (förvisso med vissa skillnader).
Och följaktligen kommer ingen heller be Brigitte bevisa att hon är en kvinna även om hon och hennes bror som du väl inte tror existerar stämmer även Poussard och förhoppningsvis Candace framöver.

Några saker till: Hur tänker du om faktumet att Brigitte och hennes broder inte bara stämt, utan även vunnit - sedan i ytterligare rättegång förlorat och nu även överklagat förtalsdomen om brodern inte längre finns? Hur resonerar du kring att en - enligt dig - ickeexisterande person kan åtala någon och tilldömas skadestånd?

Sen får du gärna svara på hur du tänkte igår när du skrev att du inte hittade ett inlägg som du påstod att jag skulle ha refererat till (eller vad du nu menade) och dessutom kallade mig lögnare för detta trots att jag inte hade ett jota med det att göra och du uppenbarligen fullständigt måste ha rört till det ännu mer än vanligt: (FB) Transan Brigitte Macron född Jean-Michel Trogneux

Kanske läge att be om ursäkt - eller i alla fall svara på frågor du fått om detta???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in