2025-07-12, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
MGK är ju också misstänkt för mord på ”sannolika skäl” (var det korrekt?) precis som MGM så hon verkar ju ha varit direkt delaktig i mordet tillsammans med honom antar jag. Annars skulle hon väl vara häktad för medhjälp eller skyddande av brottsling eller hur?

Rubriceringen för misstanke mord kan mycket väl ändras.
Det ska förhoppningsvis utredningen klarlägga fram till när åtalet kommer.

Men skyddande av brottsling har ju en mycket lägre påföljd än mord. Då skulle hon isf kunna släppas fri omgående, då det kan ge så lite som 6 månader. Då finns inte skäl för häktning någon längre tid.

När åtal väcks kan det säkert finnas tre rubriker, ex mord, medhjälp, vållande.
Citera
2025-07-12, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst
Ja, du har rätt, något måste ha hänt. Man kommer genast att jämföra det med mordet på Mikael i Karlskrona, men jag hoppas att det här paret inte besitter samma totala känslokyla och förmåga att cyniskt planera mordet på en nära släkting av ekonomiska skäl. Karlskronamordet, där adoptivsonen och hans transsexuella flickvän Rut/Leo dödade och styckade den snälle fadern som hade lånat dem sin lägenhet, gjorde ett enormt intryck på mig, och jag vägrar att tro att vi redan ser en upprepning.

Det är just det att det påminner om karlskronamordet men finns lite skillnader här? Att det unga paret som precis hade gift sig inte levde ihop, inte än? Vad kan de ha planerat? Måste de gifta sig för att kunna mörda BO om allt gick ut på att mörda BO menar jag?
Jag får det inte att gå ihop alls och det spricker i mitt sätt att tänka redan där?
MGK bodde inte i Sverige och de träffades i periodvis, men hur hade de råd? Tex efter vigseln verkar de båda åkt till Indien? Ok de kanske slapp hotellkostnader, men leva är ju inte gratis?
Vem betalade för deras utgifter? Gjorde dom det själva? Men allt resande…när hann de arbeta?
Så länge man inte har svar på detta kör det ihop sig rejält? Det är väl just främst denna biten som får en att tänka på mordet på Mikael i Karlskrona? Man tar för givet att BO betalar allt för sin son?
Kanske betalade hon lite? Han var ju delaktig i något av hennes bolag? Fick han lön utan att arbeta? Eller hade han en sjukersätttning av något slag? Förtidspension? Han verkar udda, eljest? Vad är det vi inte förstår?

Jag tycker också att MGK verkar vara udda också? Fast hon är framåt, raka motsatsen till MGM? Arbetar hon? Har hon inkomst? Hur kan man vara borta från sitt arbete så mycket om man har ett arbete? Eller har hon rika föräldrar som betalar henne allt? Är Porschen hennes? Har hon fått den i present och från vem eller betalat den helt själv?

Alla dessa frågor? De är så unga och verkar åka runt helt bekymmersfritt i världen när de vill och känner för det, och vi undrar alla hur det är möjligt?

Och så händer något som slår sönder deras liv, planerna sprack och ett mord på det, varför? Vad hände?

Allt är spekulationer och ingen sanning!
Citera
2025-07-12, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Rubriceringen för misstanke mord kan mycket väl ändras.
Det ska förhoppningsvis utredningen klarlägga fram till när åtalet kommer.

Men skyddande av brottsling har ju en mycket lägre påföljd än mord. Då skulle hon isf kunna släppas fri omgående, då det kan ge så lite som 6 månader. Då finns inte skäl för häktning någon längre tid.

När åtal väcks kan det säkert finnas tre rubriker, ex mord, medhjälp, vållande.

Ja just precis så, hade det varit medhjälp hade det väl inte blivit omhäktning för MGK? Då hade hon släppts? Två mördare i samförstånd är häktade för mord på den högre misstankegraden?
Citera
2025-07-12, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Min första tanke som slog mig när jag läste det du spekulerat här..är att om BO man är så mycket mer förmögen än BO, och det då troligtvis är just BO make som köpt bostadsrätten i Danderyd 2021, så bör väl BO make särskilt velat trygga sin egen dotters framtid med en bostadsrätt men hon vid tillfället 2021 när bostadsrätten köptes inte var vuxen än, så fick kanske BO son disponera den tills systern behövde den?

2021 var MGM 25 år och det är ju möjligt att han varit dömd för något tidigare som inte syns på lexbase längre (en uppgift i tråden som vi inte vet är sann eller ej). Om den uppgiften är korrekt att han haft en dom på sig kan han haft svårt att hitta jobb? Därför kan det varit en bra lösning just då men kanske var det med facit i hand ingen bra lösning om MGM fortfarande inte har något arbete och den låga hyran och hjälpen från BO och hennes make inte fått honom att kämpa utan snarare luta sig tillbaka och bara chilla utan att ta ansvar? Men De löste således kanske problemet kortsiktigt men inte långsiktigt? Ren spekulation givetvis!

