2025-07-11, 18:58
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Nej din dumma jävla gås, det ÄR INTE ALUMINIUM. HUR SVÅRT SKALL DET VARA ATT FATTA!?

Ja, Aluminium är farligt i höga doser, men det finns inget aluminium i vaccin, vad är du har så förbannat svårt att fatta?
Jag har inga problem med att förstå, Däremot tycks du ha grava problem med det.
Jag kan inte dra samman synapserna och gnugga in texten i skallen åt dig.

Det är tydligt att adjuvanterna är neurotoxiska, autism korrelerar med utökat vaccin schema och ingen övergripande forskning har gjorts ifall det skulle existera ett samband.

Det har jag demonstrerat för dig.

Ifall du inte anser det råder jag dig att gå bak i tråden och läsa om det jag skrivit.
Citera
2025-07-11, 19:11
Medlem
Paris24s avatar
Nog minns jag att vi fullvaccinerade redan mig, som är född på 1960-talet. Inte mässling som är ganska nytt, men allt annat.

Att antalet diagnoser ökat enormt beror på att samhället och föräldrar tycker det är skönt med en diagnos. Detta tycker jag nådde max för 10-15 år sedan och man pratar inte lika mycket om det längre och kanske går vi tillbaka till att acceptera att människor är olika.

Jag tänker mig att extremt duktiga intelligenta skapande människor ganska ofta är diagnospersoner och autist är inte ett svärord för mig. Så ordet "katastrof" är felplacerat.

Enligt denna sida har 1.8% autism-behandling i Stockholm nu, en ökning med 0.5% sedan 2013.
https://www.folkhalsoguiden.se/nyhet...-eller-autism/
Citera
2025-07-11, 19:13
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Jag visade det för dig tidigare.
Nej, du har inte visat någon sådan studie.
Citera
2025-07-11, 19:14
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Jag har inga problem med att förstå, Däremot tycks du ha grava problem med det.
Jag kan inte dra samman synapserna och gnugga in texten i skallen åt dig.

Det är tydligt att adjuvanterna är neurotoxiska, autism korrelerar med utökat vaccin schema och ingen övergripande forskning har gjorts ifall det skulle existera ett samband.

Det har jag demonstrerat för dig.

Ifall du inte anser det råder jag dig att gå bak i tråden och läsa om det jag skrivit.
Nej, det har du inte demosntrerat. Du har länkat in en massa skit som inte ens kommer i närheten av att visa det du tror. Många av de "studier" du citerar är inte ens "studier", men det fattar du inte för du har inte läst dem. Men det har jag jag gjort och kan gladeligen meddela att de inte alls visar det du påstår.

Så, nej, du har demonstrerat något.
Citera
2025-07-11, 19:16
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Nej, det har du inte demosntrerat. Du har länkat in en massa skit som inte ens kommer i närheten av att visa det du tror. Många av de "studier" du citerar är inte ens "studier", men det fattar du inte för du har inte läst dem. Men det har jag jag gjort och kan gladeligen meddela att de inte alls visar det du påstår.

Så, nej, du har demonstrerat något.
Det är din tolkning utav det och du får stå för det.
Jag är trött på att upprepa mig till dig.
Citera
2025-07-11, 19:17
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
ingen tvingar er att vaccinera era barn. Vad är problemet? Vaccinera om ni vill eller också skiter ni i det.

Det är inte sant, jag har 5 barn och det läggs upp ett schema med vaccinering av alla barn som sträcker sig över flera år. Eftersom samma barn och föräldrar går på barnhälsovården regelbundet t.ex fyraårskontrollen så kan man inte strunta i detta. De enda föräldrar som struntar i vaxxin är nog djupt religiösa, enda skälet som är starkt nog.

Men självklart ska man inte vaxxa i onödan och jag är emot vaxxin mot corona, svininfluensan, fågelinfluensan, HPV gick bort för mina barn. Och det var ju bra, vips kom narkolepsi för 500 barn efter pandremix-skandalen 2009 och då kände jag att jag brydde mig om mina barn och andra gjorde inte det.

Corona och pandremix visar bortom allt tvivel att man inte kan lita på myndigheter inte ens på WHO, man behöver eget förnuft också.
Senast redigerad av Paris24 2025-07-11 kl. 19:20.
Citera
2025-07-11, 19:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jo, du fick ordentligt formulerade svar. Jag kan inte ansvara för ditt förhållningssätt i dialogen.

Ok, så varför tror du någonting skulle bli bättre om det gick att få ersättning från big pharma istället för från staten?
Citera
2025-07-11, 19:31
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Jo jag läser det jag länkar.

Det är andra gången jag behöver visa dig det här:

Examining the evidence that ethylmercury crosses the blood-brain barrier

In total, these studies indicate that ethylmercury-containing compounds and Thimerosal readily cross the BBB, convert, for the most part, to highly toxic inorganic mercury-containing compounds, which significantly and persistently bind to tissues in the brain, even in the absence of concurrent detectable blood mercury levels.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31841767/
Nej, att antivaxxar-patrasket Janet Kern skriver en ÅSIKT om att hon TROR något är ingenting man behöver bry sig om. Du kanske inte känner till vem Janet Kern är, men hon är en känd antivaccin-aktivist som figurerar i en mängd stämningar mot läkemedelsbolag där han agerar vitten mot betalning för att säga att VAXXXIIIIIIIN är farligt. Det papper du citerar är ingen studie. Jag gissar att du inte läst studien (men det har jag gjort, i detalj). Det är en review där hon i princip menar att de forskare som faktiskt FORSKAT i ämnet de har fel, det är HON som har rätt och deras forskning visade inte alls vad de kom fram till. Sanslöst jävla dravel. Du har inte LÄST, du sitter och snackar skit.

