2025-07-15, 14:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej såklart inte - särskilt inte nu när fransk domstol till och med fastslagit att det inte är ett brott att säga det. Vi får se om det ändras i högsta domstolen - då kan nog Candace stå näst på tur.

Ja du fick dem här ovan - och om sammanställningen inte duger så fick du instruktioner för hur du kan begära ut handlingarna från domstolen.
Lycka till - det är tydligen inte alltid de delar ut sånt dock, så har du otur får du åka dit och läsa på plats istället.
Candace team verkar ha fått ut dom.

En sammanställning av den typ du skrev är ju bara trams.

Och hoten om stämning mot Candace kom långt innan domstolsbeslutet som diskuteras...
Senast redigerad av adaptern 2025-07-15 kl. 14:59.
Citera
2025-07-15, 15:35
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern

Och hoten om stämning mot Candace kom långt innan domstolsbeslutet som diskuteras...
Hovrättens domstolsbeslut fattades för 5 dagar sedan - är det handlingar därifrån hon läst?

Har Candace lagt upp handlingarna så kan du ju läsa dem där - eller är det bara de som inte tror på henne som ska lägga upp originalhandlingar på franska?

För övrigt förstår jag inte varför du litar mer på Candace än advokaternas och den samlade pressens uttalanden - det verkar inte ens som om Candace talar franska (i hennes intervjuer med Poussard talar hon t.ex engelska medan Poussard dubbas).
Senast redigerad av SnakePlisssken 2025-07-15 kl. 15:41.
Citera
2025-07-15, 15:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Om påståendena om de 18 punkterna i förtalsmålet inte stämde - varför gör inte försvarsadvokaterna ett uttalande om detta ? Det måste ju vara av högsta vikt för deras klienters trovärdighet om alla runtomkring dem ljuger, som i stort sett all press och uttalanden från Macrons advokater.. de kan ju ha ett helt eget förtalsmål här - bara att stämma såväl journalister som advokater som påstår att de stått åtalade för att sprida påståendet att Brigitte föddes som man när allt de (enligt dig) åtalats för är petitesser som att färglägga fotografier..

Och domstolen borde de förstås också kunna stämma brallan av - om Brigitte’s bror inte längre finns så är det ju fruktansvärt om han tillåtits stämma dem!!
Citera
2025-07-15, 16:10
Bannlyst
Citat:
Hovrättens domstolsbeslut fattades för 5 dagar sedan - är det handlingar därifrån hon läst?

Har Candace lagt upp handlingarna så kan du ju läsa dem där - eller är det bara de som inte tror på henne som ska lägga upp originalhandlingar på franska?

För övrigt förstår jag inte varför du litar mer på Candace än advokaternas och den samlade pressens uttalanden - det verkar inte ens som om Candace talar franska (i hennes intervjuer med Poussard talar hon t.ex engelska medan Poussard dubbas).
Jag tror inte Candace team har lagt ut alla punkterna, jag hörde bara henne prata om några av dom och hur löjliga petitesser det var.

Så om du har punkterna (inte några löjliga "sammanfattningar" från MSM) så kan vi gå igenom dom en efter en.
Citera
2025-07-15, 16:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag tror inte Candace team har lagt ut alla punkterna, jag hörde bara henne prata om några av dom och hur löjliga petitesser det var.

Så om du har punkterna (inte några löjliga "sammanfattningar" från MSM) så kan vi gå igenom dom en efter en.

Varför tror du hon ens läst åtalet eller domslutet - hon verkar inte ens tala franska så i bästa fall är det du lyssnat på hennes tolkning av vad någon annan påstår att det stod.

Mitt intresse av att gå igenom punkterna (vilka du redan fått) med dig är noll - det är bara att läsa i pressen eller lyssna på Macrons advokat så framgår det tydligt att åtalet gällde förtal där en av punkterna var påståendet att Brigitte är transa - född som man.
Citera
2025-07-15, 16:45
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Som sagt, jag har inte läst punkterna men Candace team har det.
Jag tror på Candace team i denna fråga.

Däremot har jag läst vad dom hotade att stämma Candace för och det var INTE för att Candace säger att Brigitte är född som man!!

Men jag har som sagt inte läst punkterna som vi diskuterar nu så jag hoppades på att du verkligen hade dom...

Hur förklarar Candace att Brigitte’s bror - som hon väl tror ÄR Brigitte - också är målsägande?
Hur kan en person som inte finns - inte bara åtala någon, utan även tilldömas skadestånd och till och med överklaga den nu friande domen?
Citera
2025-07-15, 16:56
Bannlyst
Citat:
Hur förklarar Candace att Brigitte’s bror - som hon väl tror ÄR Brigitte - också är målsägande?
Hur kan en person som inte finns - inte bara åtala någon, utan även tilldömas skadestånd och till och med överklaga den nu friande domen?
Vet ej, hon kanske tar upp det ikväll?
Citera
2025-07-15, 17:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vet ej, hon kanske tar upp det ikväll?

Man kan ju hoppas, men det är över 3 år sedan syskonen gjorde den första polisanmälan så det verkar ju osannolikt att Candace helt plötsligt skulle komma till insikt nu…
Citera
2025-07-15, 18:02
Bannlyst
Citat:
Man kan ju hoppas, men det är över 3 år sedan syskonen gjorde den första polisanmälan så det verkar ju osannolikt att Candace helt plötsligt skulle komma till insikt nu…
Candace team har nog full koll, dom håller på med en ny serie om Brigitte nu.
Den kommer nog typ till hösten.
Citera
2025-07-15, 18:10
Medlem
Citat:
Som sagt, jag har inte läst punkterna men Candace team har det.
Jag tror på Candace team i denna fråga.

Däremot har jag läst vad dom hotade att stämma Candace för och det var INTE för att Candace säger att Brigitte är född som man!!

Men jag har som sagt inte läst punkterna som vi diskuterar nu så jag hoppades på att du verkligen hade dom...
Så du tror på Candace's trams....
Citera
2025-07-15, 18:17
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Candace team har nog full koll, dom håller på med en ny serie om Brigitte nu.
Den kommer nog typ till hösten.

Candace team?
Enligt de uppgifter jag kan hitta om Candace Owens LLC har hon 2 anställda - George Owens (lär väl vara hennes man eller kanske bror?) och en marknadsansvarig kvinna vid namn Whitney Binks.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2025-07-15 kl. 18:20.
Citera
2025-07-15, 18:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Så du tror på Candace's trams....
Jepp

Här förklarar hon lite om hur Israel ligger i framkant när det handlar om att styra narrativet, och den nya serien om Brigitte ska ta upp kopplingar mellan t ex Macron, Israel och Epstein som ska vara ganska sensationella:
https://m.youtube.com/shorts/IwCKOOQ0uLc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in