Citat:
Ursprungligen postat av
SCOJCOLAS
Jag kan inte bedöma riktigheten i din analys, men det är naturligtvis alltid en tragedi när människor hatar, hatas och lider.
Det som dock slår mig när jag läser argumentation likt din är ironiskt nog följande hypotes;
1. Merparten av kvinnor vill vara med en manlig man
2. Incels fixar inte det här med att attrahera och utveckla relation till en kvinna, vilket rimligtvis indikerar rejäla tillkortakommande i fråga om den eftersökta manligheten.
3. Incels lipar ut på internet, söker förklaring till sitt misslyckande i allt och alla andra än sig själv, och får medhåll och sympati av likasinnade, vilket cementerar deras världsbild som utsatta och orättvist behandlade.
4. Detta är ett rejält barnsligt och omanligt beteende som knappast för de närmare ingången till en kvinna (se punkt 1).
Precis som med 99% av alla andra problem man upplever under sin livstid ligger lösningen INTE i din omvärld, utan i dig själv.
Om TS och alla andra Incels i såg det och istället lade sin energi på att utveckla en sund manlig identitet hade det här inte varit ett problem.
Det är inte svårare än att om jag startar ett företag och det går skit, ingen vill köpa min produkt, så ligger knappast problemet i att det är fel på dina kunder. Du har antingen misslyckats med produkt, pris eller marknadsföring.
Att gnälla och skylla på resten av världen signalerar ju bara svaghet och oförmåga. Knappast något som attraherar kvinnor som är genetiskt programmerade att söka trygghet för sig och sin avkomma.
Jo det är rätt det du skriver man kan teoretiskt göra allt det du säger.
Fast här är problemet ,när man har ett samhälle som förtrycker män så misslyckas många i detta. Helt klart har det varit ett enormt förtryck mot män från vänstern.
Se denna ledare i Expressen.
https://www.expressen.se/ledare/ann-charlotte-marteus/jag-ser-inte-dns-hjalpsamma-feminister/
"Vad händer när pojkar växer upp med budskapet att de på grund av sitt kön är ganska vedervärdiga, frågade Busch retoriskt. Jo, de misslyckas i skolan, är suicidala och många har svårt att hitta en plats, ett jobb och en partner"
Vänstern har avhumaniserat pojkar och män och ser dem som förtryckare .speciellt vita män. Gör inget för att hjälpa dem.