Skiten som hon svamlar om i den review som du citerar publicerade hon sedan - bara för att få studien tillbakadragen eftersom den var SKIT!

Citat:
Systematic Assessment of Research on Autism Spectrum Disorder and Mercury Reveals Conflicts of Interest and the Need for Transparency in Autism Research

https://static-content.springer.com/...MOESM1_ESM.pdf

Haha, och den smörjan citerade du och menade att den "visade" något...? Hahahaaahahhahaaaa

Jag orkar inte hålla på med din skit längre, du är en hjärntvättad sektmedlem.

Natrium, Klor, Kvicksilver, Kol allt finns i din kropp. Inte så konstigt att det brinner i hjärnan på dig lite då och då...

"VAXXXIIIIIIIIN ALAAAARRRRRRMMM!!!!"

Haha, jävla sopprot....
Citera
2025-07-11, 19:37
Medlem
Citat:
Ehh va!?
Vad är det du räknat och vad är det du summerat och kommit fram till menar du?

Du får hålla isär Madsen och Mäkelä. Nu citerar du Madsen. Hur skall du ha det? Vilken studie är det du svamlar om?

Herregud...
Om du läser mitt inlägg så länkade jag till artikeln ifråga:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12421889/

Det är samma artikel som jag hänvisade till i mitt första inlägg, men då gav jag bara referens, inte länk. Jag har inte skrivit något om någon studie av Mäkelä. Vad är det som du finner oklart? Sedan bör jag kanske upplysa om att personangrepp tyder på avsaknad av sakliga argument. Bara ett tips.
Citera
2025-07-11, 19:47
Medlem
korrektamund0s avatar
Ännu mer antivaccin-trams infiltrerar nu den Amerikanska regeringen via den fullständigt galna RFK Jr.

En person vid namn David Geier som under lång tid varit en av de ledande idioterna när det kommer till att sprida dynga och skit i form av antivaccinpropaganda och fejk-studier som visar ditten och datten - och alltid att det är VAXXXIIIIIIIN som är orsaken - har nu fått uppdraget av en federal regering att leda arbetet med att ta fram en ny studie och försöka hitta en länk mellan VAXXIIIIIIIN och Autism. Vad tror ni studien kommer hitta? Tror någon verkligen att ett antivaxxar-patrask kommer hitta en länk?

Visserligen en länk som ingen normal vetenskapsman skulle ens titta på innan de viftar bort det som trams och lögner, men ändå? Kommer han hitta något tror ni? Vad är oddset?

Ganska märkligt ändå att han får uppdraget eftersom han t.ex. blivit bötfälld för att ha utgivit sig för att vara doktor och praktiserat medicin utan att haft licens, men jag gissar att sanningen inte är så noga när det gäller antivaxxar-patrask, och i synnerhet inte RFK som man får förmoda håller i trådarna här.

https://www.bmj.com/content/388/bmj.r642

Haha, ja jädrar....

PS.
Det finns väl säkert någon här som känner igen namnet, han brukar skriva ihop skitsutdier och vaccinlögner med en viss Janet Kern. De jobbar stenhårt för att skylla på VAXXXIIIIIIIIIIN och hur det gör barn Autistiska...

Ja, antivaxxar-patrasket Mark Geier är Davids pappa. Antivaxxar-patraskeriet och blåljugandet ligger i släkten, får man säga, för de har skrivit massor av skitstudier och lögnpapper tillsammans.
Senast redigerad av korrektamund0 2025-07-11 kl. 20:24.
Citera
2025-07-11, 20:26
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Om du läser mitt inlägg så länkade jag till artikeln ifråga:

Det är samma artikel som jag hänvisade till i mitt första inlägg, men då gav jag bara referens, inte länk. Jag har inte skrivit något om någon studie av Mäkelä. Vad är det som du finner oklart? Sedan bör jag kanske upplysa om att personangrepp tyder på avsaknad av sakliga argument. Bara ett tips.
Den relativa risken mellan de båda kohorterna har ju Madsen i det fallet redan räknat ut och redogjort för. Du menar att Madsen räknat fel?

Madsen räknar till och med ut den relativa risken per åldersgrupper. Du håller inte med den heller, gissar jag?

Varför det?
Citera
2025-07-11, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Ursäkta, jag mindes fel. Det var 8,8% mer, inte 16% Men det var som sagt drygt 20 år sedan.

Vaccinerade: 440.655 varav 263 autistic disorder.
263/440.655=5,9684E-4

Ovaccinerade: 96.648 varav 53 autistic disorder. 53/96.648=5,4838E-4

5,9684E-4/5,4838E-4=1,088

Du glömde att ta hänsyn till justering för confounders:

''After adjustment for potential confounders, the relative risk of autistic disorder in the group of vaccinated children, as compared with the unvaccinated group, was 0.92 (95 percent confidence interval, 0.68 to 1.24), and the relative risk of another autistic-spectrum disorder was 0.83 (95 percent confidence interval, 0.65 to 1.07).''

https://web.math.princeton.edu/~sswa...utism-risk.pdf

Läs tabell 2.

De siffror du vill titta på är de svartmarkerade ovanför.

Du har även en felaktig basuträkning. Nämnaren som är relevant är person-years! Det är ett mer sofistikerat mått än antalet deltagare.

Absolut uträkning:
Ovaccinerade: (53/482 360) * 100 000 = 10,99 per 100 000 person-år.
Vaccinerade: 0,92 * 10,99 = 10,11 per 100 000 person-år.

Rätt så tydligt. Räcker iofs att kolla på de relativa siffrorna men slutsatsen är tydlig.

Slutsats: Inget statistiskt signifikant samband.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-07-11 kl. 20:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in