Men som svar på det du skrev…ja nånting har triggat MGM, något annat är väl uteslutet såvida han inte fick en blackout utan anledning? Men det är väl en minimal risk med en blackout utan anledning?
Så visst kan det vara att BO tagit upp något om äktenskapsförord men i såfall kanske hon tog upp det med båda två samtidigt eftersom MGK också kan äga saker i Indien? En Porsche tex?

Frågan blir ju kvar hela tiden…vad triggar ett vuxet barn på nästan 30 år? Jag menar, de flesta vuxna barn som flyttat hemifrån är självständiga och sköter sig själva? Jag tänker att vuxna barn vid 30 får en annan relation med sina föräldrar, att de umgås mer på annat sätt och har lixom mer roligt tillsammans, den där förälder-barn relationen som tidigare även kan varit problematisk och fostrande är borta? De behöver inte sina föräldrar längre för de har i regel blivit självgående?

Det som triggar bör väl vara som du tänker, pengar bostad eller något liknande? Något som rubbar MGM trygghet så han fullständigt kommer i sån obalans? För det kan väl inte vara så illa som tant-tuttar berättat att MGM påstått, att BO var elak mot MGM och fick honom att må psykiskt dåligt? Jag har så svårt att tro på den sista varianten, först av den anledningen att hon är skolläkare och då bör hon tycka om barn? Hon har valt att arbeta med barn? För det andra, hade väl inte BO make fortfarande varit tillsammans med BO om hon var så grymt elak? Det rimmar dåligt på något vis? För det tredje ser BO väldigt snäll ut, ja jag vet att man inte ska döma någon efter hur de ser ut, men hon ser faktiskt väldigt snäll ut, hon har lite för snälla ögon? Jag tror inte att varken BO eller hennes make ville MGM något illa, snarare tvärtom?
Allt detta är spekulation och inte fakta!

Det som skiljer MGM från andra barn är väl det som gör att han sitter där han sitter, misstänkt för mord på sin förälder.

Säkerligen är både BO och hennes make angelägna om båda barnen. Det vanliga är nog att man försöker vara rättvis.
Den äldre maken kan ju ex bidragit med kontantinsatsen vid lägenhetsköpet, bara det är 600 tusen.

Vem vet, MGM kanske ville belåna eller sälja lägenheten rent av för att få loss pengar till att starta upp det nya blogg-livet som de flummade lite om på Youtube.
Citera
2025-07-12, 20:24
Medlem
Marielysts avatar
Citat:
Det är just det att det påminner om karlskronamordet men finns lite skillnader här? Att det unga paret som precis hade gift sig inte levde ihop, inte än? Vad kan de ha planerat? Måste de gifta sig för att kunna mörda BO om allt gick ut på att mörda BO menar jag?
Jag får det inte att gå ihop alls och det spricker i mitt sätt att tänka redan där?
MGK bodde inte i Sverige och de träffades i periodvis, men hur hade de råd? Tex efter vigseln verkar de båda åkt till Indien? Ok de kanske slapp hotellkostnader, men leva är ju inte gratis?
Vem betalade för deras utgifter? Gjorde dom det själva? Men allt resande…när hann de arbeta?
Så länge man inte har svar på detta kör det ihop sig rejält? Det är väl just främst denna biten som får en att tänka på mordet på Mikael i Karlskrona? Man tar för givet att BO betalar allt för sin son?
Kanske betalade hon lite? Han var ju delaktig i något av hennes bolag? Fick han lön utan att arbeta? Eller hade han en sjukersätttning av något slag? Förtidspension? Han verkar udda, eljest? Vad är det vi inte förstår?

Jag tycker också att MGK verkar vara udda också? Fast hon är framåt, raka motsatsen till MGM? Arbetar hon? Har hon inkomst? Hur kan man vara borta från sitt arbete så mycket om man har ett arbete? Eller har hon rika föräldrar som betalar henne allt? Är Porschen hennes? Har hon fått den i present och från vem eller betalat den helt själv?

Alla dessa frågor? De är så unga och verkar åka runt helt bekymmersfritt i världen när de vill och känner för det, och vi undrar alla hur det är möjligt?

Och så händer något som slår sönder deras liv, planerna sprack och ett mord på det, varför? Vad hände?

