2025-07-10, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsTartar
Spelar väl ingen roll om han är 15 eller 17. Pojken är hädanefter en googling bort från att för evigt vara stämplad som högerextrem. Jag anser inte att vi har rätten att utsätta minderåriga för sådant (det kan ha förstört hans liv). Unga gör så mycket dumt och det måste vara möjligt att få mogna och få chansen till ett normalt liv.

Undrar hur det varit om " barnen" varit invandrare. . Helt annorlunda ärmen uppfattning. . Exakt så som Johan Forsell. Sagt och skrivit många gånger om just föräldraransvar. . Hans kastade. Bumerang kom tillbaka .
Citera
2025-07-10, 23:26
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Johan Forssell är en katastrof. Han bevisade det 2007 och igen 2025.

Det är ingen katastrof. Sveriges aktiemarknad sjönk inte på grund utav lite nazikopplingar med nazigymnastik.

Det VIKTIGASTE för Sverige är aktiemarknaden. Så länge den går bra, så får Johan Forssell vara kaxig i TV.

Du verkar hata han? Har du blivit vänster?
Citera
2025-07-10, 23:30
Avstängd
Tanachs avatar
Nej, jag är inte vänsterorienterad och det som dödar dig gör dig starkare och jag hoppas att Johan Forssell blir vår nästa statsminister.

Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Det är ingen katastrof. Sveriges aktiemarknad sjönk inte på grund utav lite nazikopplingar med nazigymnastik.

Det VIKTIGASTE för Sverige är aktiemarknaden. Så länge den går bra, så får Johan Forssell vara kaxig i TV.

Du verkar hata han? Har du blivit vänster?
Citera
2025-07-10, 23:31
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Nej, jag är inte vänsterorienterad och det som dödar dig gör dig starkare och jag hoppas att Johan Forssell blir vår nästa statsminister.

Det önskar du inte alls.

Citera
2025-07-10, 23:34
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Jag menar att regeringen och inte minst Forssell själv hade fel i sak när de så högprofilerat lade ansvaret på föräldrarna för barnens beteende.

Verkligheten gav då regeringen och Forssell fel i den frågan. Inte mycket att hetsa upp sig över i sig.

Men att Forssell gått ut med hur han dragit sonen i örat. Föräldrar måste respektera att deras barn tycker olika, det är själva poängen med att människan består av en generation som dör och en efterföljande som tar över.

Forssell och hans regeringskamrater accepterar ju inte alls att sonen har sina egna politiska åsikter. Han har ju omskolats politiskt i rekordfart och är nu inte längre lika invandringskritisk på det sätt pappa Forssell anser är avskyvärt och fel.

Samtidigt som killen har åsiktskorrigerats i hemmet tycker en massa moderater att han utnyttjas av politiska motståndare, men de har ingenting emot att han mer eller mindre tvingas ändra på vad han tycker för att det inte skall bli någon regeringskris.
Citera
2025-07-10, 23:36
Medlem
Citat:
Johan Forssell är en katastrof. Han bevisade det 2007 och igen 2025.
Du är inte vänster
Citera
2025-07-10, 23:38
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnbar
Så är det,
Och högeretremism är faktiskt inte längre ett problem.
Trots alla vänsterextremistiska försök här och där så kvarstår faktum.

Säkerhetspolisen och NCT delar inte din bild.
Citera
2025-07-10, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Japp. SÄPO informerade dessutom inte Forssell, utan regeringen via justitieminister Strömmer. Och det verkar som om SÄPOs informering gjorde att EXPO snabbt publicerade det de hade (de skulle ju annars ha förlorat sitt scoop).

- - -

Det är förresten ingen hemlighet att Forssell har siktet inställt på att bli partiledare (så småningom), så det finns nog också de i Moderaterna som i tysthet gottar sig åt det som nu hänt.

Personligen så tror jag att det var expo som var först på bollen, sedan kom Johan och Säpo ...
Citera
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Forssell och hans regeringskamrater accepterar ju inte alls att sonen har sina egna politiska åsikter. Han har ju omskolats politiskt i rekordfart och är nu inte längre lika invandringskritisk på det sätt pappa Forssell anser är avskyvärt och fel.

Samtidigt som killen har åsiktskorrigerats i hemmet tycker en massa moderater att han utnyttjas av politiska motståndare, men de har ingenting emot att han mer eller mindre tvingas ändra på vad han tycker för att det inte skall bli någon regeringskris.

Så länge Forssell är kvar så är jag nöjd. Jag gillar inte när politiker tvingas avgå, för att dom har en anhörig, granne, son eller flickvän, som har gjort något oacceptabelt enligt EXPO.

Det blir en svag regering om man ständigt ska rätta sig efter godhetsknarkare.
Citera
Avstängd
Tanachs avatar
Det är sant. Jag backar upp honom till hundra procent. Alla kan göra misstag och väldigt få kan komma igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Det önskar du inte alls.

Citera
2025-07-10, 23:42
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Jag menar att regeringen och inte minst Forssell själv hade fel i sak när de så högprofilerat lade ansvaret på föräldrarna för barnens beteende.

Verkligheten gav då regeringen och Forssell fel i den frågan. Inte mycket att hetsa upp sig över i sig. Väntat nästan, om man redan var säker på att regeringen och Forssell hade fel i sak.

Men att Forssell gått ut med hur han dragit sonen i örat. Föräldrar måste respektera att deras barn tycker olika, det är själva poängen med att människan består av en generation som dör och en efterföljande som tar över.

Forssell beter sig som en somalisk pappa som ger sonen stryk och sen skickar honom till koranskola i Mogadishu.

Vad fan snackar du om? Invandrarbarnen skjuter ihjäl människor i huvudet för att få status och en skitsumma pengar. Men det jämför du med att man tar på sig en vit makt t-shirt. Jag ska överraska dig: Svenskarna är inte dumma i huvudet. Sossarna kommer att förlora så in i helvete på att driva det här in absurdum, det kan bli det som vänder opinionen.
Citera
2025-07-10, 23:45
Medlem
Intressant att följa tråden då det kommer information som jag inte tagit del av. Att Forssell gärna pratar om föräldrars ansvar var inget nytt. Inte heller att han vill bli kvar som minister även fast han försöker låtsas att hans ovilja att inte framträda beror på att han vill skydda sin son. Om han nu verkligen velat det så hade han klivit av på en gång. Hans politiker liv eller sonens liv.

Han har alltså blivit sparkad av Reinfeldt som stabschef p.g.a. att han låtit andra göra jobbet.

Nu är det uppmärksammat av medier utomlands, t.o.m. BBC, att han har son som varit aktiv i våldsamma högerextrema miljöer.

Hur länge sitter han kvar tror ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in