Citat:
Ursprungligen postat av
Marielyst
Ja, du har rätt, något måste ha hänt. Man kommer genast att jämföra det med mordet på Mikael i Karlskrona, men jag hoppas att det här paret inte besitter samma totala känslokyla och förmåga att cyniskt planera mordet på en nära släkting av ekonomiska skäl. Karlskronamordet, där adoptivsonen och hans transsexuella flickvän Rut/Leo dödade och styckade den snälle fadern som hade lånat dem sin lägenhet, gjorde ett enormt intryck på mig, och jag vägrar att tro att vi redan ser en upprepning.
Det är just det att det påminner om karlskronamordet men finns lite skillnader här? Att det unga paret som precis hade gift sig inte levde ihop, inte än? Vad kan de ha planerat? Måste de gifta sig för att kunna mörda BO om allt gick ut på att mörda BO menar jag?
Jag får det inte att gå ihop alls och det spricker i mitt sätt att tänka redan där?
MGK bodde inte i Sverige och de träffades i periodvis, men hur hade de råd? Tex efter vigseln verkar de båda åkt till Indien? Ok de kanske slapp hotellkostnader, men leva är ju inte gratis?
Vem betalade för deras utgifter? Gjorde dom det själva? Men allt resande…när hann de arbeta?
Så länge man inte har svar på detta kör det ihop sig rejält? Det är väl just främst denna biten som får en att tänka på mordet på Mikael i Karlskrona? Man tar för givet att BO betalar allt för sin son?
Kanske betalade hon lite? Han var ju delaktig i något av hennes bolag? Fick han lön utan att arbeta? Eller hade han en sjukersätttning av något slag? Förtidspension? Han verkar udda, eljest? Vad är det vi inte förstår?
Jag tycker också att MGK verkar vara udda också? Fast hon är framåt, raka motsatsen till MGM? Arbetar hon? Har hon inkomst? Hur kan man vara borta från sitt arbete så mycket om man har ett arbete? Eller har hon rika föräldrar som betalar henne allt? Är Porschen hennes? Har hon fått den i present och från vem eller betalat den helt själv?
Alla dessa frågor? De är så unga och verkar åka runt helt bekymmersfritt i världen när de vill och känner för det, och vi undrar alla hur det är möjligt?
Och så händer något som slår sönder deras liv, planerna sprack och ett mord på det, varför? Vad hände?
Allt är spekulationer och ingen sanning!