Du är inte den enda som undrar! Mitt första inlägg i den här tråden handlade om hur jag inte kan förstå hur alla dessa resor finansieras. Jag frågade om hon kunde vara en influencer eller matkritiker. Andra svarade att hon måste ha kommit från en rik familj och hänvisade till vissa gåvor som hennes familj hade fått (inklusive ett modellflygplan) eftersom de var stora kunder. Detta förklarar dock inte resorna han är på.
Citera
2025-07-12, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Det som skiljer MGM från andra barn är väl det som gör att han sitter där han sitter, misstänkt för mord på sin förälder.

Säkerligen är både BO och hennes make angelägna om båda barnen. Det vanliga är nog att man försöker vara rättvis.
Den äldre maken kan ju ex bidragit med kontantinsatsen vid lägenhetsköpet, bara det är 600 tusen.

Vem vet, MGM kanske ville belåna eller sälja lägenheten rent av för att få loss pengar till att starta upp det nya blogg-livet som de flummade lite om på Youtube.

Ja man tycker ju det, BO äktenskap med maken vore väl ohållbart annars? Men eftersom BO make är kommen till åren, var 60 när de fick dottern..så är det väl inte heller omöjligt att han har flera barn från tidigare äktenskap som kanske skulle misstyckt? Ju fler inblandade desto fler att ta hänsyn till? Men de har lyckats hålla ihop alla fall och det har fungerat!

Dessutom lär väl MGM ha en egen far, som kanske hade misstyckt om sonen tar emot gåvor från BO make? Desto fler att ta hänsyn till desto svårare att få det att fungera?

Sen det här som skiljer honom från andra barn går ju att diskutera om det räcker med det du nämner att han sitter där han sitter?
Jag tror det kan finnas fler saker som kan skilja honom från andra barn?
Å den som söker han finner, skarpa ögon …?
https://youtube.com/shorts/7B-wbkOcPMQ?si=y9QUsZ8nUBPVBm4V
Citera
2025-07-12, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst
Du är inte den enda som undrar! Mitt första inlägg i den här tråden handlade om hur jag inte kan förstå hur alla dessa resor finansieras. Jag frågade om hon kunde vara en influencer eller matkritiker. Andra svarade att hon måste ha kommit från en rik familj och hänvisade till vissa gåvor som hennes familj hade fått (inklusive ett modellflygplan) eftersom de var stora kunder. Detta förklarar dock inte resorna han är på.

Det konstigaste är väl att väldigt många borde veta om han har arbete eller helt enkelt försörjer sig på only fans som någon uppgav att han hade konto där? Någon uppgav att frun även är med? Ingen som har kollat upp om det stämmer?

Ja modellflygplan hahaha och porshepasta jag minns? Ibland får man sålla bort?

Ibland får man söka för att finna svar..skarpa ögon?
Senast redigerad av Onemisstake 2025-07-12 kl. 20:53.
Citera
2025-07-12, 21:08
Medlem
Citat:
Det konstigaste är väl att väldigt många borde veta om han har arbete eller helt enkelt försörjer sig på only fans som någon uppgav att han hade konto där? Någon uppgav att frun även är med? Ingen som har kollat upp om det stämmer?

Har han lösögonfransar?
Citera
2025-07-12, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Har han lösögonfransar?

Jag har undrat länge varför han ser så barnslig ut ibland och tyckt han tom ser flickig ut? Precis är det lösögonfransar eller har han mascara?
Citera
2025-07-12, 21:47
Medlem
Marielysts avatar
Citat:

Det är konstigt, för i början av videon är ögonfransarna ljusa, medan senare i filmen särskilt ögonlocken verkar ha fläckar av kanske mascara. Så filmen är inte gjord i en enda sekvens. Förresten, han verkar lycklig med sin blivande fru, och han ser inte ut som någon som skulle kunna döda sin mamma (även om jag inte vet hur en sådan person ser ut)!
Citera
2025-07-12, 21:56
Medlem
Citat:
Jag har undrat länge varför han ser så barnslig ut ibland och tyckt han tom ser flickig ut? Precis är det lösögonfransar eller har han mascara?
Det ser ut som att han har både eyeliner och mascara. Förresten det är ett filter. Kanske något som han använder på only fans i vanliga fall.....
Senast redigerad av Rockan69 2025-07-12 kl. 21:59.
Citera
2025-07-12, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockan69
Det ser ut som att han har både eyeliner och mascara.

Kanske är de mer tighta än vad man trott? Kanske är det inte konstigt att han gillade sidor med transor på fb?
Kanske är MGK den enda som accepterat honom förutom familjen?
Kanske är det inte konstigt om han har konto på onlyfans och visar videos där? Kanske är allt detta just MGM och det många av oss tyckt varit udda? Kanske har han haft det jobbigt med att acceptera sig själv för hur han ska definiera sig?
Kanske har det sin förklaring med droger också om han periodvis mått dåligt och hotat med självmord? Allt kanske börjar få sin förklaring?
Eller så är jag helt ute och cyklar nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in