2025-07-10, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Klart han så småningom kommer avgå på ett eller annat sätt.

Helt omöjligt att tänka sig att man går in i en valrörelse med honom. Troligtvis försöker man redan nu hitta ett annat jobb åt honom.

Haha, nej. När har någon i Tidelaget senast tagit ansvar? Eller politiker generellt för den delel.
Citera
2025-07-10, 22:56
Medlem
Benny98s avatar
Socialdemokraterna har svikit mig för länge sedan och jag skulle aldrig drömma om att lägga min röst på dem. En gång i tiden var sossarna ett arbetarparti som hade en vision om ett bra socialt skyddsnät, låg arbetslöshet och annat. Men det är länge sedan. Invandringen förvandlade sossarna till något jag inte kan identifiera mig med. Nu vill man avsätta en minister med hjälp av hans 15-åriga son. Ett barn. Det är så genuint vidrigt. Det är så smaklöst. Och vi har inte sett något liknande tidigare. Morgan Johansson hade ett val. Han hade kunnat hålla käft och inte göra detta till en politisk strid. Nu har han visat vad han är beredd att göra.
Citera
2025-07-10, 23:04
Avstängd
Tanachs avatar
Partiet kommer då att kollapsa och prestera sämre än när Bo Lundgren var aktiv om fjortisen Johan Forssell sitter kvar i regeringen före valet.

Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Du överskattar M, han kommer inte avgå.
Citera
2025-07-10, 23:10
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Partiet kommer då att kollapsa och prestera sämre än när Bo Lundgren var aktiv om fjortisen Johan Forssell sitter kvar i regeringen före valet.
Han kommer sitta kvar, punkt slut!

"Nån jävla ordning får det väl ändå vara i partiet" som C. Hermansson sade en gång i tiden.
Citera
2025-07-10, 23:11
Avstängd
Tanachs avatar
Tror att jag hittade den:

Reinfeldt kickar sin stabschef, 2007-09-07

Citat:
Nyheten avslöjades i går klockan 15.53 på Politikerbloggen. 16.45 kom pressmeddelandet. Där förmedlades bilden av att Forssell förflyttas till ett nytt toppjobb inom partiet.

Men flera tunga regeringskällor ger en helt annan version.

– Han tvingades bort från tjänsten. Han har haft ett antal tjänstemän under sig och de har fått ta en alldeles för stor del av arbetsbördan.

Problemen ska ha kulminerat i våras då flera ansvarsområden fick lyftas bort från Johan Forssell.

– Men allt fortsatte att vara rörigt.

Nu flyttar Forssell ut från Rosenbad

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0Ep640/reinfeldt-kickar-sin-stabschef

Citat:
Ursprungligen postat av MoveOnUp
Inte kommer jag ihåg det exakt, säkert inofficiellt skvaller i någon tidning.
Citera
2025-07-10, 23:13
Avstängd
Tanachs avatar
Nollan Forssell måste bort. Han och juniorn kan fortsätta vara rekryterare åt nazistiska organisationer.

Citat:
Ursprungligen postat av Henselon
Han kommer sitta kvar, punkt slut!

"Nån jävla ordning får det väl ändå vara i partiet" som C. Hermansson sade en gång i tiden.
Citera
2025-07-10, 23:18
Avstängd
Tanachs avatar
Johan Forssell är en katastrof. Han bevisade det 2007 och igen 2025.
Citera
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
SÄPO har gjort bedömningen att sonen hängt med folk som är så pass extrema att det är känsligt rent säkerhetsmässigt för Forsell och i förlängningen för andra politiker i regeringen. Hade sonens kontakter varit Bosse och Lasse som på sin höjd varit fulla på nån fotbollsmatch och skrikit könsord åt domaren hade detta aldrig blivit en grej.

Japp. SÄPO informerade dessutom inte Forssell, utan regeringen via justitieminister Strömmer. Och det verkar som om SÄPOs informering gjorde att EXPO snabbt publicerade det de hade (de skulle ju annars ha förlorat sitt scoop).

- - -

Det är förresten ingen hemlighet att Forssell har siktet inställt på att bli partiledare (så småningom), så det finns nog också de i Moderaterna som i tysthet gottar sig åt det som nu hänt.
Citera
Medlem
hipsterkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Socialdemokraterna har svikit mig för länge sedan och jag skulle aldrig drömma om att lägga min röst på dem. En gång i tiden var sossarna ett arbetarparti som hade en vision om ett bra socialt skyddsnät, låg arbetslöshet och annat. Men det är länge sedan. Invandringen förvandlade sossarna till något jag inte kan identifiera mig med. Nu vill man avsätta en minister med hjälp av hans 15-åriga son. Ett barn. Det är så genuint vidrigt. Det är så smaklöst. Och vi har inte sett något liknande tidigare. Morgan Johansson hade ett val. Han hade kunnat hålla käft och inte göra detta till en politisk strid. Nu har han visat vad han är beredd att göra.

Så det är lämpligt att den minister som i tid och otid lyfter vikten av föräldraansvar och som (bland mycket annat!) har uttalat att medborgarskap ska kunna ryka pga extremism, själv har en unge som i flera olika avseenden frotterat sig med just… extremister? Varför får Gustaf Forssell leva rövare med högerextrema och nazister, men inte våra barn?
Citera
2025-07-10, 23:21
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Jag menar att regeringen och inte minst Forssell själv hade fel i sak när de så högprofilerat lade ansvaret på föräldrarna för barnens beteende.

Verkligheten gav då regeringen och Forssell fel i den frågan. Inte mycket att hetsa upp sig över i sig. Väntat nästan, om man redan var säker på att regeringen och Forssell hade fel i sak.

Men att Forssell gått ut med hur han dragit sonen i örat. Föräldrar måste respektera att deras barn tycker olika, det är själva poängen med att människan består av en generation som dör och en efterföljande som tar över.

Forssell beter sig som en somalisk pappa som ger sonen stryk och sen skickar honom till koranskola i Mogadishu.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2025-07-10 kl. 23:26.
Citera
2025-07-10, 23:24
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98

Det är du som utnyttjar sonen som ett vapen och argument för att man inte skall granska Forssells agerande. Det om något är moralisk förkastligt.
Citera
2025-07-10, 23:25
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Johan Forssell är en katastrof. Han bevisade det 2007 och igen 2025.

Johan Forssell är halvintelligent politisk streber med enorm personlig ambition. Som vill och tror sig kunna bli partiledare för moderaterna (det är den "utstrålning" han odlar och det är därför han är en sån linslus).

Han har lärt sig av M:s politiska konsulter att det enda sättet för mittenhögern (dvs. M och de små loppor som hänger på M) att kunna nå makten är med hjälp av SD, därför gör han allt han kan för att ställa sig in. Det skulle inte förvåna mig om han är den moderat flest SD:are känner att de kan identifiera sig med. Att få hoppa in som migrationsminister efter Malemer Stenergard var "den stora chansen". Den höll inte vidare länge dock...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in