2025-07-12, 15:40
Medlem
dansquelcass avatar
Vad har Johan Forssell att falla tillbaka på? Gå på diverse seminarier runtomkring och prata om föräldraansvar,

Är han inte ekonom i botten?
Citera
2025-07-12, 15:42
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Fullkomligt enig. Om bara felfria människor får uttala sig, så skulle ingen få uttala sig, då ingen är felfri.

Nej precis, det visste redan Jesus och formulerade det i "Den som är fri från synd kastar första stenen". Jag är också förälder, men gör inte anspråk på att lösa den uppgiften på ett perfekt sätt. Därav följer givetvis inte att jag inte skulle kunna få uttala mig om värdet av ett närvarande och ansvarsfullt föräldraskap.
Citera
2025-07-12, 15:42
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Om man är beredd art utöva våld för att få som man vill är man samhällsfarlig, även om man inte får som man vill.

Om du är helt okunnig om vilken ideologisk bas, vilket tankegods som det internationella nätverket av Aktivklubbar har, föreslår jag att du förkovrar dig i ämnet. Informationen är lätt tillgänglig genom wiki, forskningsrapporter, vittnesberättelser och olika staters uttalanden om dem.
De tränar för att försvara sig och de sina. För att slippa bli förnedringsrånade och pissade i munnen. För att försvara sitt land mot de som kommer hit och våldtar och ställer till kaos.

De lägger sig inte ner och blottar strupen, om man säger så.
Citera
2025-07-12, 15:47
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extra-Allt
Christer Mattsson.
Joakim Kannisto
Jonathan Svensson Säkerhetspolisens presstjänst.

Där har du några namn att googla på, jag är inte din sekreterare ...

Innan nästa vecka är slut så har Johan avgått ska du se.
Om Johan avgår eller inte bekymrar mig inte det minsta, han har visat att han är ryggradslös och därmed värdelös i politisk mening.
Citera
2025-07-12, 15:50
Medlem
dansquelcass avatar
Jag vet en person som idag ångrar att han inte använde kondom.
Senast redigerad av dansquelcas 2025-07-12 kl. 16:16.
Citera
2025-07-12, 16:00
Medlem
Aakerbocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Om Forsells son gjort något olagligt har jag ingen aning om men du frågade när det blev olagligt att ha samröre med terrorister och jag svarade.
Enligt lagtexten du citerar så är det olagligt att ha samröre med terroristorganisation, inte med terroristklassificerade personer.... kanske en viss skillnad?
Citera
2025-07-12, 16:01
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Nej precis, det visste redan Jesus och formulerade det i "Den som är fri från synd kastar första stenen". Jag är också förälder, men gör inte anspråk på att lösa den uppgiften på ett perfekt sätt. Därav följer givetvis inte att jag inte skulle kunna få uttala mig om värdet av ett närvarande och ansvarsfullt föräldraskap.
Tvärtom skulle jag säga. Den som gjort misstag i livet kan ju lättare identifiera dom än en som aldrig begått ett, eller har självinsikten och modet att erkänna att så skett.

Ödmjukhet inger mer förtroende än någon som ser sig som förmer än andra.

I det här fallet ser jag inte att Johan (eller sonen) gjort något fel, förrän han svek sin son och faktiskt även sin politik. Hårdare tag mot kriminaliteten och stramare regler för invandringen var ju det hans parti vann valet på.
Citera
2025-07-12, 16:07
Medlem
dansquelcass avatar
Öppet mål för oppositionen mot regeringen nu.
Citera
2025-07-12, 16:09
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aakerbock
Enligt lagtexten du citerar så är det olagligt att ha samröre med terroristorganisation, inte med terroristklassificerade personer.... kanske en viss skillnad?

Hur tänker du att man ska komma i kontakt med en terrororganisation på annat sätt än genom dess medlemmar?
Citera
2025-07-12, 16:14
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Tvärtom skulle jag säga. Den som gjort misstag i livet kan ju lättare identifiera dom än en som aldrig begått ett, eller har självinsikten och modet att erkänna att så skett.

Ödmjukhet inger mer förtroende än någon som ser sig som förmer än andra.

I det här fallet ser jag inte att Johan (eller sonen) gjort något fel, förrän han svek sin son och faktiskt även sin politik. Hårdare tag mot kriminaliteten och stramare regler för invandringen var ju det hans parti vann valet på.

Det finns förstås den aspekten också. Om Forrsell, och regeringen, nu samlar sig så är det inte omöjligt att man kan vända detta till sin fördel i någon mån. Men, det är väl inte riktigt så de har gjort hittills. Det är för mycket defensiv.
Citera
2025-07-12, 16:30
Medlem
dansquelcass avatar
Varför har inte Carl Bildt eller Reinfeldt försvarat Johan Forssell?
Citera
2025-07-12, 16:32
Medlem
Aakerbocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Hur tänker du att man ska komma i kontakt med en terrororganisation på annat sätt än genom dess medlemmar?
Och varför ska man göra det.....?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in