2026-08-22, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brallkillen
Bland annat genom att män lägger av med att ge kvinnor en massa oförtjänt bekräftelse på sociala medier, Det är helt sjukt att bara när en kvinna lägger upp en relativt blygsam selfie så är män genast där och busvisslar och ger henne 300-1000 likes och hjärtan. Och alla som gillar och kommenterar tror förstås att de har en chans på kvinnan ifråga, när hon ignorerar merparten av dem. Kvinnor håller på såhär för att de njuter av att det ger dem makt över männen. Vid dating skulle män ifrågasätta kvinnor mer, t.ex. män som kämpat med sig själva mycket för att duga, bör fråga kvinnor varför de inte duger och kanske fråga kvinnorna om de tycker att de är så jävla snygga att de kan sätta sig själva på piedestal. På det stora hela, så bör män sluta slava för kvinnor eller se en relation (ett förhållande eller en sexrelation) med en kvinna som det "högsta", dvs nedprioritera kvinnors betydelse i sina liv. Många kvinnor njuter av att många män de dissar och ignorerar förblir ensamma och kärleks- och sextörstande losers. Kvinnor vill att männen ska vara olyckliga, medan de själva tycker att de förtjänar att få vara lyckliga och bara få det bästa i livet. Sluta ge kvinnorna makten.
Tack för svar. Som jag misstänkte är detta en fråga för männen, att männen måste ändra sitt beteende.

Att sitta på en dejt och ifrågasätta varför motparten inte tycker att man duger vet jag inte om det är en framkomlig väg dock. Ni är ju på en dejt så det är lite tidigt att utgå från att den ena inte tycker att den andra duger. Kvinnan måste ju ha sett någon slags potential för att ha gått med på dejten.
Citera
2026-08-22, 17:19
Medlem
Brallkillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Tack för svar. Som jag misstänkte är detta en fråga för männen, att männen måste ändra sitt beteende.

Att sitta på en dejt och ifrågasätta varför motparten inte tycker att man duger vet jag inte om det är en framkomlig väg dock. Ni är ju på en dejt så det är lite tidigt att utgå från att den ena inte tycker att den andra duger. Kvinnan måste ju ha sett någon slags potential för att ha gått med på dejten.

Kontentan av alltihop är att kvinnor bör puttas ned från den oförtjänta piedestal många av dem sitter på, och som män annars är stödben till. Att de inte alltid ska tro att de har makt över männen och deras mående bara för att de är kvinnor.
Citera
2026-08-22, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brallkillen
Kontentan av alltihop är att kvinnor bör puttas ned från den oförtjänta piedestal många av dem sitter på, och som män annars är stödben till. Att de inte alltid ska tro att de har makt över männen och deras mående bara för att de är kvinnor.
Kör hårt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in