Citat:
Ja, vad ska en kvinna erbjuda om hon inte ser bra ut? Jag skulle aldrig vilja ha en kvinna som jag inte finner attraktiv. Detta beror på att kvinnor för mig har i princip bara en enda sak som väcker initial attraktion och det är deras utseende. Det råkar vara såhär många män tycker, därför blir utseendet väldigt viktigt för vi måste ha någon form av attraktionspunkt att haka upp oss på.
Som man däremot? Du kan attrahera snygga kvinnor även om du är medelmåttig. Exempelvis om du har charm, karisma, hög status, är kompetent, kan få kvinnor att skratta och är resursstark).
Det råkar vara så vi är funtade.
Män har fler saker som kan väga upp för ett mindre fördelaktigt utseende men kvinnor har inte det. Därför blir mäns fokus mer enögt.
Det blir problematiskt när du börjar applicera jämlikhetsprinciper på ett område som handlar om sexuell dynamik.
Låt mig ta ett konkret exempel:
Som man kan man absolut inte vilja ha en kvinna med underarmar och händer som en karl på 100 kg även fast man själv inte har underarmar och händer som en karl på 100kg. Det finns inget konstigt i det.
Att börja blanda in ''dubbelmoralstänket'' när det gäller sexuell dynamik blir lite skevt faktiskt. Det handlar om polaritet trots allt.
Som man däremot? Du kan attrahera snygga kvinnor även om du är medelmåttig. Exempelvis om du har charm, karisma, hög status, är kompetent, kan få kvinnor att skratta och är resursstark).
Det råkar vara så vi är funtade.
Män har fler saker som kan väga upp för ett mindre fördelaktigt utseende men kvinnor har inte det. Därför blir mäns fokus mer enögt.
Det blir problematiskt när du börjar applicera jämlikhetsprinciper på ett område som handlar om sexuell dynamik.
Låt mig ta ett konkret exempel:
Som man kan man absolut inte vilja ha en kvinna med underarmar och händer som en karl på 100 kg även fast man själv inte har underarmar och händer som en karl på 100kg. Det finns inget konstigt i det.
Att börja blanda in ''dubbelmoralstänket'' när det gäller sexuell dynamik blir lite skevt faktiskt. Det handlar om polaritet trots allt.
Fast nu drar du alla män över samma kam, i stället. Om det vore sant att alla män bara kan tända på de objektivt attraktiva kvinnorna, så skulle bara kanske 20 procent av alla kvinnor ha ett förhållande... (OK lägg till ett par procent för de kvinnor som blivit lurade att gifta sig med invandrare från tredje världen som bara vill erhålla uppehållstillstånd och medborgarskap i Sverige + en handfull stormrika änkor och arvtagerskor per år.) Och i princip ingen kvinna som blir singel igen efter en viss ålder.