2025-07-11, 12:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SCOJCOLAS
Det kan säkert äga sin rimlighet att systemfel Sverige har bidragit till att ”skapa” incels.

Men att förbli det är ett val som jag hävdar i allra högsta grad är mannens egna. Och förblir man passiv och gräver ned sig i sin egen bitterhet över både livssituationen och samhället i stort istället för att ta ägarskap över situationen och åstadkomma en förändring - ja då tycker i a f jag att man bevisat att man inte är mycket till man, mer någon slags förvuxen pojkvasker, och då tycker jag heller inte det är befogat att klaga över att man blir bortvald till förmån för män.

Det finns få saker som är så patetiskt som självömkande och gnälliga män som saknar handlingskraft.

Det är på gång. Män i Västvärlden kommer återetablera patriarkatet av allt att döma.
Det kommer som ett paket med fascismen.
Citera
2025-07-11, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Tror du seriöst något sådant som attraktion till en kvinna kan sammanfattas med att vara snäll eller utseende?

Män är intresserade av sex i synnehet med kvinnor som ser bra ut. Det innebär inte att samma sak som att man vill bo med dem eller ens ha en relation med dem.

Man blir kär och förälskad i personligheten skulle jag vilja säga. Man kan inte bli kär i någon som är elak och korkad oavsett hur de ser ut kvinnor behöver inte se speciellt bra ut för att man ska bli kär eller förälskad i dem.

Många kvinnor verkar blanda ihop sexuellt intresse från män med kärlek och allmän brahet. De tror att om män är kåta på dem så anser de att hon är en bra kvinna totalt sett också för relationer, det är inte så.

Haha nej det är utseendet som är viktigast för män. Ser kvinnan inte bra ut görs ingen ansträngning att lära känna henne på något plan.

Alltid lika kul med såna här trådar som klagar på kvinnors utseende fixering när de själva är det.
Citera
2025-07-11, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Incels tror att det bara finns en typ av kvinna, samma kvinna klonad, de funkar alla på samma sätt. Det är fel på hur de tänker. Ja, de som dras till "spännande" killar har ju något i bagaget. Kan vara så enkelt som att de inte fått bra kärlek när de växte upp, så de vet inte vad de ska leta efter.

Tycker det är obehagligt att de tror att alla kvinnor är samma, umgås med både killar och tjejer och jag är rätt noga i hur jag väljer kompisar, och kan säga att de kompisarna inte är massproduktion.

Blir kanske så när man sitter hemma på pojkrummet eller i den lilla ettan för länge och skapar sig en bild utan att våga kontakta tjejer i verkligheten och få en annan uppfattning. Säkert ligger dejtingapparns bakom en del också få det är svårt att få matchningar utan en bra profil. Du har typ ma. Tre sekunder på dig där innan man går vidare med nästa.
Citera
2025-07-11, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Blir kanske så när man sitter hemma på pojkrummet eller i den lilla ettan för länge och skapar sig en bild utan att våga kontakta tjejer i verkligheten och få en annan uppfattning. Säkert ligger dejtingapparns bakom en del också få det är svårt att få matchningar utan en bra profil. Du har typ ma. Tre sekunder på dig där innan man går vidare med nästa.
Dejting-apparna har absolut skapat en skev bild av människor. Men tror inte att det bara är av ondo, utan snarare en naturlig del av mänsklig utveckling och automatisering.

Dock. De män som idag sitter och gnäller på diverse forum om hur kvinnor inte vill ha dem och om hur allt var bättre förr. De allra flesta av de männen hade inte kunnat skaffa sig en kvinna back then heller. Både då som nu handlar det om sociala färdigheter. Måhända lite mer om pengar förr i tiden, men du kunde inte sitta hemma i drängstugan, vara bitter och hoppas på att en kvinna skulle ta initiativet till att knacka på hos just dig.
Citera
2025-07-11, 13:43
Medlem
Ornus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Incels är med de argumenten egentligen kärringar. Gamla tanter är som är gjorda för att klaga på allt.
Det er helt rett. Incels er menn som oppfører seg som kvinner. De er de menn som i sin oppfostring har internalisert slik det moderne samhellet krever at menn skal være. Svake, feminine og passiv aggressive.
Citera
2025-07-11, 13:52
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ornu
Det er helt rett. Incels er menn som oppfører seg som kvinner. De er de menn som i sin oppfostring har internalisert slik det moderne samhellet krever at menn skal være. Svake, feminine og passiv aggressive.
Det är sant! Om män beter sig som kvinnor så är det kvinnornas fel, som uppfostrat männen! Allt är kvinnans fel, det stod redan i bibeln med Adam och Eva. En bok 2000 år före sin tid.
Citera
2025-07-11, 13:54
Medlem
Ornus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Det är sant! Om män beter sig som kvinnor så är det kvinnornas fel, som uppfostrat männen! Allt är kvinnans fel, det stod redan i bibeln med Adam och Eva. En bok 2000 år före sin tid.
Tja, fedrene må vel ta sin del av skylden for å feminisere sine sønner til å bli incels også.
Citera
2025-07-11, 14:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Man medvetet väljer att ge flickor och kvinnor mindre mat

Vad menar du? Du som kvinna behöver inte lika mycket mat som en stor karl. Detta borde väl även du förstå.
Citera
2025-07-11, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crwnThyFrnicatr
Dejting-apparna har absolut skapat en skev bild av människor. Men tror inte att det bara är av ondo, utan snarare en naturlig del av mänsklig utveckling och automatisering.

