- "Att SE hade ett vapen i handen vill jag påstå med tanke på vad som hände eftersom han var mördaren"Man kan från dessa påståenden välja ut de man tycker är relevanta och man trivs bäst med och därefter själv bygga ett mordpussel där SE är mördaren. Pusselbitarna är färdigfilade och passar lätt ihop för att mordpusslet inte ska kännas för svårt att lägga, vill jag påstå.
- "Att SE hade ett motiv vill jag påstå med tanke på vad som hände eftersom han var mördaren och moderat."
- "Att SE inte pratade med väktarna när mordet skedde, trots att väktarna uppgav det, vill jag påstå eftersom SE var mördaren.
- "Att SE var på mordplatsen trots att inget vittne pekade ut honom som mördaren vill jag påstå eftersom han var mördaren."
- "Att ingen förutom JA kunde peka ut SE på mordplatsen efter mordet vill jag påstå eftersom SE var mördaren."
- "Att SE vände sig om i gränden vill jag påstå eftersom mördaren vände sig om i gränden och SE var mördaren."
- "Att SE hade hala skor på sig vill jag påstå eftersom han var mördaren."
- "Att SE speglade mördaren genom att gå på trottoaren efter mordet vill jag påstå eftersom SE var mördaren."
- "Att SE ljög om paraplyloggor, tandläkarborrar och luftballonger vill jag påstå eftersom han var mördaren, och den som ljuger är, som alla redan vet, alltid mördaren."
- "Att YN såg en springande man med en liten väska på DBG vill jag påstå eftersom SE var mördaren."
- "Att mördaren SE såg LJ längs den gula linjen vill jag påstå eftersom LJ stod mitt på den gula linjen och att den sammanfaller med mördaren SEs flyktväg."
- Att SE var mördaren medför, vill jag påstå, att 'två-olika-personer-teorin' inte är tillämplig i detta fall eftersom SE hade ett mörkt plagg på sig och är mördaren."
- "Att SE var på Åland efter mordet eller inte spelar ingen roll, vill jag påstå, eftersom han var mördaren i alla fall."
Under färden till föräldrarnas hotell erinrar sig Eriksson att det på Kammakargatan strax före korsningen med Västmannagatan stod en mörk ganska stor bil, Mercedes eventuellt Volvo eller liknande, parkerad mitt i vägen, varför Eriksson fick svänga upp på trottoaren för att komma förbi.Mycket som flygledaren uppger går att "väva ihop" med den osannolika mördaren GM-SE om man utgår ifrån att denne är mördaren!
Du låter ju som mig nu fast kring Åsell istf. SE.
Du låter ju som mig nu fast kring Åsell istf. SE. Du måste vara medlem för att kunna kommentera