Dock. De män som idag sitter och gnäller på diverse forum om hur kvinnor inte vill ha dem och om hur allt var bättre förr. De allra flesta av de männen hade inte kunnat skaffa sig en kvinna back then heller. Både då som nu handlar det om sociala färdigheter. Måhända lite mer om pengar förr i tiden, men du kunde inte sitta hemma i drängstugan, vara bitter och hoppas på att en kvinna skulle ta initiativet till att knacka på hos just dig.

Jag är helt med dig. Men tror kanske det blir extra tydligt om man inte får matchningar. Är man på krogen kanske det är lättare att vara självkritisk om man själv inte går fram… men i alla tider har osociala haft en uppförsbacke. Förr i tiden hjälpte nog familjerna till lite mer att hitta partner så långt det gick… lite som araberna gör.
Citera
2025-07-11, 14:16
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fakta är att världen har många fler män än vad den har kvinnor...
Vet du varför käre incel–TS?

Jepp, för att åsikter av din typ har förvägrat kvinnor att leva, just för att de är kvinnor.
Trots att män dör mer än kvinnor i naturlig spädbarnsdöd, olyckor, krig, sjukdomar och dör tidigare i ålderdom,
så finns det mindre antal kvinnor än män i världen. Fattas ca 200 miljoner kvinnor i världen, som egentligen skulle levat.
Detta för att man medvetet aborterar just flickor, man medvetet väljer att ge flickor och kvinnor mindre mat samt flickor och kvinnor är så "sexigt" att plåga ihjäl eller döda så fort nån snubbe får för sig att hans ego blivit trampat på.
Man får anta att de kvinnor som dödade sina barn i miljontal tydligen ansåg flickor mindre värda.

Att små flickor får mindre mat än små pojkar kan bero på att de väger mindre och behöver mindre mat. Men vad vet jag.

Kvinnor har även mindre paraplyer. Det måste vara manligt förtryck. Eller så har kvinnor mindre händer. Men vad vet jag.

Ändå festligt att från FBs största manshatare höra att incels inte borde hata kvinnor. Ändra på dig själv istället.
Senast redigerad av Paris24 2025-07-11 kl. 14:25.
Citera
2025-07-11, 14:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Haha nej det är utseendet som är viktigast för män. Ser kvinnan inte bra ut görs ingen ansträngning att lära känna henne på något plan.

Alltid lika kul med såna här trådar som klagar på kvinnors utseende fixering när de själva är det.

Ja, vad ska en kvinna erbjuda om hon inte ser bra ut? Jag skulle aldrig vilja ha en kvinna som jag inte finner attraktiv. Detta beror på att kvinnor för mig har i princip bara en enda sak som väcker initial attraktion och det är deras utseende. Det råkar vara såhär många män tycker, därför blir utseendet väldigt viktigt för vi måste ha någon form av attraktionspunkt att haka upp oss på.

Som man däremot? Du kan attrahera snygga kvinnor även om du är medelmåttig. Exempelvis om du har charm, karisma, hög status, är kompetent, kan få kvinnor att skratta och är resursstark).

Det råkar vara så vi är funtade.

Män har fler saker som kan väga upp för ett mindre fördelaktigt utseende men kvinnor har inte det. Därför blir mäns fokus mer enögt.

Det blir problematiskt när du börjar applicera jämlikhetsprinciper på ett område som handlar om sexuell dynamik.

Låt mig ta ett konkret exempel:

Som man kan man absolut inte vilja ha en kvinna med underarmar och händer som en karl på 100 kg även fast man själv inte har underarmar och händer som en karl på 100kg. Det finns inget konstigt i det.

Att börja blanda in ''dubbelmoralstänket'' när det gäller sexuell dynamik blir lite skevt faktiskt. Det handlar om polaritet trots allt.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-07-11 kl. 14:33.
Citera
2025-07-11, 15:40
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Incels tror att det bara finns en typ av kvinna, samma kvinna klonad, de funkar alla på samma sätt. Det är fel på hur de tänker. Ja, de som dras till "spännande" killar har ju något i bagaget. Kan vara så enkelt som att de inte fått bra kärlek när de växte upp, så de vet inte vad de ska leta efter.

Tycker det är obehagligt att de tror att alla kvinnor är samma, umgås med både killar och tjejer och jag är rätt noga i hur jag väljer kompisar, och kan säga att de kompisarna inte är massproduktion.

Jo, och det är ju också ett sätt att skylla sin ensamhet på "kvinnorna". Som att de skulle vara ensamma för att alla kvinnor springer i fängelser och hälsar på sådana som Martin Jonsson... Det är ju en bråkdel, som sagt, av alla kvinnor som gör eller skulle vilja göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in